Pop-up-ot használok. Megbüntet a Google?

0

A Google pop up büntetés Demoklész kardjaként lebeg minden honlap tulajdonos feje fölött. Rengeteg időt és energiát ölünk a honlapunk keresőoptimalizálásába, a Google meg kénye-kedve szerint változtatja az algoritmusát. A legfrissebb hírek a pop-up-ot, magyarul felugró ablakot használó honlapok büntetéséről szólnak.

Van pop-up az oldalamon. Most mi lesz?!

Ne ess pánikba! A Google algoritmusa több száz jelet figyel a honlapoddal kapcsolatban. A felugró ablak csak egyetlen jel ebből.

A Google a honlapod minden egyes aloldalát rangsorolja. Igen, minden szál blogbejegyzést, és minden sales oldalt. Ráadásul ezeket többé-kevésbé egymástól függetlenül nézi. Ez a felugró ablakok esetében azt jelenti, hogy nem fogja az egész oldalad hátrébb sorolni, csak azokat, amiken a nem megfelelően működő pop-up fut.

Ráadásul ez a frissítés a Google mobil keresési algoritmusát érinti, azaz a honlapod mobil verziójára vonatkozik. Ettől még nem elhanyagolható kérdés, hiszen a látogatók egyre nagyobb része böngész a mobilján.

Mit jelent valójában itt a Google büntetés?

A Google büntetést túlmisztifikáljuk. Ha a Google büntet egy oldalt, akkor azt (egy időre) kizárja az indexelésből. Azaz az oldal nem lesz elérhető a Google keresőben. Ez komoly érvágás – de erről a felugró ablakok esetében szó sincs!

Maga a Google így fogalmaz: „the mobile search results may not rank as highly”. Magyarul a keresési eredményeket nem sorolja annyira előre a mobil találati listában. Még magyarabbul: a rossz pop-up-ot használó aloldalt hátrébb sorolja a találati listában.

De mihez képest?

Más, azonos SEO eredményű aloldalakhoz képest. Azaz lehet, hogy a Te adott aloldaladat a felugró ablak miatt háttrébb sorolja, de ha az oldaladon sok, hasznos információ van a felhasználók számára, még mindig előkelőbb helyen fogsz megjelenni, mint azok, akik nem foglalkoznak a tartalommarketinggel.

Most akkor van jó pop-up, meg rossz pop-up?

Van bizony. Sőt, itt valójában nem csak a klasszikus pop-up ablakokról van szó, hanem minden olyan, un. interstitial hirdetésről, ami az oldal betöltődése előtt jelenik meg.

Ez lehet például

  • Facebook like ablak,
  •  a tartalomba ágyazott, a képernyő görgetés nélkül látható részét teljes egészében eltakaró banner, vagy
  •  egy alkalmazás letöltését propagáló ablak.

Minden olyan, a felhasználó számára haszontalan információ, ami a mobiltelefonok relatív kis kijelzőjét elfoglalják, és ezzel meggátolják, hogy az ember azonnal hozzá jusson a hasznos tartalomhoz.

Vannak olyan felugró ablakok, amik létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen valamilyen üzleti szempontból, vagy törvényi előírás miatt.

A Google nem bünteti

  • az életkor igazolására,
  • a cookie-k használatára,
  • a fizetős tartalmak beléptetésére szolgáló pop-up-okat.

És itt jön a lényeg! Semmilyen olyan felugró ablakot nem vesz figyelembe az új Google algoritmus, ami felhasználói közreműködés eredményeként jelenik meg. Ide tartoznak az un. exit pop-up-ok is, amik a böngésző bezárásának szándékát érzékelve jelennek meg.

Akkor most megnyugodhatok?

Igen, megnyugodhatsz.

Továbbra is használhatod a listaépítésnél kincset érő feliratkoztatást, az upsell ajánlatokat tartalmazó, vagy a kilépés előtt megjelenő felugró ablakot. Feltéve, ha ezek nem az oldal betöltődése előtt, hanem késleltetéssel, vagy felhasználói közreműködés alapján jelennek meg.

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply