Gyenge a tartalom a honlapomon. Mit tegyek?

0

A Google egyre inkább a minőségi tartalmat díjazza. Magyarul előre sorolja azokat az (al)oldalakat a keresőben, amik a felhasználók számára hasznosak, értékesek. De mi van akkor, ha a honlapodon van gyenge tartalom is?

Mielőtt kikérnéd magadnak, előre bocsátom, minden honlapon lehetnek gyenge tartalmak.

  • A legelső blogbejegyzések, amiket csak úgy megírtál, mert kellett valami az oldalra.
  • A nem megfelelő kulcsszóra, pl. termék kulcsszóra írt blogbejegyzések.
  • Azok az oldalak, amiken a kulcsszó halmozás hibájába estél.
  • A túloptimalizált szövegek.
  • A nagykertől, disztribútortól átvette termékleírások, amit minden más témába vágó honlapon is megtalálható.
  • Ne adj Isten, az automatikusan generált szövegek.

Egyszóval van ilyen, lépjünk gyorsan túl a sértődésen. Keressünk inkább megoldást a problémára!

Amikor visszaolvasunk egy réges-régi bejegyzést, vagy a Search Console adatok alapján találunk egy rosszul teljesítő aloldalt, első felindulásból rögtön a törlés jut eszünkbe.

Gyenge tartalom törlése

Egy meglévő tartalom törlésével sok bajt okozhatunk magunknak.

Kezdjük azzal, hogy mi van akkor, ha erre a tartalomra már mutatnak linkek más honlapokról?

Ebben az esetben ha az oldalt töröljük, a látogató egy szép 404-es hibakódot (not found) lát, amikor a linkre kattint. Csalódott lesz, és rögtön elkattint, ezzel rontva az oldalad visszafordulási arányát. És nem, nem fog keresgélni, hátha megtalálja az infót a honlapodon. Egyszerűen tovább áll, mert nem találta meg, amit keresett.

Ha a törölt bejegyzésre belső linkek mutatnak, az oldaladon belül kószálók találkoznak majd a 404-es hibával. Mivel ők már elolvastak ezt-azt nálad, és látják, hogy ez nekik jó, lehet, hogy tesznek egy minimális erőfeszítést, hogy megtalálják a linkben hivatkozott információt. De nagyobb eséllyel tovább állnak ők is. Tehát az összes, erre a bejegyzésre mutató belső linket meg kell szüntetned az oldaladon. Ez akkor is nagy meló, ha van egy listád a belső linkjeidről. De légy őszinte, van neked ilyen?

Persze mindez a kalamajka elkerülhető, ha a törölt linkre átirányítást állítasz be. Azaz megmondod a honlapodat futtató szervernek, hogy ha a törölt linken keresztül érkezik valaki, ezt egy másik tartalomra vigye tovább.

Kérdés, hogy hova? Lehetőség szerint ne a főoldalra, mert azt a Google lágy 404-es hibaként fogja értelmezni. Találj egy olyan bejegyzést, kategóriát, terméket, ami hasonlít a törölt bejegyzésedhez, és arra állítsd be az átirányítást.

Gyenge tartalom feljavítása

John Mueller Google Senior Webmaster Trends AnalystAhogyan John Mueller, a Google Senior Webmaster Trends Analyst-je a  10.31-i Google Webmaster Hangouts-on elmondta, a legjobb, amit tehetsz, ha a gyenge tartalmat feljavítod.

Azaz a meglévő tartalmat átírod a keresőoptimalizált szövegírás szabályainak megfelelően.

Érdemest ezt úgy csinálni, hogy lehetőség szerint a szöveg hossza, és szerkezete ne nagyon változzon.

Ha a teljes új tartalmat készítesz, hiába marad meg a korábbi link, a Google-ben gyakorlatilag újra fogja kezdeni a karrierjét. Azaz bekerül valahova a “futottak még” találatok közé, és majd szépen lassan, hetek, hónapok alatt kúszik feljebb.

Míg ha óvatosan nyúlsz csak a szöveghez, akkor a bejegyzés megmarad az eredeti helyén. A változások, amiket beletettél, erről a helyről fogják (remélhetőleg) előrébb hozni.

Gyenge tartalom elrejtése

De mi van akkor, ha nem tudod a gyenge tartalmat feljavítani? Mondjuk azért, mert nagyon sok ilyen van a honlapon, vagy egyszerűen túl sok energiába kerülne?

Mueller szerint semmiképpen se jó megoldás az, ha itt-ott belekapsz, és helyenként javítod ki. Ettől a tartalom egésze még nem lesz jó minőségű. Érhetjük ezt egy-egy aloldalra, de a honlap egészére is.

Ebben az esetben azt javasolja, hogy jobb ha “eltakarítod” ezeket a gyenge tartalmakat. Ennek pedig a legegyszerűbb módja, ha kizárod őket a Google indexeléséből.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply