Lehet-e a SEO-t szeretni?

0

Sokan vagyunk, akik a saját honlapjainkat magunk keresőoptimalizáljuk. Gyakori, hogy kezdő vállalkozóként vagy egyszemélyes cégként elsősorban az időnket tudjuk befektetni. Teljesen életszerű, hogy induláskor a gyorsabban bevételt hozó tevékenységekre költünk, mint pl. a Google Adwords hirdetés, és a hosszabb távon eredményt hozó munkát, mint pl. a keresőoptimalizálás magunk csináljuk. A sok-sok feladatból van amit az ember jobban szeret, és van amit kevésbé. Egy Facebook csoportban írta valaki, hogy az ő mumusa a SEO, és feltette a kérdést, hogy lehet-e SEO-t szeretni? Mert úgy sokkal könnyebb lenne…

A kérdésre nagyon gyorsan választ lehet adni: igen, lehet a SEO-t szeretni.

Én könnyű helyzetben vagyok, mivel nekem ez a választott szakmám. Azért képeztem magam SEO szakemberré, mert szeretem csinálni. Ennek nagyon prózai oka van: egyrészt rááll az agyam erre a fajta gondolkodásmódra, másrészt vannak eredményeim, sikerélményeim a SEO terén. Így könnyű szeretni.

De nem volt ez mindig így. Életem első Prestashopos webáruháza fölött éjszakákat kínlódtam, és próbáltam SEO-zni, Akkor még keveset tudtam erről, és így visszanézve, elég buta dolgokat csináltam. Valószínűleg ezért is szenvedtem vele nagyon, mert éreztem, hogy ennek így nincs értelme, nem hoz eredményt.

Szeretném, ha Te nem kínlódásként gondolnál a keresőoptimalizálásra. Engedd meg, hogy segítsek Neked megszeretni a SEO-t!

Lépések ahhoz, hogy megszeresd a SEO-t

 1. lépés: Oszlasd el a ködöt!

Ha még nem mélyedtél el komolyabban a keresőoptimalizálásban, könnyen gondolhatod azt, hogy a SEO egy misztikus dolog, amiről mindenki beszél, mindenki ért hozzá, de senki nem mondja meg, hogy hogyan csináld.

Magyarul a SEO egy nagy ködös maszlag, nem csoda, hogy nincs kedved ebbe a ködbe belépni. Arról nem beszélve, hogy nem is tudod eldönteni, melyik végét fogd meg.

Valójában a SEO sok különböző feladatból álló munka. Olyan, mint egy nagy puzzle: rakosgatod a kis elemeket, aztán egyszer csak elkezd összeállni a kép, és már Te is elhiszed, hogy meg tudod csinálni.

A keresőoptimalizálás felbontható több különálló területre, mint például:

  • technikai beállítások,
  • kulcsszókutatás,
  • meta leírások készítése,
  • keresőoptimalizált szövegírás,
  • belső linkek építése,
  • külső linket építése.

Ha így feldarabolod, már kézzelfogható feladatokat látsz magad előtt.

Ahogy a régi vicc mondja:
– Hogy lehet egy elefántot megenni?
– Hát szeletenként!

Ráadásul egy ilyen területbe könnyebb beleásni magad, mint egyszerre az összeset megtanulni. Válaszd ki a számodra legizgalmasabbat, és kezd el azon a területen dolgozni!

Tény, hogy a legjobb eredményt akkor lehet elérni, ha az összes területet rendbe teszed. De egy átlagos magyar weboldalon már egy-egy terület rendbetétele is tud javítani.

2. lépés: Csináld rendszeresen!

Jó vicc, ugye? Miután az adott napon már voltál árubeszerző, adminisztrátor, marketinges, ügyfélszolgálatos és takarító is, valamikor még legyél SEO szakember is.

Nem erről van szó. Nem kell, hogy az egész napodat a keresőoptimalizálás tegye ki, és az sem kell, hogy a cég pénztermelő feladataitól vonja el az időd és energiád.

Viszont tűzz ki minden héten, vagy minden nap egy időpontot, amikor ezzel foglalkozol. Az is jó, ha egy időintervallumot írsz elő magadnak, pl. heti 2 órát foglalkozom a SEO-val.

Az első 2 órából 1,5 valószínűleg verejtékezéssel fogsz eltölteni, mert semmi nem jut eszedbe, és nehezen jönnek az ötletek, szavak.

A második ilyen alkalommal már több lesz a valódi munka, és 4-5 alkalom után, már azt veszed észre, hogy végigdolgoztad a teljes két órát.

Miért van ez? Mert gyakorolsz. Biciklizni se egy nap alatt tanul meg az ember, De ahogy gyakorol, egyre több időt tölt a nyeregben, egyre egyenesebben és gyorsabban halad.

