A meta leírás a keresőnek szól
A meta leírás a honlapodon nem jelenik meg, a felhasználó nem is látja. Miért olyan fontos mégis?
A Google robotok naponta bejárják az egész internetet, és indexelik a honlapok tartalmát. A Google indexelés az alapja a Google keresőmotornak. Olyan tartalom, amit a keresőrobot nem indexelt, nem is jelenik meg a Google találati listájában.
A Google robotok a weboldalak tartalmát a a meta leírásokból ismerik meg. Ezeket indexelik, ebben keresik a kulcsszavakat. Ha a meta leírás a Google számára egyértelműen van megírva, és tartalmazza a kulcsszót, a Google előre sorolja a találatok között.
A meta leírás a felhasználónak szól
Hogy szólhat a meta description a felhasználónak, ha nem is jelenik meg a honlapon?
Úgy, hogy megjelenik a Google találati listájában.
A meta description az a leírás, ami eladja a bejegyzésedet az olvasónak. Ha a szöveg figyelemfelkeltő, akkor sokan fognak átkattintani az oldaladra. Azaz a jó meta leírás aranyat ér.
Gondolj rá úgy, mint egy apróhirdetésre, amivel „eladod” az alodlalad tartalmát a látogatóknak.
Milyen a jó meta leírás?
A meta description valójában egy rövid marketing szöveg. Ha tanultál már marketing szövegírást, vagy hirdetés készítést, nyugodtan alkalmazd az ott tanultakat. A meta leírás legyen figyelemfelkeltő, tartalmazzon valami ígéretet. Lehetőleg olyat, amire a felhasználó vágyik, és amit az átkattintás után meg is kap.
Jól működnek a titok, tudás szavak, illetve a szövegben elrejtett számok. Példa: 3 titok SEO-ról, amit máshol nem árulnak el neked.
Ha webáruház keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor a termékek meta description-jébe mindenképpen tegyél bele valamilyen ügyfél előnyt. Ez lehet az ingyenes kiszállítás, extra garancia, vagy bármi más, ami a Te vásárlóidnak fontos.
Mindenképen legyen meta leírás végén egy un. call to action, egy cselekvésre való felhívás! Lehetőség szerint NE a „kattints ide” frázist használd, hanem valamilyen kreatívabb módon vedd rá a felhasználót az átkattintásra. Például: nézd meg, olvass bele, tudd meg stb.
SEO szempontból a jó meta leírás mindig tartalmazza a kulcsszót. Lehetőség szerint az elején, ragozatlan alakban. Ez ugyan nem rangsorolási faktor, azonban ha a meta leírás nem tartalmazza a kulcsszót, akkor a Google felülírhatja azt. Helyette egy olyan önkényesen meghatározott szövegrészt emel ki az aloldal szövegéből, amelyikben benne van a kulcsszó. Ez viszont könnyen lehet, hogy nem győzi meg a látogatót arról, hogy átkattintson.
A meta leírás maximális hossza 155 karakter. Blogbejegyzések esetén a Google gyakran megjeleníti az elején a blogbejegyzés plublikálásának dátumát, így a hasznos rész 141 karakterre csökken. Tartsd ezt észben, mert fontos, hogy a call to action megjelenjen a találati listában!
A meta leírás lehet hosszabb 155 karakternél, a Google tudja értelmezni. Annyi történik csupán, hogy levágja a szöveg végét és … -tal helyettesíti. Viszont mivel a meta leírás nem rangsorolási szempont, „csupán” arra szolgál, hogy a találati listában „reklámozza” a tartalmadat, teljesen felesleges azzal az időt tölteni, hogy hosszabbakat készítesz.
A meta leírás minimális hossza 145 karakter. Ha ennél rövidebb, a Google kiegészíti az oldalról vett egyéb szöveggel vagy másikat választ helyette, ami nem szerencsés.