Fő kulcsszó jelentése, használata SEO-ban

0

A fő kulcsszó, más néven a főoldali kulcsszó az egyik legfontosabb on site SEO elem a honlapodon. A fő kulcsszó határozza meg ugyanis a Google szemében a honlapod témáját.

A Google egyre inkább a tartalmilag letisztult, egy téma köré szerveződő honlapokat kedveli. Józan paraszti ésszel is belátható, egy kazánkovács balett táncos bemutatkozó oldala nem csak a Google, hanem a felhasználó számára is összezavaró lenne. Ezért nagyon fontos, hogy a fő kulcsszó vagy kulcsszavak a honlap témájához kapcsolódjanak.

Hány fő kulcsszót válasszak?

Egy honlap esetében max. 2-3 főoldali kulcsszót használunk. Ezek a honlap témájához kapcsolódó, releváns kulcsszavak.

Régi rossz szokás, hogy a meta keyword mezőben válogatás nélkül, rengeteg kulcsszót felsorolnak a honlap tulajdonos, ill. fejlesztők. Ezt véletlenül se kövesd el, mivel nagyot tudsz ártani a honlapodnak vele! Egy ilyen beállítással csak összezavarod a Google robotot, aki nem fogja tudni, valójában miről szól az oldalad, és szépen hátrébb sorolja.

meta keyword rossz példa

A fenti példa egy ilyet mutat be. A felsorolt kulcsszavak számunkra még összetartozónak is tűnhetnek, de a Google szemében a wordpress programozás és a php programozás két eltérő téma, a web porfólió készítésről nem is beszélve.

Milyen fő kulcsszót válasszak?

Bár a tartalom építés során a kisebb keresésű kulcsszavakra érdemes célozni, ezt a szabályt itt most szándékosan megszegjük. Igyekezz a témához kapcsolódó legnagyobb keresésű kulcsszavakat kiválasztani!

Ezek általában egy szóból álló kulcsszavak, de lehetnek több szóból álló keresőkifejezések is.

Nagyon fontos a kulcsszó relevancia. A Google figyeli, hogy egy adott kulcsszóra való kereséskor milyen más kulcsszavakra is keresnek az emberek. Ezeket a kulcsszavakat egymás mellé rendeli, és megállapítja a relevancia sorrendet.

A főoldali kulcsszó kiválasztásánál igyekezz a relevancia alapján egymás után következő kulcsszavakból válogatni.

Hol jelenik meg a főoldali kulcsszó?

A főoldali kulcsszó a teljes honlap tartalmára vonatkozik. Ez mutatja be a Google számára, miről szól a honlapod. A nyitó oldal title-jében jelenik meg.

WordPress honlap esetében a Megjelenés / Testreszabás / Honlap azonosítás menüben tudod beállítani. A kiválasztott fő kulcsszavakat a “Honlap egysoros leírása” mezőbe írd be, vesszővel felsorolva.

 

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply