fbpx

Webshop SEO 2024: Útmutató egy profittermelő webáruházhoz

Írta: Peller Kevin

   |   

Frissítve: 2023. 12. 12

   |   

Olvasási idő:

Webshop SEO lépésről lépésre útmutató

Az e-kereskedelem folyamatosan növekvő piacán rengeteg tényezőtől függ a siker. Webáruház tulajdonosként arra kell törekedned, hogy folyamatos és kiszámítható bevételt teremts, lehetőleg minél alacsonyabb költségek mellett. Ez az a pont, ahol érdemes a SEO-ról beszélni.

A keresőoptimalizálás segít a webshopodnak, hogy jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján, amely több látogatót és potenciálisan több vásárlót eredményez.

De hogyan is működik a webshop SEO? Mit kell tenned, hogy a webáruházadat keresőbaráttá alakítsd? Végigvezetünk a SEO alapjain, kezdve a konkurencia- és kulcsszó kutatástól, a kategóriafa tervezésén át, egészen a termékek keresőoptimalizálásáig. Nem hagyunk ki semmit, még a technikai SEO és a linképítés témakörét sem.

Mindezt olyan nyelven és stílusban adjuk át, hogy még akkor is könnyedén követheted, ha eddig csak hallomásból ismerted a SEO-t.

Leghatékonyabb online marketing eszközök grafikonon szemléltetve (SEO, Közösségi média, PPC, stb.)

Ezért kell foglalkoznod a webáruházad SEO-jával


Habár az online marketing tárháza hatalmas (és évről-évre növekszik) a keresőoptimalizálás mindig is ott lesz a legnépszerűbb és leghatékonyabb eszközök között.

Az Ascend2 2020-as kutatásából kiderült, hogy bár növekszik az új eszközök népszerűsége (pl. AI / Mesterséges intelligencia), a szakemberek továbbra is a “klasszikus” online marketing eszközöket tartják a leghatékonyabbnak. 

A felmérés alapján a keresőoptimalizálás lett a leghatékonyabb online marketing eszköz a piacon 49%-kal, amit szorosan követett a közösségi média és tartalommarketing (47%), illetve a PPC hirdetések (43%).

 

Webáruház SEO alapok


Ahogyan a keresőoptimalizálás egésze, úgy a webshop SEO is három fő halmazra osztható: 

  • tartalmi keresőoptimalizálás (on-page vagy on-site SEO)
  • linképítés (off-page vagy off-site SEO)
  • technikai SEO

Webshop SEO alapok buborékokban szemléltetve (Technikai SEO, On-site SEO és Off-site SEO)

Fontossági sorrend vagy más egyéb hierarchia nem létezik. Minden webáruház esetében foglalkozni kell mindhárom területtel. Hogy a befektetett időt és energiát milyen arányban osztjuk el, az nagyban függ az adott célpiactól és a versenytársak magatartásától.

Például egy olyan piacon, ahol a versenytársak nem igazán foglalkoztak linképítéssel, ott valószínűleg neked sem kell túl nagy energiát fektetned ebbe a területbe. Ilyenkor a tartalmi és/vagy technikai SEO-ra kell nagyobb hangsúlyt helyezni.

“A webáruház optimalizálás nem a maximalizmusról szól. Mindegyik területen elég, ha éppen csak megelőzöd a legerősebb versenytársadat – ezzel már el is érted a célodat.”

Webáruház keresőoptimalizálás lépésről-lépésre

 

0. Analitika bekötése


Mielőtt bármihez is hozzákezdenél, nem szabad elfelejteni a legfontosabb analitikai eszközök bekötését a webshopodba. Enélkül csinálhatsz bármit, az eredményeket képtelen leszel pontosan mérni. Legjobb, ha már a webáruház készítés közben gondolsz erre.

A legfontosabb SEO mérőeszközök közé soroljuk a Google Search Console-t és a Google Analytics-t. Előbbi csak az organikus (Google keresőből érkező) forgalmat méri, míg az utóbbi a teljes webhelyforgalmat.

Amennyiben valamilyen bérelhető webshop motort használsz (pl. Shoprenter, UNAS, Shoptet, stb.) általában a SEO beállítások között tudod összekapcsolni a webáruházadat a Google mérőeszközeivel.

WooCommerce-s webáruháznál javasolt valamilyen bővítményt használni ehhez (pl. RankMath), de akár a forráskódban elhelyezett megfelelő címkékkel is összeköthetők a rendszerek. Egyedi fejlesztésű webáruháznál ez utóbbi a legkézenfekvőbb megoldás.

A Search Console működéséről és használatáról írtunk már korábban egy részletes cikket: Search Console használata a SEO eredmények mérésére.

1. Konkurencia kutatás


Minden webshop SEO projektnek a konkurencia kutatással kell kezdődnie. Enélkül vakon tapogatózunk a sötétben – ráadásul hátrakötött kezekkel. 

A sikeres keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az organikus keresőbeli versenytársainkkal és azok SEO stratégiájával. Erre szolgál valójában a konkurencia kutatás.

Fontos megvizsgálni, hogy legalább 10-15 kiemelt kulcsszavadra jelenleg kik rangsorolnak a TOP 5-ben és milyen tartalmakkal jutottak el az adott pozícióig. Ha a webshopod nem kifejezetten egy témakör köré épül, akkor ennél több kulcsszót is érdemes megvizsgálni.

Ezt akár manuálisan is megteheted, de amennyiben rendelkezésedre áll valamilyen professzionális szoftver (pl. SEO PowerSuite, SEMrush, Ahrefs, Ubersuggest, stb.), akkor felgyorsíthatod vele a folyamatokat (vagy ellenőrizheted a manuális kutatás eredményét).

Azok a versenytársak, akik több vizsgált kulcsszóra is TOP pozíciókban szerepelnek, ők lesznek a legerősebb konkurenciáid.

Ha sikerült őket azonosítanod, nem árt, ha végzel egy keyword gap elemzést, amivel rengeteg plusz munkától kíméled meg magad a későbbiekben. Ennek segítségével felfedezheted azokat a kulcsszavakat, amire a versenytársaid már igen, de te még nem rangsorolsz. Ehhez azonban már biztosan szükséged lesz valamilyen célzott szoftverre is.

Ezen a ponton érdemes lehet végezni egy linkprofil elemzést, továbbá backlink gap elemzést is, de erről még bővebben írunk az ide vonatkozó bekezdésben.

Ha a konkurencia kutatással végeztél, nagyjából már látod kikkel is szállsz szembe a Google kereső találati listáján. Ezzel persze még nincs letudva a feladat. A versenytársak elemzése és folyamatos figyelemmel kísérése a későbbiekben sem áll meg. Érdemes a kutatást (vagy annak egy részét) időről időre megismételni, aktualizálni.

Webshop SEO Esettanulmány

Stabil, ingyenes forgalom a Google-ből – hirdetési költségek nélkül. Így növeltük meg +130%-kal ügyfelünk organikus forgalmát.

2. Kulcsszókutatás


A webshop keresőoptimalizálás szíve-lelke a precíz kulcsszó kutatás. 

“Kulcsszó kutatás nélkül olyan keresőoptimalizálni, mint bekötött szemmel íjjal célba találni.”

Van rá esélyed? Kétségtelenül. De mennyivel könnyebb lenne, ha látnád is a célpontot.

A kulcsszó kutatás nem kifejezetten nehéz vagy bonyolult dolog, ha megfelelő eszközök állnak rendelkezésre. Jóval komplexebb és időigényesebb folyamat a felkutatott kulcsszavakat szelektálni, priorizálni és bekategorizálni.

Jó hír, hogy kezdőként egész jó ingyenes megoldások is vannak. Pl. a Google Ads kulcsszótervezője szinte probléma nélkül használható kulcsszó kutatásra, főleg ha van költés is a hirdetési fiókban (ekkor ugyanis pontos keresési mennyiségeket is látni). De szintén olcsó alternatíva az Ubersuggest és a Mangools KWFinder is. 

Igazi nagyágyúnak számít a SEMrush, az Ahrefs és a MOZ, de hazai piacon ezek nélkül is sokáig el lehet boldogulni.

Miután lekutattad az összes létező és relevánsnak gondolt kulcsszót, fontos, hogy tisztázd a keresési szándékot (search intent) az egyes kulcsszavak mögött:

  • Navigációs célú keresés (konkrét weboldalt/fizikai helyet keres a felhasználó)
  • Információs célú keresés (információszerzés, tájékozódás a felhasználó célja)
  • Kereskedelmi célú keresés (vásárlást megelőző kutatást hajt végre a felhasználó)
  • Tranzakciós célú keresés (konkrét vásárlásra irányuló keresés)

Javasolt a kulcsszavakat szemantikus relevancia (témakör) alapján is kategorizálni, hogy könnyebben átlásd az akár több ezer kapcsolódó kulcsszavadat.

A cél az, hogy a felhasználó a vásárlói út (customer journey) összes pontján találkozhasson a webáruházaddal. Ehhez az kell, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd a megfelelő tartalmakhoz. 

Fontos például, hogy tranzakciós célú kulcsszavakra ne blogbejegyzést írj, illetve információs keresésű kulcsszavakra ne kategória oldalt optimalizálj. 

Legegyszerűbb, ha mindig leellenőrzöd a kétes kulcsszavakat. Pl. amelyikre a Google a TOP 5-ben kizárólag blogbejegyzéseket és más szöveges tartalmakat rangsorol, az nagy valószínűséggel információs keresésű kulcsszó lesz.

Kulcsszó kutatás menete táblázatokkal szemléltetve

Érdemes első körben az “alacsonyan függő gyümölcsökre” fókuszálni, vagyis azokra a kulcsszavakra, amiknek a keresési mennyisége az átlagosnál magasabb, ugyanakkor a keresési nehézsége (search difficulty) az átlagosnál alacsonyabb. Ezeken a kulcsszavakon keresztül ugyanis viszonylag könnyen és gyorsan lehet nagy forgalmat terelni a webáruházba.

A legtöbb professzionális szoftver ügyesen meg tudja határozni az egyes kulcsszavak keresési nehézségét, vagyis a verseny mértékét az adott kulcsszóra.

3. Kategóriafa tervezés


A kategóriafa tervezés lényege, hogy a kulcsszó kutatás során meghatározott kereskedelmi célú
kulcsszavakat megfelelő termékkategóriákhoz párosítjuk. Sok szakértő ennek látja a legnagyobb hozzáadott értékét a webáruház SEO-n belül, amiben azért van némi igazság.

A Google Ads és PPC hirdetések elterjedésével ugyanis a termék oldalak keresőoptimalizálása már nem feltétlenül kifizetődő. Helyette érdemes a kategória oldalak megfelelő kialakítására és optimalizálására törekedni, hiszen ebben még mindig nagy potenciál rejlik.

Fontos, hogy ebben a fázisban kicsit háttérbe szorítsd a szakértői éned. A webáruház tulajdonosok ugyanis sokszor teljesen máshogy képzelik el a termékeik kategorizálását, mint a vásárlók.

Nem mindegy ugyanis hogy milyen szempontok alapján alakítod ki a webáruházad kategóriafáját:

  • Szakmai szempontok: “törölköző 200g/m2”, “törölköző 400g/m2”, “törölköző 500g/m2”
  • Vásárlói szempontok: “olcsó törölköző”, “minőségi törölköző”, “szállodai törölköző”

A termékkategória elnevezéseket mindig a felhasználók igényeihez kell igazítani.

Ha egy kategóriához több releváns, szinonima kulcsszó is tartozik (pl. munkás póló, munkavédelmi póló, munkahelyi póló), akkor érdemes a legnagyobb keresésű változatot a kategória nevében elhelyezni. A többi, alacsonyabb keresésű kulcsszót pedig javasolt a kategória leírásokban felhasználni.

A kategóriafát nem szabad túlbonyolítani. A felhasználói navigációt segítve, legfeljebb 3-4 szintű kategória struktúrát alkoss. Ennél mélyebb kategória rendszerek ugyanis átláthatatlanná teszik a webáruházad, amivel a teljes webshop SEO stratégiádat aláásod.

Termék kategóriafa tervezés webshop SEO részeként, vizuálisan szemléltetve.

4. Kategóriák keresőoptimalizálása


A kereső- és felhasználóbarát kategóriafa kialakítása már fél siker a webáruház keresőoptimalizálásban. Ugyanakkor fontos, hogy ne állj meg itt. Nagy valószínűséggel a kiemelt versenytársaid nagy hangsúlyt fektettek a kategória oldalak tartalmi optimalizálására is.

Ha minden igaz, a kategóriafa tervezésénél már eljutottál a kategóriák elnevezéséig. Ideális esetben ez megegyezik az adott kategória oldal H1-es címsorával (fő címével). Ez a kettő pl. Shoprenter és WooCommerce webáruházaknál eltérhet egymástól, de ennek előnyeire és hátrányaira most nem térünk ki.

Fontos, hogy minden kategória oldalnak legyen egyedi meta címe és meta leírása. Habár a meta címkék már nem számítanak közvetlen rangsorolási faktornak a Google esetében, közvetetten hatása van az átkattintási arányra (CTR), ami az egyik legfontosabb rangsorolási tényező mind a mai napig. 

Íme néhány fontos szabály, amit érdemes betartanod:

  • A meta cím 250-580 px hosszúságú legyen, míg a meta leírás 400-920 px (mobilon legfeljebb 680 px szöveg jelenik meg). Ezt egyébként itt tudod ellenőrizni.
  • A meta adatok tartalmazzák a célzott kulcsszót.
  • A meta leírás legyen kattintásra ösztönző és tartalmazzon ügyfél előnyöket (USP-ket), de a szövege igazodjon az aloldalon található tartalomhoz.
  • Ha a Google átírja a meta címet vagy leírást (ezt megteheti), akkor próbáld meg átírni az eredeti meta címkét.

Meta címkék (meta cím és meta leírás) hossza mobilon és PC-n

Legalább ugyanilyen fontos, hogy a kategória oldalaidon szerepeljen minimum egy rövid leírás, ami összefoglalja az adott kategória termékeit és azok előnyeit. Megoszlanak a vélemények az ideális kategória leírás hosszról, de általános szabály, hogy a kategória leírás semmi esetre se tolja le a termékeket a hajtás alá (below the fold).

Bizonyos versenyhelyzetekben hosszú kategória leírásokra is szükséged lehet. Ezek általában 1500-5000 karakteres, terjedelmes leírások az adott kategória termékeiről. Ez ideálisan a kategória oldal alján jelenik meg, a termékek és a lábléc között.

Fontos, hogy a rövid és hosszú kategória leírásaidban is használd fel a célzott kulcsszót, illetve annak szinonima kulcsszavait. Ugyanakkor túlerőltetni sem kell. A felesleges és magyartalan kulcsszó halmozás csak árt a webshop SEO-nak.

A kategóriák esetében a belső linkhálózatra is nagy hangsúlyt kell fektetni. Ez részben az ún. breadcrumb vagy kenyérmorzsa menüvel meg van oldva, de amennyiben rejtett kategóriákat is használsz vagy egy kategória oldalt még tovább erősítenél, akár a kategória leírásokban is elhelyezhetsz belső linkeket.

Ennél a pontnál sem szabad elfelejteni a tartalom és erőforrás optimalizálást. A kategória leírásokkal rengeteg időt el lehet tölteni, de sok esetben az eredmények nincsenek egyensúlyban a befektetett energiával. Mindig mérd fel a piacodat és a konkurenciát. Ne feledd, minden területen elég éppen csak túlszárnyalni a legerősebb versenytársad!

5. Termékek keresőoptimalizálása


A Google Ads shopping kampányainak térnyerésével a termékek keresőoptimalizálásának hatása egyre kisebb. Ugyanakkor nem szabad elhanyagolni ezt a területet sem, hiszen viszonylag kis energiabefektetéssel gyorsan megelőzheted a versenytársaid termék oldalait a Google keresőben.

Az első és talán legfontosabb szempont maguknak a termékneveknek a megfelelő kialakítása. Ez magától értetődő(nek tűnhet), de mégsem az. Fontos, hogy a terméknevek igazodjanak a saját kategóriájuk célzott kulcsszavához. Íme néhány rossz és jó példa.

Kategória: Skandináv szőnyeg

Rossz terméknév

  • Brand bézs norvég stílusú szőnyeg 150×200 cm
  • Brand sárga színű kör alakú minimalista szőnyeg 150×150 cm
  • Brand fekete-fehér szőnyeg északi stílusban 100×300 cm

Jó terméknév

  • Brand bézs színű skandináv szőnyeg 150×200 cm
  • Brand sárga színű kör alakú skandináv szőnyeg 150×150 cm
  • Brand fekete-fehér skandináv szőnyeg 100×300 cm

A termékek nevén túl itt is fontosak az egyedi és kattintásra ösztönző meta címkék. Ezt a legtöbb bérelhető webshop motor sablonnal is meg tudja oldani, ami később automatikusan kitölti ezeket a címkéket helyettünk.

A termékoldalakon ideálisan képek is szerepelnek, amiknek a keresőoptimalizálása megintcsak kritikus feladat. Itt leginkább a kép fájl nevére, címére és alt tag-jére (ún. helyettesítő szövegére) érdemes figyelni és a megfelelő kulcsszavakkal kiegészíteni.

A gyártótól kapott termékleírásokat szintúgy érdemes átírni vagy kiegészíteni sajátkezűleg (vagy mesterséges intelligencia által) írt szövegekkel. Ezzel önmagában is kitűnhetsz a versenytársaid közül, hiszen a webáruház tulajdonosok általában egy-az-egyben átveszik a gyártói leírásokat, amit a Google könnyen duplikált tartalomnak tekinthet.

Amennyiben a kulcsszó kutatás során olyan long-tail kulcsszavakat is találtál, amelyek elsődlegesen termékoldalakhoz kapcsolhatók, azokat javasolt a kapcsolódó termék rövid és hosszú leírásában és/vagy a termék nevében is felhasználni.

6. Technikai SEO


A technikai SEO minden webáruház keresőoptimalizálásnak az alapja. Na de akkor miért csak itt írunk róla?

Ennek az oka, hogy az elmúlt években nagyon népszerűvé váltak a bérelhető webshop motorok, amelyeknél a lehetőségek igencsak kötöttek. Mindegyik rendszer meghatározott technikai alapokon nyugszik, legfeljebb olyan apróbb módosításokat engednek, mint a sablon választás vagy az URL struktúra. 

Ez persze nem feltétlenül gond. 1-2 kivételtől eltekintve a ma bérelhető hazai és külföldi webshop rendszerek technikai SEO alapjai elfogadhatók. De néhány dologra azért itt is érdemes figyelni.

Más a helyzet, ha open source webshop rendszereket használsz (pl. WooCommerce, PrestaShop, Magento, stb.). Ebben az esetben már jóval nagyobb a mozgáster, ami egyben azt is jelenti, hogy több hibalehetőség is van a technikai SEO beállításokat érintően.

Egyedi fejlesztésű webshopoknál ugyanakkor még mindig a technikai SEO az egyik legfontosabb tényező, ami külön tervezést és alapos utánajárást igényel. 

Fontos! A webshop technikai SEO egy hatalmas terület, amit ebben a bejegyzésben nem tudunk teljes egészében bemutatni. Helyette kiemelünk néhány egyszerűbb, de fontos szempontot.

A SEO szakembereket is meglepve, 2023. áprilisában a Google eltávolította a rangsorolási szempontok közül a mobilbarát rangsorolást, a biztonságos weboldalt (HTTPS) és az oldalsebességet. Ez bár erősen ellentmond az elmúlt évek kommunikációjának, igazodva a Google aktuális álláspontjához, ezen tényezőket nem részletezzük a továbbiakban (többek között azért sem, mert ezek a szempontok ma már teljesen általánosak).

Helyette inkább a webáruház URL struktúrájára hívnánk fel a figyelmet. Ez egy olyan beállítás, amit célszerű a webshop létrehozásakor tisztázni, de kellő odafigyelés mellett akár utólag is módosítható.

URL struktúra webáruházak esetén

A webshopok esetében két fajta URL felépítés az elterjedt:

  • Teljes elérési út: /iphone-kiegeszitok/iphone-tokok/szilikon-iphone-tokok
  • Rövidített elérési út: /szilikon-iphone-tokok

Megoszlanak a vélemények, hogy melyik változat a jobb, “keresőbarátabb”. SEO szempontból mindkét változat elfogadható, de az utóbbit házon belül jobban kedveljük az egyszerűsége és átláthatósága miatt. Továbbá ennél a verziónál a kulcsszó az URL elejére kerül, ami talán egy hajszálnyi előnyt mégiscsak jelenthet.

Fontos, hogy az URL-ben ne szerepeljenek ékezetes betűk, speciális karakterek és számsorozatok (pl. ID-k). Mindig igazítsd az URL-t az aloldal célzott kulcsszavához, ideálisan a termék/kategória nevéhez.

Szintén a technikai SEO-nál említenénk meg a strukturált adatok használatát. Ezek segítségével rendszerezheted a weboldalad adatait a Google számára, ami így gyorsabban fogja tudni értelmezni az aloldalak tartalmát. Nem mellesleg a találati listában akár bővített találatként is megjelenhet a webáruházad általuk.

Webshop tulajdonosként az alábbi strukturált adatokat érdemes használnod:

Webshop SEO részeként a strukturált adatokra is figyelni kell, pl. product schema

Röviden megemlítjük a UX designt is, ami bár messze nem SEO terület, mégis összefüggésben van a kettő egymással. 

A SEO segít eljuttatni a felhasználókat a webáruházadba, a UX pedig segít ott tartani (és konvertálni) őket. Ezért mindenképp tanácsoljuk, hogy a webshop tervezési folyamatában egy UX designer segítségét is vedd igénybe, ha máshol nem is, legalább a sablon kiválasztása előtt.

7. Linképítés


A linképítés talán még mindig egy “mumus” a webáruház SEO-n vagy általánosan a keresőoptimalizáláson belül. Rengeteg tévhit terjed ezzel kapcsolatban, ami nehezíti a tisztánlátást.

Webáruház tulajdonosként szinte biztos, hogy szükséged van linképítésre (is). Ez alól csak az olyan niche piacok a kivételek, ahol nem igazán vannak versenytársak (létezik még egyáltalán ilyen?). A fontosabb kérdés inkább az, hogy milyen típusú és milyen mértékű linképítésre van szükséged a webáruházad esetében. 

A konkurencia kutatásnál már tettünk egy említést a linkprofil és az ún. backlink gap elemzésről. 

A linkprofil elemzés általában a saját webáruházadra vonatkozik (persze lehet a konkurenciát is vizsgálni). Ez megmutatja, hogy az elemzés pillanatában milyen domainekről kapsz külső linkeket (és pontosan milyen linkeket). 

Íme néhány jellemző, ami alapján arra következtethetsz, hogy a webáruházad linkprofilja egészséges:

  • A hivatkozó domainek többsége releváns témájú
  • A hivatkozó domainek sokszínűek, változatos tartalmakkal rendelkeznek
  • A káros, “spam” linkek aránya nem több 5-10%-nál
  • A backlinkek többsége dofollow link
  • A horgonyszövegek között nem csak brand, kategória vagy terméknevek szerepelnek
  • A hivatkozó domainek és backlinkek időbeli eloszlása arányos

Sokan tévesen azt hiszik, hogy akkor egészséges és erős egy weboldal linkprofilja, ha sok külső link (backlink) mutat rá. Valójában a hivatkozó domainek száma és minősége ennél sokkal fontosabb szempont.

Ezekhez az elemzésekhez szükséged lesz valamilyen professzionális eszközre, amely felkutatja neked a hivatkozó domaineket és a külső linkeket.

Erre használható a már említett kedvező árú Ubersuggest és SEO PowerSuite, de ha mélyebben belemennél az adatokba, a SEMrush – Ahrefs – MOZ triumvirátushoz is nyúlhatsz.

A blogunkban korábban többször is írtunk a linképítési technikákról, így ha bővebben érdekel ez a téma, olvasd el ezeket a cikkeket is:

Linképítés 2023-ban, ami tényleg működik

Linképítés vendégbloggal, egyszerűen

Törekedj arra, hogy amennyiben célzottan építesz linkeket, az minél természetesebbnek tűnjön. Ne építs hirtelen sok linket, pláne olyan gyenge minőségű “link farmokon”, amikről ránézésre is látszik, hogy pocsék linkeket adnak.

A piacon még mindig tucatjával vannak jelen a 2.000 Ft – 5.000 Ft ársávban mozgó linkeket kínáló ügynökségek. /És bár nem szeretnénk senki üzletét rombolni/, érdemes ezekkel az ajánlatokkal csínján bánni.

Hogy pontosan mekkora energiát kell befektetned a linképítésbe, azt elsősorban a konkurenciánál elvégzett linkprofil elemzés és a backlink gap elemzés fogja megmondani. Ez utóbbi a keyword gap-hez hasonlóan azokat a domaineket mutatja meg, melyek a konkurenciáidnak adnak linket, de a te webshopodnak még nem.

Ahogy már többször említettük, a webshop SEO és a TOP 1 pozíciók kulcsa, hogy minden területen megelőzd a legerősebb versenytársad, akárcsak egy kicsivel is.

Ha azt látod, hogy a versenytársaid sok releváns és erős linkkel rendelkeznek, míg a saját webshopod szinte még szűz ezen a területen, akkor itt az idő foglalkozni a webáruház linképítéssel, ugyanis a lemaradást itt hatványozottan nehéz behozni.

8. Blogolás


“Webshop tulajdonosként miért kell foglalkoznom a blogolással?”
– merülhet fel benned a kérdés.

A blogolás aranykora a 2000-es évek közepén volt, amikor szinte mindenki személyes blogot vezetett. Ez mára megváltozott és manapság a blogolás átfordult egy szakmai enciklopédiává, már amennyiben azt megfelelően használják a cégek.

Ha még emlékszel a kulcsszó kutatásnál említett keresési szándékra (search intent), akkor bizonyára azt is tudod, hogy léteznek információs célú keresések. Ezek tipikusan olyan kereső kifejezések, amiket begépelve a felhasználó valamilyen szöveges tartalmat szeretne maga előtt látni, ami az aktuális problémájára nyújt megoldást. 

Íme néhány példa, hogy könnyebb legyen elképzelni:

  • “legjobb hőszivattyúk”
  • “milyen iphonet vegyek 2023-ban”
  • “horgolótű használata”
  • “függöny típusok”
  • “futócipő tisztítása”

Az információs célú keresések döntő többsége a vásárlás előtt történik (kisebb része a vásárlás után, a kognitív disszonanciát csökkentve). A felhasználó tehát a konverzió végrehajtása előtt tájékozódik és megpróbálja kideríteni pontosan milyen minőségű, színű, méretű vagy típusú termékre lesz szüksége.

Amennyiben a felhasználó a te termékedet keresi, de a szükséges információt a konkurenciánál találja meg (pl. milyen hőszivattyú való neki), akkor mekkora az esélye, hogy visszamegy hozzád vásárolni? Elárulom… nagyon kevés.

Fontos, hogy a felhasználó a vásárlói út összes pontján találkozzon a webáruházaddal, ugyanis minden “érintés” eggyel közelebb hozza a felhasználót ahhoz, hogy végül a te boltod mellett tegye le a voksát.

Ehhez tehát blogolnod kell, de nem céltalanul. Ha ügyes voltál, a kulcsszó kutatásnál sikerült beazonosítani azokat a releváns, információs célú kulcsszavakat, amelyekre valamilyen szöveges tartalmat (blogbejegyzést) kell gyártanod. Ezt persze egy szövegíróval is megteheted, de még jobb, ha egy SEO szövegírásban jártas szakembert keresel meg.

Milyen eredményekre lehet számítani a webshop SEO-tól?


Webáruház tulajdonosként persze a legnagyobb cél mégiscsak az, hogy
növeld a bevételed és ezáltal a profitodat. Ha nem vagy SEO fanatikus, akkor a keresőoptimalizálásra te is csak egy vevőszerző módszerként vagy marketing eszközként tekintesz, amivel nincs is probléma.

Az igazság az, hogy nagyon nehéz előre meghatározni a SEO hozamát. Becsülni persze lehet és érdemes is, de a pontos eredmények csak utólag mérhetők.

Nagyon sok függ attól, hogy milyen piacon, pontosan milyen termékekkel és milyen üzleti modellben versenyzel. Van olyan terület, ahol a SEO nem éri meg a befektetett munkát, míg máshol teljesen új szintre emelheti a webáruházad és ezáltal a vállalkozásodat is.

Nemrég készítettünk egy esettanulmányt, amiben egy kifejezetten nehéz piacon versenyeztünk olyan konkurenciákkal, mint praktiker.hu, obi.hu, emag.hu és hasonló giga cégek. Ennél az ügyfelünknél 1 éven belül több, mint 2x organikus forgalombeli növekedést értünk el, ami persze a bevételen is meglátszott.

Ha érdekel az esettanulmány és, hogy pontosan mit és hogyan csináltunk, töltsd le ingyenesen a gombra kattintva:

Webshop SEO Esettanulmány

Stabil, ingyenes forgalom a Google-ből – hirdetési költségek nélkül. Így növeltük meg +130%-kal ügyfelünk organikus forgalmát.

Végszó


Az útmutatóban áttekintettük a webshopok SEO alapjait, kezdve a kulcsszó- és konkurencia kutatástól, a kategóriafa tervezésen át egészen a termékek keresőoptimalizálásáig és a technikai SEO-ig. 

A SEO minden területével foglalkozni kell amennyiben sikereket szeretnél elérni az organikus keresőben. A keresőoptimalizálás hozama nagyban függ a terméktől, a célpiactól és a versenytársaktól, ugyanakkor a folyamatos és kitartó munka gyakran meghozza a várt eredményt.

Ha a webáruházad SEO-ját képzett és tapasztalt szakemberekre bíznád, keress minket elérhetőségeinken! Segítünk a keresőoptimalizálás összes területén:
SEO tanácsadás, SEO audit és SEO kivitelezés. 

hello@seostrategia.hu

Peller Kevin
Peller Kevin vagyok, SEO munkatárs és projektvezető. Számos ügyfél és in-house projekt operatív kivitelezéséért és stratégiájáért felelek. Leginkább a SEO startégiaalkotásban érzem otthon magam, de lázba hoz szinte minden online marketing feladat.

Keresés SEO tippek között

Kapcsolódjunk

INGYENES SEO TIPPEK

Nem küldünk kéretlen levélszemetet.
A legjobb SEO tippekért iratkozz fel a hírlevelünkre!

 

 

Ezek is érdekelhetnek

WEBSHOP SEO HÍRLEVÉL

 

Érthető és könnyen kivitelezhető SEO tippek látogatószám növeléshez

 

Trükkök, gyakorlati példák és valós ügyfélsztorik egyetlen cél érdekében, az organikus forgalomnövelésért. Mert az organikus látogató a jó legjobb látogató.