Mire jó a Yoast SEO plugin és mire nem?
Amikor elkezdünk keresőoptimalizálással foglalkozni, mindannyian a Szent Grált keressük.
Egy olyan eszközt, ami feltelepítünk, beállítunk, és néhány kattintás múlva elmondhatjuk: letudtuk a keresőoptimalizálási feladatot.
A rossz hírem az, hogy ilyen eszköz nincs.
Bár a Yoast SEO plugin nagy segítség a wordpress alapú weboldalak keresőoptimalizálása során, nem oldja meg egy kattintásra helyettünk a feladatot.
A Yoast SEO plugin előnyei
A Yoast SEO bővítmény legnagyobb előnye, hogy egyszerűvé teszi a keresőoptimalizálás technikai elemeinek beállítását.
Ahhoz, hogy a weboldalad jó helyen jelenjen meg a Google találati listájában, minden egyes aloldalon be kell állítani a title és a meta leírás elemeket.
Ezt a HTML kódban turkálva is meg lehet tenni. De mennyivel egyszerűbb, ha ezt egy kényelmes szerkesztő felületen tehetjük meg!
A Yoast SEO bővítmény nem más, mint egy felokosított szerkesztő felület a keresőoptimalizálás technikai elemeinek beállításához.
Nem lebecsülve fejlesztők munkáját, elismerem, a felokosítás is elég jól sikerült. A plugin nagy segítség a keresőoptimalizált szövegírással éppen csak ismerkedők részére.
Ajánlásokat jelenít meg a bejegyzés olvashatóságára és keresőoptimalizáltságára vonatkozóan. A szöveg ajánlásoknak való megfelelőségét színes pöttyökkel jelzi.
A Yoast SEO plugin pöttyöcskéi ugyanazt jelentik, mint a közlekedése lámpa színei:
- piros: állj, nagy a baj!
- sárga: indulhatunk, már majdnem jó!
- zöld: gázt bele, előttünk a pálya!
Ez nagy segítség, de egyben korlát is. Hajlamosak vagyunk ugyanis a pöttyök színe alapján megítélni a bejegyzésünket.
Ne feledjük, ez csak ajánlásoknak való megfelelést mutatja!
Zöld pöttyös bejegyzés is kulloghat a Google találati lista végén, és piros pöttyös bejegyzés is felkerülhet az első oldalra.
A Yoast SEO bővítmény hátrányai
Ezt a bővítményt angol nyelven és angol nyelvre készítették.
Bár láttuk már magyarul is megjelenni, a nagyobb frissítések után a felülete angol nyelvű. Ez egy apró kényelmetlenség. Ha nem tudsz angolul, akkor is biztonsággal fogod használni ennek a minisorozatnak az elolvasása után.
A nagyobbik gond, hogy a szöveg keresőoptimalizálási elemzését angol nyelvre optimalizálva végzi el.
Nem ismeri fel kulcsszavak magyar ragozott alakjait, ill. nem tudja kezelni, értelmezni a magyar ékezetes karaktereket.
Mondok erre egy példát!
Tételezzük fel, hogy egy sörökről szóló oldalad van. Készítesz egy bejegyzést a sörkorcsolyákról, mondjuk “A tíz legjobb sörkorcsolya” címmel.
A bejegyzés címében a sörkorcsolya ö betűvel jelenik meg.
A bejegyzés közvetlen hivatkozásában (angolul: slug) ékezetek nélkül jelenik meg a kulcsszó, így: sorkorcsolya.
A Yoast SEO plugin erre azt fogja mondani, hogy ajjaj, a közvetlen hivatkozás nem tartalmazza a kulcsszót! Pedig ott van benne, csak angol karakterekkel.
Mivel a tíz legjobb sörkorcsolyáról írsz, bizonyára használni fogod a szövegben a sörkorcsolyák szót is. Még az is előfordulhat, hogy a bejegyzés meta leírásába is belekerül ez a szó.
A Yoast SEO plugin erre megint a fejéhez kap: ó jajj, nincs benne a meta leírásban a kulcsszó!
Pedig benne van, csak ragozott alakban.
Bár mi magyarok büszkék vagyunk a magyarságunkra, és a nyelvünkre, be kell lássuk, hogy lényegesen kevesebben használjuk a világon ezt a nyelvet, mint az angolt. El kell fogadjuk, hogy egy profitorientált vállalkozás, mint amilyen a YOAST BV is, a nagyobb vásárlói réteg kedvében jár.
A jó hírem az, hogy a Google viszont tud magyarul.
Lehet, hogy az ilyen bejegyzéseidre a YoastSEO bővítmény csak sárga pöttyöt ad, ettől még a Google érteni és értékelni fogja azt.
A YOAST SEO plugin minisorozat további bejegyzései
- Yoast SEO beállítás
- Yoast SEO olvashatóság
- Yoast SEO keresőoptimalizálási beállítások
- Yoast SEO közösségi média beállítások
- Yoast SEO haladó beállítások
- Yoast SEO prémium verzió