fbpx

SEO Esettanulmány

Hús-vér ügyfelek 3 hónap alatt a nulláról

 

A SEO valójában egy hosszútávfutás. Mégis, időről-időre olyan eredményekbe futunk bele, amik meghazudtolják mindazt, amiről a SEO szakemberek ódákat zengenek: „a keresőoptimalizálással nem lehet gyors eredményeket elérni”. Mi van, ha mégis? Legfrissebb esettanulmányunkban kivesézzük a hoffmannablak.hu elmúlt 3-4 hónapjának SEO eredményeit és bebizonyítjuk, hogy van esély a gyors javulásra.

3 hónap

2.400 kattintás; 57.000 megjelenés

Folyamatos megkeresések, megbízások

+119 db kulcsszó az első oldalon

Háttér-információ

A Hoffmann Ablak egy budapesti székhelyű, országos ablakos cég. Elsősorban új nyílászárók beépítésével, cseréjével foglalkoznak, de ablakok és ajtók javítását, beállítását is vállalják. Elsődleges szolgáltatási területük Budapest és Pest megye, de országosan is vállalnak megrendeléseket.

A cégnek volt korábban weboldala, azonban az semmilyen releváns forgalmat nem hozott a Google keresőből. A cél az volt, hogy ezen minél gyorsabban változtassunk. Ehhez azonban teljesen új weboldal design-ra volt szükség, mivel a korábbi nem felelt meg az alapvető SEO követelményeknek. Egy profi webdesigner bevonásával az oldal korszerű és reszponzív megjelenést kapott.

A projekt fő kihívása az volt, hogy miképp tudunk az „ablakcsere”, „ablak beépítés” témakörben stabil forgalmat elérni. Ezen a területen a verseny hatalmas: számtalan cég tevékenykedik hasonló területen, sokuk pedig rendkívül erős domainnel rendelkezik.

A projekt 2022. májusában zárult le, ekkor került véglegesítésre az új design, továbbá ekkor került feltöltésre az összes új tartalom.

A hoffmannablak.hu főoldala

Elvégzett feladatok

Konkurencia kutatás
Professzionális eszközökkel felkutattuk az Ügyfél keresőbeli versenytársait. Vizsgáltuk a technikai, on-site és off-site SEO hátterüket, elemeztük a weboldalaikat felhasználói szemmel.

Professzionális kulcsszó kutatás
100+ releváns kulcsszót emeltünk ki az „ablakcsere”, „nyílászáró beépítés” és a kapcsolódó területek kulcsszavai közül (az ügyfél közreműködésével).

Új menüstruktúra kialakítása
A kigyűjtött kulcsszó-listából kiválasztottuk, hogy mely kulcsszavakat milyen aloldalakhoz rendelünk: kapcsolat oldal, szolgáltatás oldal, stb. Ezek alapján kialakítottuk a weboldal új menüstruktúráját.

SEO Audit dokumentum átadása
On-site és technikai SEO javaslatok megfogalmazása és átadása az ügyfélnek. Stratégia véglegesítése, felmerülő kérdések megválaszolása.

SEO szövegírás
A menüstruktúrában és SEO Auditban meghatározott aloldal-kulcsszó csoportosítás alapján a weboldal teljes szöveges tartalmának előállítása, SEO szempontoknak megfelelően. Egyedi meta címek és meta leírások elkészítése.

Honlap fejlesztés SEO szempontú támogatása
Fejlesztői specifikáció átadása a webdesignernek.

Technikai SEO javaslatok végrehajtása
Alapvető technikai beállítások, Search Console és Analytics bekötése.

Eredmények

Kattintások és megjelenések

Az első eredmények meglepően gyorsan érkeztek. Az elmúlt időszakban sok panasz érkezett a Google lassú indexelésére, de úgy tűnik, hogy velünk nagylelkű volt a keresőóriás. A legfontosabb aloldalakat a Google néhány hét alatt indexelte és egyre több kereső kifejezésre jelent meg a weboldal.

A hoffmannablak.hu Search Console eredményei

A grafikonon jól látszik a keresőoptimalizálást megelőző időszak eredménytelensége. Korábban gyakorlatilag egyetlen releváns kulcsszóra sem rangsorolt a weboldal, így kattintás sem érkezett.

A grafikon drasztikus emelkedése 2022. júliusától figyelhető meg. Ekkora a Google már a legtöbb újonnan létrehozott aloldalt indexelte és néhány kulcsszóval felkerült a weboldal a találati lista első oldalára.

A projekt zárását követő 4 hónapban több, mint 2.400 kattintást és 57.000 megjelenést ért el az oldal.

Ez a szám sok vagy kevés? …Attól függ.

Vizsgáljuk meg havi bontásban az eredményeket:

  • 2022. árpilis: 0 kattintás
  • 2022. május: 25 kattintás
  • 2022. június: 88 kattintás
  • 2022. július: 239 kattintás
  • 2022. augusztus: 671 kattintás
  • 2022. szeptember: 1.321 kattintás

Ez havonta átlagosan +275% átkattintást jelent. Persze az oldal még nagyon fiatal, így a fejlődés üteme idővel lassulni fog. Ugyanakkor 2022. decemberére az oldal akár a havi 2.000 átkattintást is elérheti. Ez pedig már nem hangzik annyira rosszul, kb. 6 hónappal a keresőoptimalizálás után, nemde? Mutatunk mást is…

Legerősebb kulcsszavak

A stratégia alappilléreit a long tail kulcsszavak adták. Ezek a kulcsszavak összességében kevésbé keresettek, de cserébe sokkal gyorsabban lehet velük kézzel fogható eredményeket elérni és ráadásul a felhasználók is jobban konvertálnak.

A long tail kulcsszavak sikeressége közvetett hatással javítja a weboldal egészének a teljesítményét, így pedig a short tail kulcsszavak pozíciója is javul.

4 hónappal a projekt zárását követően már 119 kulcsszóval szerepel a weboldal a találati lista első oldalán, köztük jó néhány TOP 3 pozíciót elért kulcsszóval. Íme néhány kiemelt példa:

Kulcsszó Havi keresés Pozíció
műanyag ablak árak beépítéssel 480 1,4
ablak beépítés árak 2022 140 2,3
műanyag bejárati ajtó árak beépítéssel 50 2,7
bejárati ajtó beépítéssel budapest 90 3,3
nyílászáró beépítés árak 210 3,8
műanyag bejárati ajtó beépítéssel 260 4,0
ablakcsere árak 720 6,2
bejárati ajtó beépítéssel 1.000 6,4
ablakos 480 6,6
bejárati ajtó 22.200 18,5

Organikus forgalom, oldalon eltöltött idő

Az oldal összes forgalmának kb. 70%-a az organikus találati listából érkezik.

Az organikus felhasználók átlagosan
1 p 58 mp ideig böngészik az oldalt.

Az organikus látogatók visszafordulási aránya mindössze 25%.

Technikai SEO

Természetesen nem mehetünk el szó nélkül az oldal technikai SEO-t érintő mutatói mellett. Talán még soha nem voltak annyira fontosak a különböző technikai mutatók a rangsorolás szempontjából, mint az elmúlt időszakban. A 2022 tavaszán indított Page Experience Update (algoritmus frissítés) óta az alapvető webes vitals-mutatók és mobilos használhatóság is sorsdöntő szerepet játszik a weboldalak rangsorolásánál.

Asztali teljesítmény

Mobilos teljesítmény

Hoffmann Ablak PageSpeed Insights eredményei

 És akkor a lényeg: Mégis mit értünk el?

A hoffmannablak.hu esetében megmutathattuk, hogy mennyi idő alatt és hogyan lehet elérni valós eredményeket a „nulláról”.

Az ablakcsere piac rendkívül erős a Google keresőn belül is. A legerősebb short-tail kulcsszavakra olyan domainek rangsorolnak, akik hosszú évek óta „bérlik” a TOP pozíciókat. Nagyon nehéz egy teljesen újjáépített weboldallal közéjük férkőzni.

Ez időbe telik. Ugyanakkor a bemutatott eredményekből jól látszik, hogy kevesebb, mint fél év alatt milyen eredményeket lehet elérni, ha az oldal keresőoptimalizálása egy jó alapokra helyezett stratégia mentén történik.

Persze mit érnek a számok valós megrendelések és bevételek nélkül? Szerencsére ügyfelünk megnyugtatott minket e tekintetben is:

„Elmondom, hogy mi mit érzékelünk ebből az egészből azon kívül, hogy én is figyelgetem Google Analyticsben az eredményeket. Mivel egy teljesen új email címre érkeznek az ajánlatkérések az oldalról, amit nem hirdetünk meg külön, elég jól lehet követni, hogy mennyi munkánk jön be az oldalnak köszönhetően.

Jelen pillanatban már jó pár munkát megnyertünk az oldalnak köszönhetően és folyamatosak az ajánlatkérések az oldalról. Úgyhogy teljes mértékben elégedettek vagyunk az eddig elértekkel.

B. Dániel

Hoffmann Ablak

Összegezzük mindezt röviden

Az ügyfelünk 2022. tavaszán keresett meg minket az addig elhanyagolt, rosszul teljesítő weboldaluk keresőoptimalizálása kapcsán. Egy 60 napos projekt során SEO Auditot (honlap elemzést) és SEO szövegírást végeztünk, majd 2022. nyár elején lezártuk a projektet. Az ezt követő kb. 3-4 hónapban már hús-vér érdeklődők jelentkeztek náluk, amiből több valós megrendelés is született.

Te is szeretnél hús-vér ügyfeleket 3 hónap alatt?

'

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.