Ebben a SEO esettanulmányban megmutatom, hogyan tudod PONTOSAN kiszámolni, hogy mennyit ér Neked a keresőoptimalizálás. Arról már írtam, hogy a keresőoptimalizálás a legköltséghatékonyabb módja a látogatószerzésnek. A jól elvégzett SEO munka ugyanis folyamatosan szállítja a látogatókat az idők végezetéig – de legalább is addig, amíg a honlapod működik. Így a keresőoptimalizálásba befektetett pénzed fajlagos megtérülése egyre jobb és jobb lesz, hiszen ugyanazért a költségért egyre több és több látogatót kapsz.
Ez a módszer segít abban, hogy eldöntsd, megéri-e Neked egy SEO szakember munkáját kifizetned. Arra is jó, hogy megmutassa, mekkora értéket képvisel az a keresőoptimalizálási munka, amit saját magad végeztél el a honlapodon. Előre szólok, meg fogsz döbbenni!
Maga a számítás pofonegyszerű. Nekem homlokra csapós élmény volt, amikor először találkoztam a módszerrel. Olyan kézenfekvő, hogy nem is értem, miért nem így számol mindenki.
Ha aktívan foglalkozol keresőoptimalizálással, akkor biztosan használod a Search Console-t – lánykori nevén a Google Webmestereszközök szolgáltatást. Ebben az eszközben látod, hogy adott időszak alatt hányszor látogatták meg a honlapodat a Google keresőből jövő felhasználók.
Ha nincs Search Console-od, akkor azonnal regisztrálj a Google Analyticsben az organikus forgalom alatt is találsz erre vonatkozó adatot.
Ne lepődj meg, a Google két rendszerében lévő szám egészen biztosan nem lesz azonos! Mi SEO-sok mindig a Search Console adataival dolgozunk.
Most tehát eljutottunk oda, hogy valamelyik Google eszközből tudod, mennyi a honlapodon a forgalom az organikus keresésből.
De hogyan tudod kiszámolni, hogy mennyi ennek a keresőoptimalizálási eredménynek az értéke?
Ehhez bizony hirdetni kell. Legalább egy kicsit, és legalább egy hónapig, hogy releváns adatod legyen a számításhoz.
Az nem elég, hogy megnézed, hogy a hirdetési kulcsszavakra mekkora átlagos licitet ad fel az Adwords. Az egy tájékoztató szám, ami mindig lényegesen magasabb, mint a valódi CPC érték.
gyanannak az oldalnak látod az egyik Adwords kampányát, amire a látogatottsági adatokat mutattam feljebb.
Átlagosan egy átkattintás 29,53 Ft-ba kerül ezen a weboldalon. Az Adwords szakértők elvitatkozhatnak rajta, hogy ez sok vagy kevés, nekünk most az a lényeges, hogy ez lesz az a szám, amivel számolni fogunk.
A Google-ből érkező organikus látogatók számát szorozzuk meg az átlagos átkattintási költséggel.
1.842 x 29,53 = 54.394,26 Ft
Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 54.394,26 Ft-ba kerülne.
Nézzük meg a SEO értékét egy nagyobb látogatottságú oldalnál!
Itt bár olcsóbb az átlagos átkattintás költsége, jóval nagyobb forgalmat kellene vele megszerezni.
16.898 x 19,04 = 321.737,92 Ft
Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 321.737,39 Ft-ba kerülne.
Gondoltad az elején, hogy ekkora számot fogsz itt látni?
Ráadásul a példában bemutatott honlapok réspiacokra létrehozott, kis forgalmú oldalak. Havi 16.000 látogatás igazán nem sok, ha napi látogatószámra vetítjük, alig több, mint napi 500 látogató.
Ha az átlagos 1%-os konverziós arányt nézzük, amivel Magyarországon a jól működő webshopok számolhatnak, ez napi 5, havi szinten pedig 150 vásárlást jelent. Hogy miért érdekes ez?
Azért, mert ha ezt a 150 konverziót hirdetésből akarod elérni, és sikerül viszonylag jó átkattintási költséget elérni – azt gondolom, a 19,04 Ft nem rossz érték -, akkor vásárlásonként 2.144,91 Ft-ot visz el a hirdetési költség a profitodból.
Na jó, de mibe kerül a keresőoptimalizálás?
Ezt pontosan csak akkor fogod megtudni, amikor már csinálod. Ha saját magad végzed a honlapod keresőoptimalizálást, írd fel, hogy egy hónapban hány órát töltesz ezzel a feladattal. Bizonyára kiszámoltál már magadnak egy óradíjat, amivel a vállalkozásodba fektetett munkádat értékeled. Egyszerűen szorozd össze a kettőt, és megtudod.
Ha keresőoptimalizálási szakembert bízol meg a feladattal, akkor az ő egyszeri díját vagy havidíját hasonlítsd össze azzal a számmal, amit keresőoptimalizálás értékeként kaptál a honlapodra kaptál.
Az, hogy mennyit kér egy SEO szakember a munkájáért, cége és projektje is válogatja.
Nálam például egy honlap elemzés, ami a weboldalad összes SEO beállítását kivesézi, és konkrét javaslatokat ad azok javítására 149.900 Ft + ÁFA-ba kerül.
Ezért kapsz egy minimum 10 oldalas elemzést, amit nem szoftver generál, hanem én magam rakok össze. A tapasztalatok szerint ha megvalósítod az elemzésben lévő javaslatokat, már 1 hónap alatt látszani fog a javulás a keresőben. 3-6 hónap alatt pedig beérik a tartalmi SEO eredménye is, és egyre több kulcsszóra fog a honlapod a Google első oldalán jönni. És ez az eredmény megmarad.
Az, hogy Neked sok vagy kevés 149.900 Ft, azt Te tudod. Ha végigrágtad magad ezen a SEO esettanulmányon, azt viszont pontosan látod, hogy ez az egyszeri befektetés csak a fele annak, amit HAVONTA elkölthetsz hirdetésre, ha ugyanazt az eredményt akarod elérni.
Csökkentsd a hirdetési költségeidet, érj el több látogatót ingyen a Google keresőből!
Rendeld meg a honlap elemzés szolgáltatást!
0 hozzászólás