SEO esettanulmány – mennyit ér a keresőoptimalizálás?

0

Ebben a SEO esettanulmányban megmutatom, hogyan tudod PONTOSAN kiszámolni, hogy mennyit ér Neked a keresőoptimalizálás.

Arról már írtam, hogy a keresőoptimalizálás a legköltséghatékonyabb módja a látogatószerzésnek. A jól elvégzett SEO munka ugyanis folyamatosan szállítja a látogatókat az idők végezetéig – de legalább is addig, amíg a honlapod működik.

Így a keresőoptimalizálásba befektetett pénzed fajlagos megtérülése egyre jobb és jobb lesz, hiszen ugyanazért a költségért egyre több és több látogatót kapsz.

Ez a módszer segít abban, hogy eldöntsd, megéri-e Neked egy SEO szakember munkáját kifizetned. Arra is jó, hogy megmutassa, mekkora értéket képvisel az a keresőoptimalizálási munka, amit saját magad végeztél el a honlapodon. Előre szólok, meg fogsz döbbenni!

Maga a számítás pofonegyszerű. Nekem homlokra csapós élmény volt, amikor először találkoztam a módszerrel. Olyan kézenfekvő, hogy nem is értem, miért nem így számol mindenki.

Ha aktívan foglalkozol keresőoptimalizálással, akkor biztosan használod a Search Console-t – lánykori nevén a Google Webmestereszközök szolgáltatást. Ebben az eszközben látod, hogy adott időszak alatt hányszor látogatták meg a honlapodat a Google keresőből jövő felhasználók.

Search Console adatok

28 napos Search Console adatok

Ha nincs Search Console-od, akkor azonnal regisztrálj a Google Analyticsben az organikus forgalom alatt is találsz erre vonatkozó adatot.

Google Analytics adatok

28 napos Google Analytics adatok (azonos időszak)

Ne lepődj meg, a Google két rendszerében lévő szám egészen biztosan nem lesz azonos! Mi SEO-sok mindig a Search Console adataival dolgozunk.

Most tehát eljutottunk oda, hogy valamelyik Google eszközből tudod, mennyi a honlapodon a forgalom az organikus keresésből.

De hogyan tudod kiszámolni, hogy mennyi ennek a keresőoptimalizálási eredménynek az értéke?

Ehhez bizony hirdetni kell. Legalább egy kicsit, és legalább egy hónapig, hogy releváns adatod legyen a számításhoz.

Az nem elég, hogy megnézed, hogy a hirdetési kulcsszavakra mekkora átlagos licitet ad fel az Adwords. Az egy tájékoztató szám, ami mindig lényegesen magasabb, mint a valódi CPC érték.

Google AdWords adatok

Google AdWords adatok egy konkrét kampányra

 

 

 

Itt most ugyanannak az oldalnak látod az egyik Adwords kampányát, amire a látogatottsági adatokat mutattam feljebb.

Átlagosan egy átkattintás 29,53 Ft-ba kerül ezen a weboldalon. Az Adwords szakértők elvitatkozhatnak rajta, hogy ez sok vagy kevés, nekünk most az a lényeges, hogy ez lesz az a szám, amivel számolni fogunk.

A Google-ből érkező organikus látogatók számát szorozzuk meg az átlagos átkattintási költséggel.

1.842 x 29,53 = 54.394,26 Ft 

Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 54.394,26 Ft-ba kerülne.

Nézzük meg a SEO értékét egy nagyobb látogatottságú oldalnál!

Search Console adatok

28 napos Search Console adatok

 

Google AdWords adatok

Google AdWords adatok egy adott kampányra

Itt bár olcsóbb az átlagos átkattintás költsége, jóval nagyobb forgalmat kellene vele megszerezni.

16.898 x 19,04 = 321.737,92 Ft

Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 321.737,39 Ft-ba kerülne.

Gondoltad az elején, hogy ekkora számot fogsz itt látni?

Ráadásul a példában bemutatott honlapok réspiacokra létrehozott, kis forgalmú oldalak. Havi 16.000 látogatás igazán nem sok, ha napi látogatószámra vetítjük, alig több, mint napi 500 látogató.

Ha az átlagos 1%-os konverziós arányt nézzük, amivel Magyarországon a jól működő webshopok számolhatnak, ez napi 5, havi szinten pedig 150 vásárlást jelent. Hogy miért érdekes ez?

Azért, mert ha ezt a 150 konverziót hirdetésből akarod elérni, és sikerül viszonylag jó átkattintási költséget elérni – azt gondolom, a 19,04 Ft nem rossz érték -, akkor vásárlásonként 2.144,91 Ft-ot visz el a hirdetési költség a profitodból.

Na jó, de mibe kerül a keresőoptimalizálás?

Ezt pontosan csak akkor fogod megtudni, amikor már csinálod. Ha saját magad végzed a honlapod keresőoptimalizálást, írd fel, hogy egy hónapban hány órát töltesz ezzel a feladattal. Bizonyára kiszámoltál már magadnak egy óradíjat, amivel a vállalkozásodba fektetett munkádat értékeled. Egyszerűen szorozd össze a kettőt, és megtudod.

Ha keresőoptimalizálási szakembert bízol meg a feladattal, akkor az ő egyszeri díját vagy havidíját hasonlítsd össze azzal a számmal, amit keresőoptimalizálás értékeként kaptál a honlapodra kaptál.

Az, hogy mennyit kér egy SEO szakember a munkájáért, cége és projektje is válogatja.

Nálam például egy honlap elemzés, ami a weboldalad összes SEO beállítását kivesézi, és konkrét javaslatokat ad azok javítására 149.900 Ft + ÁFA-ba kerül.

Ezért kapsz egy minimum 10 oldalas elemzést, amit nem szoftver generál, hanem én magam rakok össze. A tapasztalatok szerint ha megvalósítod az elemzésben lévő javaslatokat, már 1 hónap alatt látszani fog a javulás a keresőben. 3-6 hónap alatt pedig beérik a tartalmi SEO eredménye is, és egyre több kulcsszóra fog a honlapod a Google első oldalán jönni. És ez az eredmény megmarad.

Az, hogy Neked sok vagy kevés 149.900 Ft, azt Te tudod. Ha végigrágtad magad ezen a SEO esettanulmányon, azt viszont pontosan látod, hogy ez az egyszeri befektetés csak a fele annak, amit HAVONTA elkölthetsz hirdetésre, ha ugyanazt az eredményt akarod elérni.

Csökkentsd a hirdetési költségeidet, érj el több látogatót ingyen a Google keresőből!

Rendeld meg a honlap elemzés szolgáltatást!

 

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply