Keresőoptimalizálás – kell ez nekem?

0

Weboldalad van? Most tervezel új honlapot indítani?

Ha picit is foglalkoztál már a témával, biztosan hallottál már a keresőoptimalizálásról.

A keresőoptimalizálás szép, a keresőoptimalizálás jó, a keresőoptimalizálás elengedhetetlen.

Ezt olvashatod minden keresőoptimalizálással foglalkozó cég honlapján. Naná, a saját szolgáltatásukról van szó!

Ebből a cikkből megtudhatod, hogy mire jó a keresőoptimalizálás, és mire nem. Olvasd el, és megkapod azokat az információkat, amik alapján el tudod dönteni, van-e Neked szükséged keresőoptimalizálásra.

Érvek a keresőoptimalizálás mellett

Keresőoptimalizálás sikere

Kezdjük a jó dolgokkal. A keresőoptimalizálás valóban hasznos dolog, és nem csak abban tud segíteni Neked, amire elsőként gondolnál.

Ingyen látogatószerzés

A keresőoptimalizálás fő célja, hogy a látogatók megtalálják a honlapodat.

Ennek módja az, hogy amikor az érdeklődő rákeres a honlapod témájához kapcsolódó kifejezésre a Google-ben, akkor a honlapod megjelenik a találati listában.

Ha a találati listában elől – mondjuk az első oldalon – van a honlapod, és elég érdekes az ott megjelenő szöveg, az érdeklődő rákattint a linkre, és tádámmm! máris a holnapodon találja magát.

A látogató örül,mert megtalálja, amit keresett. Te örülsz, mert új embert hoztál a honlapodra. Ráadásul ingyen.

Stabil honlap forgalom

Minél több kifejezésre, úgynevezett kulcsszóra optimalizálod a honlapod tartalmát, annál több látogató érkezik rá a keresőből.

Ez az eredmény lassan épül fel, de örökre megmarad.

Egy megfelelő SEO stratégia mentén végzett keresőoptimalizálási munkával elérheted, hogy akkor is folyamatosan érkezzenek a látogatók a holnapodra, ha nem hirdetsz.

Ez két dolog miatt fontos.

Egyrészt akkor is van látogatottságod, amikor éppen nem költesz a hirdetésekre.

Másrészt sokkal több embert tudsz elérni. Hiszen a hirdetésre költött pénzzel a már meglévő, stabil látogatottság mellé tudsz plusz látogatókat szerezni.

Segítség a piackutatásban

A keresőoptimalizálás mellékhatása, hogy a kulcsszókutatás során megismered a témád iránt érdeklődő emberek szóhasználatát, gondolkodásmódját.

Könnyedén rájöhetsz, hogy a szakzsargon helyett milyen hétköznapi kifejezéseket társítanak a honlapod témájához.

Megtalálhatod, mik azok a termékek, amikre a legtöbben keresnek. Ha  még nem vetted ezeket be a kínálatodba, feltétlenül tedd meg!

Esetleg kiderülhet az is, hogy az adott téma egyáltalán nem érdekli őket. Ennek megfelelő döntést tudsz hozni már a legelején, mielőtt vagyonokat költöttél volna el feleslegesen.

Sokan feladják

Furcsán hangzik, de valóban egy jó érv a keresőoptimalizálás mellett, hogy sokan feladják már a legelején.

Rengeteg honlap és webáruház van az interneten. Napról napra születnek újak. Viszont egészen kevés olyan honlap tulajdonos van, aki módszeresen és kitartóan foglalkozik a keresőoptimalizálással.

Ha Te így teszel, máris leelőzted a konkurenseid 80%-át.

Érvek a keresőoptimalizálás ellen

A keresőoptimalizálás nehéz munka

A keresőoptimalizálás sok munkával jár. Neked kell eldöntened, hogy ezt a sok munkával járó, vagy egy könnyebb utat választasz.

Lassan hoz eredményt

Ne várj csodát a keresőoptimalizálástól!

Attól, hogy beállítod a honlapodon az alapvető SEO elemeket, és megírsz néhány keresőoptimalizált szöveget, nem kerülsz azonnal az első helyre.

Az alapvető SEO beállításokkal is sokat lehet lendíteni egy honlapon. De ahhoz, hogy stabilan, a témádhoz tartozó több kulcsszóra a Google találati lista első oldalán legyél, legalább 3 hónapra van szükség.

Kitartó munkát kíván

A keresőoptimalizálás egyik alaptétele, hogy egy kulcsszó nem kulcsszó.

Nagyon fontos, hogy meghatározd a honlapod főoldali kulcszavait, de ez nem elég.

Ahhoz, hogy stabilan jó helyen legyél a keresőben, sok kulcsszóra van szükséged. Ez pedig sok munkát jelent.

Új honlap indításakor azt szokták javasolni az online marketingesek, hogy az első hónapban minden nap írj egy keresőoptimalizált blogbejegyzést.

Igen, minden nap egyet.

Ehhez először is el kell végezned a kulcsszókutatást. Aztán meg kell tanulnod a keresőoptimalizált szövegírást. Utána pedig meg kell írnod a szövegeket.

Nem vitatom, ez nagy munka, és sok időre van hozzá szükség. Hosszú távon megtérülő befektetés, de Neked kell tudnod, hogy van-e ennyi időd és energiád rá.

Stratégiai gondolkodásra van szükség hozzá

A keresőoptimalizálás akkor lesz sikeres, ha egy pontos, előre felépített tervet követsz.

Az online marketingben van helye az impulzív, ötleteken alapuló megoldásoknak. De nem a keresőoptimalizálásban.

Alaposan át kell gondolnod a honlapod témáját. Meg kell határoznod 1, 3 és 5 évre előre, hogy mit akarsz elérni a honlappal.

Most még csak hobbi, de később üzletet is akarsz belőle csinálni?

Mi lesz az üzleti modell? Hirdetésekből fogod a bevételt gyűjteni, vagy webáruházat építesz?

Mekkora bevételt akarsz elérni ezzel a honlappal?

Mi a kiszállási stratégiád? Ezt az online bizniszt fogod örökségül hagyni a gyerekeidnek, vagy inkább jó pénzért eladod majd az egészet néhány év múlva?

Igen, ezek nehéz kérdések.

Minden új üzlet indításakor végig kellene őket gondolni előre, de nem mindenki indul így neki. Kínos lehet, amikor a keresőoptimalizálás során kerülnek elő.

Új termék bevezetésére nem alkalmas

Feltaláló vagy, és kitaláltad a megoldást az évszázad legnagyobb problémájára? Gratulálok!

Alapíts egy start-up-ot, és kezdj el befektetőknél kilincselni! A keresőoptimalizálást viszont felejtsd el.

A keresőoptimalizálás csak olyan termékek és szolgáltatások esetében működik, amiket már ismernek az emberek, és amikre van kereslet.

Hiszen ha még sosem hallottak a fluxuskondenzátorról, nem is fognak keresni rá a Google-ben.

 

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply