Yoast SEO plugin – előnyök és hátrányok

0

Ez a bejegyzés a YOAST SEO plugin-ról szóló minisorozat első része.

A Yoast SEO  plugin minisorozatban részletesen bemutatom ennek a wordpress bővítménynek a működését.

De kezdjük a legelején!

Mire jó a Yoast SEO plugin és mire nem?

Amikor elkezdünk keresőoptimalizálással foglalkozni, mindannyian a Szent Grált keressük.

Szent Grál Monthy Pyton

A Monthy Pyton Szent Grálja

Egy olyan eszközt, ami feltelepítünk, beállítunk, és néhány kattintás múlva elmondhatjuk: letudtuk a keresőoptimalizálási feladatot.

A rossz hírem az, hogy ilyen eszköz nincs.

Bár a Yoast SEO plugin nagy segítség a wordpress alapú weboldalak keresőoptimalizálása során, nem oldja meg egy kattintásra helyettünk a feladatot.

A Yoast SEO plugin előnyei

A Yoast SEO bővítmény legnagyobb előnye, hogy egyszerűvé teszi a keresőoptimalizálás technikai elemeinek beállítását.

Ahhoz, hogy a weboldalad jó helyen jelenjen meg a Google találati listájában, minden egyes aloldalon be kell állítani a title és a meta leírás elemeket.

Ezt a HTML kódban turkálva is meg lehet tenni. De mennyivel egyszerűbb, ha ezt egy kényelmes szerkesztő felületen tehetjük meg!

A Yoast SEO bővítmény nem más, mint egy felokosított szerkesztő felület a keresőoptimalizálás technikai elemeinek beállításához.

Nem lebecsülve fejlesztők munkáját, elismerem, a felokosítás is elég jól sikerült. A plugin nagy segítség a keresőoptimalizált szövegírással éppen csak ismerkedők részére.

Yoast SEO ikonAjánlásokat jelenít meg a bejegyzés olvashatóságára és keresőoptimalizáltságára vonatkozóan. A szöveg ajánlásoknak való megfelelőségét színes pöttyökkel jelzi.

A Yoast SEO plugin pöttyöcskéi ugyanazt jelentik, mint a közlekedése lámpa színei:

  • piros: állj, nagy a baj!
  • sárga: indulhatunk, már majdnem jó!
  • zöld: gázt bele, előttünk a pálya!

Ez nagy segítség, de egyben korlát is. Hajlamosak vagyunk ugyanis a pöttyök színe alapján megítélni a bejegyzésünket.

Ne feledjük, ez csak ajánlásoknak való megfelelést mutatja!

Zöld pöttyös bejegyzés is kulloghat a Google találati lista végén, és piros pöttyös bejegyzés is felkerülhet az első oldalra.

A Yoast SEO bővítmény hátrányai

Ezt a bővítményt angol nyelven és angol nyelvre készítették.

Bár láttuk már magyarul is megjelenni, a nagyobb frissítések után a felülete angol nyelvű. Ez egy apró kényelmetlenség. Ha nem tudsz angolul, akkor is biztonsággal fogod használni ennek a minisorozatnak az elolvasása után.

A nagyobbik gond, hogy a szöveg keresőoptimalizálási elemzését angol nyelvre optimalizálva végzi el.

Nem ismeri fel kulcszavak magyar ragozott alakjait, ill. nem tudja kezelni, értelmezni a magyar ékezetes karaktereket.

Mondok erre egy példát!

Tételezzük fel, hogy egy sörökről szóló oldalad van. Készítesz egy bejegyzést a sörkorcsolyákról, mondjuk “A tíz legjobb sörkorcsolya” címmel.

A bejegyzés címében a sörkorcsolya ö betűvel jelenik meg.

A bejegyzés közvetlen hivatkozásában (angolul: slug) ékezetek nélkül jelenik meg a kulcsszó, így: sorkorcsolya.

A Yoast SEO plugin erre azt fogja mondani, hogy ajjaj, a közvetlen hivatkozás nem tartalmazza a kulcsszót! Pedig ott van benne, csak angol karakterekkel.

Mivel a tíz legjobb sörkorcsolyáról írsz, bizonyára használni fogod a szövegben a sörkorcsolyák szót is. Még az is előfordulhat, hogy a bejegyzés meta leírásába is belekerül ez a szó.

A Yoast SEO plugin erre megint a fejéhez kap: ó jajj, nincs benne a meta leírásban a kulcsszó!

Pedig benne van, csak ragozott alakban.

Bár mi magyarok büszkék vagyunk a magyarságunkra, és a nyelvünkre, be kell lássuk, hogy lényegesen kevesebben használjuk a világon ezt a nyelvet, mint az angolt. El kell fogadjuk, hogy egy profitorientált vállalkozás, mint amilyen a YOAST BV is, a nagyobb vásárlói réteg kedvében jár.

A jó hírem az, hogy a Google viszont tud magyarul.

Lehet, hogy az ilyen bejegyzéseidre a YoastSEO bővítmény csak sárga pöttyöt ad, ettől még a Google érteni és értékelni fogja azt.

A YOAST SEO plugin minisorozat további bejegyzései

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply