fbpx

SEO esettanulmány – mennyit ér a keresőoptimalizálás?

Ebben a SEO esettanulmányban megmutatom, hogyan tudod PONTOSAN kiszámolni, hogy mennyit ér Neked a keresőoptimalizálás. Arról már írtam, hogy a keresőoptimalizálás a legköltséghatékonyabb módja a látogatószerzésnek. A jól elvégzett SEO munka ugyanis folyamatosan szállítja a látogatókat az idők végezetéig – de legalább is addig, amíg a honlapod működik. Így a keresőoptimalizálásba befektetett pénzed fajlagos megtérülése egyre jobb és jobb lesz, hiszen ugyanazért a költségért egyre több és több látogatót kapsz.

Ez a módszer segít abban, hogy eldöntsd, megéri-e Neked egy SEO szakember munkáját kifizetned. Arra is jó, hogy megmutassa, mekkora értéket képvisel az a keresőoptimalizálási munka, amit saját magad végeztél el a honlapodon. Előre szólok, meg fogsz döbbenni!

Maga a számítás pofonegyszerű. Nekem homlokra csapós élmény volt, amikor először találkoztam a módszerrel. Olyan kézenfekvő, hogy nem is értem, miért nem így számol mindenki.

Ha aktívan foglalkozol keresőoptimalizálással, akkor biztosan használod a Search Console-t – lánykori nevén a Google Webmestereszközök szolgáltatást. Ebben az eszközben látod, hogy adott időszak alatt hányszor látogatták meg a honlapodat a Google keresőből jövő felhasználók.

SearchConsole adatok

SearchConsole adatok

Ha nincs Search Console-od, akkor azonnal regisztrálj a Google Analyticsben az organikus forgalom alatt is találsz erre vonatkozó adatot.

Google analytics adatok

Google Analytics adatok

Ne lepődj meg, a Google két rendszerében lévő szám egészen biztosan nem lesz azonos! Mi SEO-sok mindig a Search Console adataival dolgozunk.

Most tehát eljutottunk oda, hogy valamelyik Google eszközből tudod, mennyi a honlapodon a forgalom az organikus keresésből.

De hogyan tudod kiszámolni, hogy mennyi ennek a keresőoptimalizálási eredménynek az értéke?

Ehhez bizony hirdetni kell. Legalább egy kicsit, és legalább egy hónapig, hogy releváns adatod legyen a számításhoz.

Az nem elég, hogy megnézed, hogy a hirdetési kulcsszavakra mekkora átlagos licitet ad fel az Adwords. Az egy tájékoztató szám, ami mindig lényegesen magasabb, mint a valódi CPC érték.

Google Adwords adatok konkrét kampányra

Google Adwords adatok konkrét kampányra

gyanannak az oldalnak látod az egyik Adwords kampányát, amire a látogatottsági adatokat mutattam feljebb.

Átlagosan egy átkattintás 29,53 Ft-ba kerül ezen a weboldalon. Az Adwords szakértők elvitatkozhatnak rajta, hogy ez sok vagy kevés, nekünk most az a lényeges, hogy ez lesz az a szám, amivel számolni fogunk.

A Google-ből érkező organikus látogatók számát szorozzuk meg az átlagos átkattintási költséggel.

1.842 x 29,53 = 54.394,26 Ft 

Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 54.394,26 Ft-ba kerülne.

Nézzük meg a SEO értékét egy nagyobb látogatottságú oldalnál!

28 napos Search Console adatok

28 napos Search Console adatok

 

Google AdWords adatok egy adott kampányra

Google AdWords adatok egy adott kampányra

Itt bár olcsóbb az átlagos átkattintás költsége, jóval nagyobb forgalmat kellene vele megszerezni.

16.898 x 19,04 = 321.737,92 Ft

Azaz ha ugyanazt a látogató számot, amit most a Google ingyen szállít az oldalra, hirdetésből kellene elérni, havi 321.737,39 Ft-ba kerülne.

Gondoltad az elején, hogy ekkora számot fogsz itt látni?

Ráadásul a példában bemutatott honlapok réspiacokra létrehozott, kis forgalmú oldalak. Havi 16.000 látogatás igazán nem sok, ha napi látogatószámra vetítjük, alig több, mint napi 500 látogató.

Ha az átlagos 1%-os konverziós arányt nézzük, amivel Magyarországon a jól működő webshopok számolhatnak, ez napi 5, havi szinten pedig 150 vásárlást jelent. Hogy miért érdekes ez?

Azért, mert ha ezt a 150 konverziót hirdetésből akarod elérni, és sikerül viszonylag jó átkattintási költséget elérni – azt gondolom, a 19,04 Ft nem rossz érték -, akkor vásárlásonként 2.144,91 Ft-ot visz el a hirdetési költség a profitodból.

Na jó, de mibe kerül a keresőoptimalizálás?

Ezt pontosan csak akkor fogod megtudni, amikor már csinálod. Ha saját magad végzed a honlapod keresőoptimalizálást, írd fel, hogy egy hónapban hány órát töltesz ezzel a feladattal. Bizonyára kiszámoltál már magadnak egy óradíjat, amivel a vállalkozásodba fektetett munkádat értékeled. Egyszerűen szorozd össze a kettőt, és megtudod.

Ha keresőoptimalizálási szakembert bízol meg a feladattal, akkor az ő egyszeri díját vagy havidíját hasonlítsd össze azzal a számmal, amit keresőoptimalizálás értékeként kaptál a honlapodra kaptál.

Az, hogy mennyit kér egy SEO szakember a munkájáért, cége és projektje is válogatja.

Nálam például egy honlap elemzés, ami a weboldalad összes SEO beállítását kivesézi, és konkrét javaslatokat ad azok javítására 149.900 Ft + ÁFA-ba kerül.

Ezért kapsz egy minimum 10 oldalas elemzést, amit nem szoftver generál, hanem én magam rakok össze. A tapasztalatok szerint ha megvalósítod az elemzésben lévő javaslatokat, már 1 hónap alatt látszani fog a javulás a keresőben. 3-6 hónap alatt pedig beérik a tartalmi SEO eredménye is, és egyre több kulcsszóra fog a honlapod a Google első oldalán jönni. És ez az eredmény megmarad.

Az, hogy Neked sok vagy kevés 149.900 Ft, azt Te tudod. Ha végigrágtad magad ezen a SEO esettanulmányon, azt viszont pontosan látod, hogy ez az egyszeri befektetés csak a fele annak, amit HAVONTA elkölthetsz hirdetésre, ha ugyanazt az eredményt akarod elérni.

Csökkentsd a hirdetési költségeidet, érj el több látogatót ingyen a Google keresőből!

Rendeld meg a honlap elemzés szolgáltatást!

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és a komplex projektek stratégiájának meghatározásával foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (yolo Kft., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.

WEBSHOP SEO HÍRLEVÉL

 

Érthető és könnyen kivitelezhető SEO tippek látogatószám növeléshez

 

Trükkök, gyakorlati példák és valós ügyfélsztorik egyetlen cél érdekében, az organikus forgalomnövelésért. Mert az organikus látogató a jó legjobb látogató.