A jó hír viszont az, hogy ha betartasz néhány egyszerű szabályt, máris sikeresebb leszel a keresőoptimalizálásban.
Kulcsszavak kiválasztása 1. tipp: a téma legyen a fókuszban!
Fontos, hogy a kulcsszavak kiválasztásánál a honlap témáját tartsd szem előtt.
Olyan kulcsszavakat válassz, amik kapcsolódnak a kiválasztott témádhoz, azaz relevánsak. Ráadásul Google szemében relevánsak!
A kulcsszókutatás során gyakran használjuk a Google Adwords-öt.
A Google Adwords megmutatja, hogy az általad beírt kulcsszóhoz milyen más releváns kulcsszavakat társít a Google.
Írj minél több releváns kulcsszóra keresőoptimalizált szöveget! A releváns kulcsszavakkal szerzett átkattintások a fő kulcsszavad helyezésére is jó hatással lesznek.
Kulcsszavak kiválasztása 2. tipp: ez emberek szavait használd!
A saját témájáról mindenkinek határozott elképzelése van.
Az adott szakmának megvannak a szakszavai, cégen belül vagy az alvállalkozókkal beszélgetve Te is ezeket használod.
Kézenfekvő, hogy a honlapod kialakítása során is ezeket a szakkifejezéseket veszed elő.
A témád szakkifejezéseire általában a szakmabeliek keresnek. Ők jó eséllyel a versenytársaid is egyben.
Az átlagemberek, a jövőbeni vásárlóid lehet hogy nem is hallották még ezeket a kifejezéseket.
Nekik van egy problémájuk, és arra a problémára keresnek megoldást.
Gyakran úgy, hogy beírják a Google-be.
Optimalizáld a honlapod azokra a kulcsszavakra, amiket az emberek használnak!
Hogyan tudhatod meg ezeket?
Ebben is segít a Google Adwords a kulcsszó javaslataival. De a legbiztosabb, ha megkérdezed őket.
Ha van offline boltod, könnyű helyzetben vagy. Beszélgess a betérő vevőkkel, érdeklődőkkel! Figyeld meg, milyen szavakat használnak a problémájuk vagy a terméked leírására.
Ha csak online működsz, készítsd kérdőíveket, és nézd át a témához kapcsolódó fórumokat!
Kulcsszavak kiválasztása 3. tipp: a kevesebb több!
Amikor kulcsszókutatást végzel, Te is találkozol olyan kulcsszavakkal, amikre több ezren keresnek egy hónapban.
Ilyenkor elsőre megörül az ember: hohó, itt az aranybánya, ez a kulcsszó kell nekem!
Gondolj bele, mindenki így van vele, aki egy picit is foglalkozik a keresőoptimalizálással.
Ezért a nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakra nagyon sok tartalom születik. Azaz nagy a verseny rájuk.
Valószínűleg azok, akik hosszú évek óta a piacodon vannak, szintén ezeket a kulcsszavakat célozták meg.
Ők helyzeti előnyben vannak, hiszen az elmúlt évek alatt már sok tartalmat legyártottak a témában.
Őket nem, vagy csak nagyon nehezen fogod megelőzni.
A nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak magunkban hordozzák a sikertelenséget. Sok-sok munkát beleölve csak kis eredményt tudsz elérni velük. Ez pedig elveheti a kedved az egész keresőoptimalizálástól.
Induláskor válassz inkább olyan kulcsszavakat, amikre kevesebb keresés van. Néhány száz, vagy kevésbé felkapott téma esetében akár száz alatti ez a szám.
Mivel ezeket a kulcsszavakat sokan a “futottak még” kategóriába sorolják, kevés tartalom születik rájuk.
Egy jól megírt, keresőoptimalizált szöveggel könnyen és gyorsan kerülhetsz előkelő helyre a találati listában. És bár ezekre a kulcsszavakra kevesen keresnek, minél több ilyen könnyű kulcsszót célzol meg, összességében annyival több látogató jut el rajtuk keresztül a honlapodra.