Search Console adatok megosztása

0

Amikor SEO szakembert bízol meg a honlapod felülvizsgálatával, vagy a weboldalad folyamatos keresőoptimalizálásával, az első dolga az lesz, hogy hozzáférést kér a Search Console adataidhoz. (Ha nem kér, akkor ne állj szóba vele!)

Ebben a bejegyzésben leírom, miért van erre szükség, és hogyan tudod a Search Console adatok megosztását beállítani.

Miért kell a Search Console adatokat megosztani?

A Google Search Console (régi nevén Webmester Eszközök) az egyetlen objektív mérőeszköz, ami pontosan megmutatja, hogy a honlapod hányadik helyen jelenik meg a keresőben. Léteznek mindenféle külső helyezésvizsgáló eszközök, de valójában mind a Search Console adatait használják.

Ha tudni akarod, hányadik az oldalad a keresőben, azt mindig a Search Console-ban nézd meg! Pontosan megmutatja, hogy melyik kulcsszóra, hányadik helyen jön az oldalad a találati listában. Sőt, azt is meg tudod nézni, hogy hányszor jelent meg az adott kulcsszóra az oldalad, és hányan kattintottak rá.

Egy keresőoptimalizálási szakértőnek a Search Console aranybánya. Az adatokból pontosan látni fogja, hogy milyen területeken lehet javítani az oldal teljesítményét.

Sok függ attól, hogy hány kulcsszóra jön a honlapod a Google első oldalán. Az sem mindegy, hogy egy kulcsszót a második oldalról akarsz felhozni az első oldalra, vagy a 3. helyről az 1. helyre.

Magyarul a honlapod SEO auditja elképzelhetetlen a Search Console adatok nélkül. Egy alapos feltérképezés nélkül pedig nem lehet meghatározni azt a SEO stratégiát, amit követve stabil, ingyenes forgalom érkezik a honlapodra nap mint nap.

Na ezért ne állj szóba olyan SEO-sal, aki nem kér hozzáférést!

Hogyan kell a Search Console adatokat megosztani?

Maga az adatok megosztása nagyon egyszerű.

Két dologra kell figyelni:

  1. Abból a Google fiókból indítsd az adatok megosztását, amelyik a tulajdonosa az oldalnak (azaz amivel regisztráltad az oldalad a Search Console-ba)
  2. Azt a tulajdont oszd meg, ami éppen aktuális. Egy honlapot fel lehet venni www előtaggal, vagy www nélkül is, ill. http-vel vagy https-el. Ez a Google szemében mind külön-külön oldal, ezért más adatokat fog rájuk mutatni.

Search Console adatok megosztásának lépései

  • Lépj be a Search Console-ba.
  • Kattints rá a nyitólapon a saját oldalad címére
  • Kattints rá a jobb felső sarokban a kis fogaskerék melletti lefelé mutató nyílra
  • A felugró listában kattints rá a Felhasználók és tulajdonosok menüpontra
  • Az oldal betöltődése után kattints rá a jobb fölső sarokban lévő narancssárga ÚJ FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA gombra
  • A felugró kis ablakban add meg a SEO szakértőd e-mail címét
  • Kattints  az Engedély mezőben lévő Korlátozott felirat melletti lefelé mutató nyílra, válaszd ki, hogy Teljes vagy Korlátozott

Tadamm, ennyi volt!

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply