fbpx
+36 70 380 2745 csernaikata@seostrategia.hu

Google helyezés – hányadik az oldalam igazából?

A Google helyezés minden honlaptulajdonos számára fontos kérdés.

  • Az első oldalon van a honlapom?
  • Megelőzőm a fő konkurensemet?
  • Mikor kerülök az első helyre?

Ezek a kérdések mindannyiunkat izgatnak.

Nézzük meg, hogyan vizsgálhatjuk az oldalunk Google helyezését!

Google helyezés vizsgálata – a rossz módszer

Egy új honlap indítása után izgatottan írjuk be a  Google keresőbe a honlap témáját.

Vajon megtalálja-e egyáltalán a Google? Hányadik helyen hozza fel?

Nagy az öröm, ha megtaláljuk valahol a sokadik találati oldalon.

Ha már működik a honlapunk egy ideje, egyre inkább azt várjuk, hogy az első oldalon találkozzunk vele.

Gyakran előfordul, hogy ha beírjuk a honlap témáját a keresőbe, akkor mi az első oldalon látjuk.

Eldicsekszünk a barátunknak – képzeld, alig egy hónap alatt már az első helyen vagyok! Aztán jön a döbbenet, hogy ő bizony nem így látja.

Mi ennek az oka?

Google minden egyes ember számára a neki releváns találatokat mutatja meg.

Amikor új honlapot építesz, sokszor keresel rá a témára. Megnézed a konkurenseket, információt gyűjtesz, anyagot keresel a tartalom építéshez.

Ezt a Google megjegyzi. Elraktározza, hogy Te valamiért nagyon érdeklődsz a téma iránt.

Ezek után olyan találatokat mutat Neked, amik ehhez a témához kapcsolódnak.

Elkezded összerakni a honlapod, vagy teszteled, amit a fejlesztőd készített. Végigjárod a menürendszert, kattintgatsz az aloldalak között.

Hoppá, ezt az oldalt gyakran nézegeti! – jegyzi meg ekkor a Google.

Így ha legközelebb a témádra keresel, a saját oldaladat előre sorolja a találati listában.

Ezzel szemben a barátodat egyáltalán nem érdekli ez a téma. Ő egészen más dolgok után keresgél, más honlapokat olvas. Talán először keres rá a Te témádra, amikor megkéred erre.

A Google szemében a barátodat nem érdekli a Te témád, ezért nem is hozza fel neki első oldalon a honlapod. Számára ez nem releváns tartalom.

Ebből a példából már Te is látod, hogy a Google helyezés vizsgálatára nem jó megoldás az, hogy egyszerűen csak beírod a  kulcsszavad a keresőbe.

Google helyezés vizsgálata – a jó módszer

Eggyel jobb módszer, ha un. inkognitó ablakot használsz. Azaz nyitsz egy új böngésző ablakot inkognitó módban.

Ilyenkor a Google nem azonosít Téged, mint felhasználót. Nem látja a keresési előzményeidet sem.

Ezért nem tudja eldönteni, mik a releváns találatok a számodra.

Így az inkognitó ablakban lévő találati lista már jobban mutatja a honlapod Google helyezését.

De még mindig nem ez a legjobb megoldás!

A Google helyezés vizsgálatára a jó módszer a Search Console – régi nevén webmestereszközök – használata.

A Search Console megmutatja az igazságot.

A Search Console-ban megjelenő Google helyezéseket nem torzítják ugyanis az adott felhasználó keresési szokásai. Itt a Google a saját algoritmusa szerint számított rangsort veszi figyelembe.

Google helyezés jelentősége

A Google helyezés elsőre nagyon fontosnak tűnik.

De melyik számot is nézzük?

A Search Console megmutatja az oldal átlagos pozícióját, és megmutatja az egyes kulcsszavak elhelyezkedését is.

Google helyezés inkognitó módban vizsgálva

Az átlagos pozíció egy statisztikai adat. A honlapod valószínűleg nem 1, nem 10, és jó esetben nem is 100, hanem több száz, vagy több ezer kulcsszóra jelenik meg a keresőben.

A Google minden egyes kulcsszó esetében megjegyzi, hányadik helyen jelenítette meg az oldalad, majd ezeket átlagolja.

A fenti példa alapján a DualSimSmartphones.hu oldal átlagos pozíciója 7,4. Azaz általában a 7. vagy 8. helyen jelenik meg a Google-ben. Ha csak ezt a számot nézném, csalódott lennék.

Ezzel szemben a táblázatban az látszik, hogy a dual sim telefonok kulcsszóra az oldal elhelyezkedése 2,6.

Azaz a honlap a főoldali kulcsszóra a 2. vagy 3. helyen jelenik meg. Ez már nem rossz teljesítmény!

Ha inkognitó módban rákeresünk a dual sim telefonok kulcsszóra, meglátjuk, mit jelent ez a valóságban.

A DualSimSmartphones.hu weboldal Google helyezései

A fő kulcsszóra ezt a honlap csak ez eMag előzi meg, amiről tudni lehet, hogy egy gigantikus marketing büdzsével rendelkező, több tízezer terméket forgalmazó webáruház.

Utána a 2. és a 3. helyen is a DualSimSmartphones.hu jelenik meg.

Erre már büszke lehetek!

De valójában mennyit számít ez?

Pontosan annyit, amennyit ebből a 2. és 3. helyezésből pénzre tudok váltani.

Azaz lehet a honlapod Google helyezése az első a fő kulcsszavadra, nem sokra mész vele, ha nem keresel vele egy fillért sem.

És lehet, hogy több olyan kulcsszavad is van, amivel csak a találati lista első oldalának közepén jelensz meg, mégis tele a kassza.

A Google helyezés fontos. Ami még fontosabb, az a jó Google helyezéssel elérhető bevétel.

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata SEO szakember

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és bivalyerős linkekkel foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

SZERZŐI JOGOK - TÁJÉKOZTATÁS - KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.