Ahogy mondtam, a keresőoptimalizálás egy nagy kirakóshoz hasonlít. Ha rendszeresen a helyére raksz egy-egy elemet, előbb-utóbb összeáll a kép.

Az is jó megoldás, ha minden nap egy rövidebb időt szánsz erre a feladatra, de azt tényleg minden nap csinálod. Szánj rá minden nap 15 percet a honlapod keresőoptimalizálására.

Milyen SEO feladatot lehet megcsinálni pl. 15 perc alatt?

  • 15 perc alatt lehet találni legalább 3, a témádhoz kapcsolódó új kulcsszót a Google Adwords Kulcsszótervezően
  • 15 perc alatt be lehet tenni egy már meglévő blogbejegyzésbe a belső linkeket, amik más bejegyzésekre, vagy termékekre mutatnak
  • 15 perc alatt meg lehet írni egy aloldal meta leírását
  • 15 perc alatt össze lehet állítani egy blogbejegyzés vázát
  • 15 perc alatt meg lehet írni egy bekezdést egy blogbejegyzésből
  • 15 perc alatt lehet építeni 3 katalógus linket az oldalra
  • 15 perc alatt lehet a Facebook csoportokban linkcsere partnert keresni

3. lépés: Mérd az elért eredményt!

A SEO-ban az a jó, hogy objektíven mérhető az eredménye. A Google Search Console pontosan megmutatja, hogy a honlapod melyik kulcsszóra hányadik helyen áll, és hogy mennyi forgalom érkezett a keresőből.

kinaitelefonjavitas_SC_adatok

br>

Használd a Search Console-t az eredményeid mérésére! De ne nézegesd naponta, mert csak elveszi a kedved. Így csináld:

  • Válaszd ki azt a 3-5 kulcsszót, aminek az alakulását mérni fogod.
  • Minden hónapban mentsd le a Search Console adatokat.
  • Egy táblázatba írd fel, hogy mennyi volt az adott hónapban a megjelenítések száma, és mennyi látogatottság érkezett a keresőből.
  • A kiválasztott kulcsszavak mellé írd be, hogy az adott kulcsszó abban a hónapban hányadik helyen állt.

Ha rendszeresen dolgoztál az oldalad keresőoptimalizálásán, ebben a táblázatban hónapról hónapra szebb számokat fogsz látni. A számok pedig nem hazudnak.

4. lépés: Váltsd pénzre a keresőoptimalizálást!

Pénz beszél, kutya ugat. Végül is azért vállalkozol, hogy pénzt keress belőle, nem igaz?

A SEO célja is az, hogy pénzt keress vele. Persze jól hangzik, ha egy kulcsszóra az első helyen jön az oldalad. Még jobban, hogy a versenytársad mögötted van. De valójában ez akkor ér valamit, ha bevételed származik belőle.

Kétféleképpen is meghatározhatod, mennyi bevételed van a keresőoptimalizálásból.

Direkt módon számított bevétel

kinaitelefonjavitas_Adwords_ekereskedelem

A Google Analytics-ben a forgalmat csatornánként leszűrheted. Ha be van állítva az e-kereskedelem a fiókodban, megadhatsz az oldalhoz tartozó célokat, és a célokhoz hozzárendelhetsz egy forint összeget. Ez lehet a cél teljesülésével elért árbevétel, vagy a profit, ez döntés kérdése. A lényeg, hogy meg tudod nézni, hogy a Google organikus keresésből jövő látogatók mennyi pénzt hoztak neked.

Indirekt módon számított bevétel

Az a pénz is bevétel, amit nem adunk ki. Azaz ha az oldal látogatóinak egy részét nem hirdetéssel hozzuk az oldalra, hanem SEO-val, akkor pénzt takarítunk meg.

A legegyszerűbb azt úgy kiszámolni, hogy megnézed egy futó kampányodban, hogy a témához tartozó kulcsszóra való átkattintáskor hány forint számol fel neked a Google. Aztán megnézed, hogy hány látogatás volt az elmúlt időszakban a Google keresőből az oldaladon. Végül a két értéket összeszorzod.

Próbáld ki, meglepő számot fogsz kapni!

Erről a módszerről egy korábbi SEO esettanulmányomban részletesen is írtam, olvasd el!

Összefoglalás

A saját oldalad keresőoptimalizálása lehet kínszenvedés, és lehet az elérhető eredmény tudatában jó kedvvel végzett munka is.

Ahhoz, hogy megszeresd a SEO-t, elég néhány apróság:

  • Bonts fel részfeladatokra
  • Csináld rendszeresen
  • Mérd az eredményt
  • Számold ki, mennyit hoz a konyhára

Próbáld ki! A SEO nem gyors dolog, de 3 hónap alatt már kell lásd az eredményét a munkádnak.

Ha ezek után még mindig utálod csinálni, vagy megláttad a lehetőséget benne, és szeretnéd maximálisan kiaknázni, keress meg! Tudok segíteni.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply