Meta leírás jelentése, használata a SEO-ban

0

A meta leírás – angolul meta description –  nem jelenik meg a honlapodon, mégis nagyon fontos on site SEO elem.

Érdemes az elkészítésébe nagy energiát fektetni, mert ez határozza meg, hányan kattintanak át az oldaladra.

A meta leírás a keresőnek szól

A meta leírás a honlapodon nem jelenik meg, a felhasználó nem is látja. Miért olyan fontos mégis?

A Google robotok naponta bejárják az egész internetet, és indexelik a honlapok tartalmát. A Google indexelés az alapja a Google keresőmotornak. Olyan tartalom, amit a keresőrobot nem indexelt, nem is jelenik meg a Google találati listájában.

A Google robotok a weboldalak tartalmát a a meta leírásokból ismerik meg. Ezeket indexelik, ebben keresik a kulcsszavakat.

Ha a meta leírás a Google számára egyértelműen van megírva, és tartalmazza a kulcsszót, a Google előre sorolja a találatok között.

A meta leírás a felhasználónak szól

Hogy szólhat a meta description a felhasználónak, ha nem is jelenik meg a honlapon?

Úgy, hogy megjelenik a Google találati listájában.

Meta leírás a Google találati listájában

A meta description az a leírás, ami eladja a bejegyzésedet az olvasónak. Ha a szöveg figyelemfelkeltő, akkor sokan fognak átkattintani az oldaladra.

Azaz a jó meta leírás aranyat ér.

Milyen a jó meta leírás?

A meta description valójában egy rövid marketing szöveg. Ha tanultál már marketing szövegírást, vagy hirdetés készítést, nyugodtan alkalmazd az ott tanultakat.

A meta leírás legyen figyelemfelkeltő, tartalmazzon valami ígéretet. Lehetőleg olyat, amire a felhasználó vágyik, és amit az átkattintás után meg is kap.

Jól működnek a titok, tudás szavak, illetve a szövegben elrejtett számok.

Példa: 3 titok SEO-ról, amit máshol nem árulnak el neked.

Ha webáruház keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor a termékek meta description-jébe mindenképpen tegyél bele valamilyen termék előnyt. Ez lehet az ingyenes kiszállítás, extra garancia, vagy bármi más, ami a Te vásárlóidnak fontos.

SEO szempontból a jó meta leírás mindig tartalmazza a kulcsszót. Lehetőség szerint az elején, ragozatlan alakban.

Ha nem tartalmazza a kulcsszót, akkor a Google felülírja, és hiába dolgoztál vele.

A hossza max. 156 karakter lehet, blogbejegyzés meta leírás esetén viszont csak 141 karakter. Ennél hosszabb lehet, a Google tudja értelmezni. Annyi történik csupán, hogy levágja a szöveg végét és … -tal helyettesíti.

A meta leírás hossza minimum 110-120 karakter legyen. Ha ennél rövidebb, a Google kiegészíti az oldalról vett egyéb szöveggel.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply