Kulcsszavak kiválasztása – 3 tipp a sikeres keresőoptimalizáláshoz

0

A kulcsszavak kiválasztása a sikeres keresőoptimalizálás sarokköve.

Elsőre jó ötletnek tűnhet minden olyan szót felsorolni, ami a honlapunk témájához kapcsolódik. Ez azonban kulcsszóhalmozáshoz vezethet, amit a Google büntet.

Most azt gondolhatod, hogy a kulcsszavak kiválasztása nehéz feladat.

Az biztos, hogy legjobb kulcsszavak kiválasztásához nagy gyakorlat kell.

A jó hír viszont az, hogy ha betartasz néhány egyszerű szabályt, máris sikeresebb leszel a keresőoptimalizálásban.

Kulcsszavak kiválasztása 1. tipp: a téma legyen a fókuszban!

fókusz

Fontos, hogy a kulcsszavak kiválasztásánál a honlap témáját tartsd szem előtt.

Olyan kulcsszavakat válassz, amik kapcsolódnak a kiválasztott témádhoz, azaz relevánsak. Ráadásul  Google szemében relevánsak!

A kulcsszókutatás során gyakran használjuk a Google Adwords-öt.

A Google Adwords megmutatja, hogy az általad beírt kulcsszóhoz milyen más releváns kulcsszavakat társít a Google.

Írj minél több releváns kulcsszóra keresőoptimalizált szöveget! A releváns kulcsszavakkal szerzett átkattintások a fő kulcsszavad helyezésére is jó hatással lesznek.

Kulcsszavak kiválasztása 2. tipp: ez emberek szavait használd!

emberek

A saját témájáról mindenkinek határozott elképzelése van.

Az adott szakmának megvannak a szakszavai, cégen belül vagy az alvállalkozókkal beszélgetve Te is ezeket használod.

Kézenfekvő, hogy a honlapod kialakítása során is ezeket a szakkifejezéseket veszed elő.

A témád szakkifejezéseire általában a szakmabeliek keresnek. Ők jó eséllyel a versenytársaid is egyben.

Az átlagemberek, a jövőbeni vásárlóid lehet hogy nem is hallották még ezeket a kifejezéseket.

Nekik van egy problémájuk, és arra a problémára keresnek megoldást.

Gyakran úgy, hogy beírják a Google-be.

Optimalizáld a honlapod azokra a kulcsszavakra, amiket az emberek használnak!

Hogyan tudhatod meg ezeket?

Ebben is segít a Google Adwords a kulcsszó javaslataival. De a legbiztosabb, ha megkérdezed őket.

Ha van offline boltod, könnyű helyzetben vagy. Beszélgess a betérő vevőkkel, érdeklődőkkel! Figyeld meg, milyen szavakat használnak a problémájuk vagy a terméked leírására.

Ha csak online működsz, készítsd kérdőíveket, és nézd át a témához kapcsolódó fórumokat!

Kulcsszavak kiválasztása 3. tipp: a kevesebb több!

a kevesebb több

Amikor kulcsszókutatást végzel, Te is találkozol olyan kulcsszavakkal, amikre több ezren keresnek egy hónapban.

Ilyenkor elsőre megörül az ember: hohó, itt az aranybánya, ez a kulcsszó kell nekem!

Gondolj bele, mindenki így van vele, aki egy picit is foglalkozik a keresőoptimalizálással.

Ezért a nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakra nagyon sok tartalom születik. Azaz nagy a verseny rájuk.

Valószínűleg azok, akik hosszú évek óta a piacodon vannak, szintén ezeket a kulcsszavakat célozták meg.

Ők helyzeti előnyben vannak, hiszen az elmúlt évek alatt már sok tartalmat legyártottak a témában.

Őket nem, vagy csak nagyon nehezen fogod megelőzni.

A nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak magunkban hordozzák a sikertelenséget. Sok-sok munkát beleölve csak kis eredményt tudsz elérni velük. Ez pedig elveheti a kedved az egész keresőoptimalizálástól.

Induláskor válassz inkább olyan kulcsszavakat, amikre kevesebb keresés van. Néhány száz, vagy kevésbé felkapott téma esetében akár száz alatti ez a szám.

Mivel ezeket a kulcsszavakat sokan a “futottak még” kategóriába sorolják, kevés tartalom születik rájuk.

Egy jól megírt, keresőoptimalizált szöveggel könnyen és gyorsan kerülhetsz előkelő helyre a találati listában. És bár ezekre a kulcsszavakra kevesen keresnek, minél több ilyen könnyű kulcsszót célzol meg, összességében annyival több látogató jut el rajtuk keresztül a honlapodra.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply