Kulcsszó típusok – mikor melyiket használjam?

0

A kulcsszó a keresőoptimalizálás sarokköve. A Google több mint 200 paramétert használ az oldalak rangsorolásához, de a jól kiválasztott kulcsszó nélkül nincs esélyed az előre kerülésre. Ahhoz, hogy a megfelelő kulcsszavakat válaszd, tudnod kell, milyen kulcsszó típusok vannak.

Kulcsszó típusok fajták szerint

Egy témához végtelen számú kulcsszó kapcsolható. Minél több kulcsszóra van tartalom a honlapodon, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a felhasználók számára a Google keresőben.

A Google helyezések rangsorolásánál egyre fontosabb paraméter a relevancia. Magyarul az, hogy a felhasználó a kulcsszó beírása után olyan tartalmat kapjon, amire a kulcsszó beírásakor gondolt. Ezt a kulcsszó típusok tudatos használatával tudod elérni.

A kulcsszó típusok megkülönböztetése nem mindig egyszerű. A SEO szakembert ebben a rutin és gyakran a megérzés vezeti.

Ahhoz, hogy Te is megérezd, hogy mi alapján tudsz különbséget tenni, az általam SEO-zott uvegfolia.shop.hu webáruház példáival vezetlek végig a kulcsszó típusokon. A példákban szereplő linkekre kattintva megnézheted az adott kulcsszó típushoz tartozó keresőoptimalizált leírásokat is.

Fő kulcsszó

A fő kulcsszó az az elsődleges keresőkifejezés, amely leírja a honlap témáját. Általában egy, max. két keresőszóból álló kifejezés, összetett kulcsszavakat (más néven long tail kulcsszót) itt nem érdemes használni.

Főoldali kulcsszónak érdemes nagy keresésű kulcsszavakat választani. Bár itt általános kulcsszavakat használunk, fontos, hogy az pontosan leírja a témát!

Főoldali kulcsszó példa

Fő kulcsszó példaAz üvegfólia webáruház esetében a fő kulcsszavak a következők:

  • üvegfólia telefonra
  • kijelzővédő üvegfólia
  • tempered glass

Ahogy látod, itt minden fő kulcsszó összetett kereső kifejezés. Ennek oka, hogy csak így lehet egyértelműen leírni a honlap témáját. Ha az üvegfólia kulcsszót választottam volna, rengeteg olyan felhasználó jött volna az oldalra, aki az autója vagy a lakása ablakára keres üvegfóliát. Ez rontaná az oldal relevanciáját.

Kategória kulcsszó

A kategória kulcsszó egy gyűjtő kulcsszó. Több, azonos csoportba tartozó tartalom összegyűjtésére használjuk.

A kategória kulcsszó hasznos hírportálok, blogok esetében – gondolj a rovatokra! A kategória kulcsszavak megfelelő kiválasztása adja a webáruházak keresőoptimalizálásának alapját. Egy jól felépített webáruház menüstruktúrája ezeket a nagy keresésű kategória kulcsszavakat képezi le.

Kategória kulcsszó példa

Kategória kulcsszó példa

Az üvegfólia webshop esetén a kategóriákat a telefon gyártók szerint építettem fel. Néhány példa kategória kulcsszóra:

Címke kulcsszó

A címke kulcsszó szintén egy gyűjtő kulcsszó. A cikkek, termékek kategóriától eltérő, másfajta csoportosítására használjuk őket. Termékek esetén ezek gyakran valamilyen fizikai tulajdonságot fejeznek ki. A

A kategória és címke kulcsszó megkülönböztetéséről részletesen a gyűjtő kulcsszavakról szóló cikkemben olvashatsz.

Címke kulcsszó példa

Az üvegfólia webshop esetében a címkék az üvegfólia gyártók szerint lettek meghatározva:

Ugyanaz a termék tartozhat egy kategória szerinti gyűjtőbe, és egy címke szerinti gyűjtőbe is. Mindaddig, amíg ezek a listák nem teljesen azonosokat, ez nem jelent duplikációt a Google szemszögéből.

Termék kulcsszó

A termék kulcsszavakon nincs sok magyarázni való: ezek a termékek nevei.

Amire érdemes odafigyelni, hogy olyan formában használjuk a termék neveket, ahogyan keresnek rá az emberek!

Ha például egy mobiltelefon webshopban a Huawei VNS-L22 típusú telefon adatlapjára tévedsz, valószínűleg fogalmad se lesz róla, hogy ez melyik készülék. De ha a Huawei P9 Lite nevet látod, az már jóval ismerősebb, igaz?

Termék kulcsszó példa

Termék kulcsszó

A példaként használt webshopunkban például ilyen termék kulcsszavakat használtam:

Tartalmi kulcsszó

A tartalmi kulcsszó, vagy más néven blogbejegyzés kulcsszó olyan, általában összetett keresőkifejezés, ami valamilyen kérdéshez, információ szerzéshez kapcsolódik.

Magyarul, ha beírom a keresőbe, hogy milyen a jó gyerekcipő, nem egy konkrét gyerek cipőt szeretnék látni, hanem egy olyan leírást, amiből megtudom, hogy a gyerekcipő kiválasztásakor milyen szempontokat kell figyelembe vegyek.

Tartalmi kulcsszó példa

Tartalmi kulcsszó

Példa oldalunkon az egyik legkeresettebb tartalmi kulcsszó az üvegfólia felrakása. Azok, akik üvegfóliát akarnak vásárolni, szeretnék tudni, hogyan kell jól felrakni a telefon kijelzőjére. Sőt, meg akarnak róla győződni, hogy erre ők maguk is képesek.

Egy jól megválasztott tartalmi kulcsszó nem csak a látogatottság növeléséhez járul hozzá, de a vásárló bizalmának elnyerésével, ill. kifogásainak kezelésével a konverziót is növeli.

Kulcsszó típusok összetettség szerint

Bár a magyar nyelvben jellemző a kulcsszó, és nem a kulcskifejezés – de furán hangzik! – vagy a keresőkifejezés szavakat használjuk, valójában a kulcsszó egy vagy több szóból is állhat.

Egyszerű kulcsszó

Az egyszerű kulcsszó egy szóból áll. Jellemzően ez egy általános kifejezés, ami egy nagyobb területet fed le a témán belül.

Gyakran ezek a legnagyobb keresésű kulcsszavak (mint például a tárhely havi 2900 kereséssel), ezért főoldali, vagy kategória kulcsszónak érdemes használni őket.

Összetett kulcsszó

Az összetett kulcsszó két, három vagy még több szóból álló kereső kifejezés. Gyakran nevezik őket  – egyébként hibásan – long tail kulcsszónak is.

Az összetett kulcsszavakra ált. kevesebben keresnek – vesd össze a tárhely szolgáltatás havi 390 keresését a feljebb említett tárhely havi 2900 keresésével.

Az összetett kulcsszavakat (al)kategóriák, címkék kialakítására is használhatják, de az esetek többségében ezek tartalmi kulcsszavak.

Bár önmagában egy-egy összetett  kulcsszó kevés megjelenítést generál a keresőben, de a fő témát szépen körbe lehet lőni ilyen összetett kereső kifejezésekkel. Mivel ezekre az összetett kulcsszavakra ált. kevesebben optimalizálnak, jól használhatók egy téma felhozására.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply