fbpx

Domain Authority jelentése és helyes használata

A Google Page Rank befagyasztása óta egy domain erősségét a MOZ által létrehozott Domain Authority mérőszámmal jellemezzük. Az mindenki tudja, hogy minél nagyobb a DA, annál jobb. De valójában mit is jelent a Domain Authority érték, és hogyan növelhető?

Domain Authority jelentése

A Domain Authority vagy röviden DA érték azt a potenciált mutatja meg, hogy egy adott domain várhatóan mennyire fog jó helyen megjelenni a kereső találati listájában.

Olvasd el újra az előző mondatot, mert fontos!

Sokan félreértelmezik a DA jelentését, mivel egy abszolút mérőszámot látnak benne. Minél nagyobb egy domain DA értéke, annál jobb. A Domain Authority-t egytől százig tartó skálán mérik, tehát akkor a cél a 100 DA?

Akkor most elárulom, hogy nem létezik DA 100 értékű oldal. Ennek a cikknek az írásakor maga a Google.com is “csak” 99-es DA értéket tudhat a magáénak.

A 100-as érték egy elméleti maximum, amely a világ valaha volt legerősebb domain-ját jelenti.

A Domain Authority-t ráadásul logaritmikus skálán mérik, azaz minél magasabb értéken áll egy oldal, annál nehezebb onnan felkerülnie. Egy induló honlap DA értéke 1-es. Ennek a honlapnak egyről a kettőre, vagy akár tízre vagy húszra sokkal könnyebb felkerülni, mint egy viszonylag magas, például DA50-es oldalnak DA60-ra.

Azaz a magas Domain Authority érték elérése sosem lehet a keresőoptimalizálás célja. A DA aktuális értéke megmutatja, hogy az adott pillanatban a domain mennyire erős.

Mivel a DA értéket gépi tanulási módszerrel állapítják meg, több mint 40 számítási faktor egyidejű figyelembe vételével, ezért egy-egy honlap DA értéke gyakran változhat.

Befolyással van rá gyakorlatilag minden, ami az Interneten történik:

  • új weboldalak létrehozása,
  • régebbi weboldalak megszűnése,
  • a honlapra mutató új linkek létrejötte,
  • korábbi linkek megszűnése,
  • a honlapok tartalmának változása,
  • a versenytársak SEO tevékenysége.

Egyszóval a Domain Authority egy tájékoztató érték, amely önmagában nem jelent sem jót, sem rosszat egy adott domainről ill. honlapról.

Domain Authority helyes használata

Ahogy Chiaryn, a MOZ egyik mérnöke magyarázzaa Domain Authority-t összehasonlító mérőszámként érdemes használni. Magyarul arra tudod felhasználni, hogy megnézd, egyik honlap a másikhoz képest mennyire erős.

De van-e értelme almát a körtével összehasonlítani? Azaz érdemes-e a saját honlapod a  DA99-es értékű Google.com-hoz, vagy akár az egyik legmagasabb értékű magyar oldalhoz, az index.hu-hoz (DA80) vagy az edigital.hu-hoz (DA51) hasonlítani?

Ha így kérdezem, akkor a válasz nyilván a NEM. Az összehasonlítást mindig a saját pályánkon érdemes végezni. Azaz elsősorban a hasonló témájú és méretű honlapok összehasonlítására.

A DA értéknek elsősorban a konkurencia elemzés és a linképítés során van gyakorlati haszna.

Domain Authority ellenőrzése

Azt, hogy az oldalad – vagy a versenytárs honlapja – milyen DA értékkel rendelkezik, többféleképpen is ellenőrizheted.

Értelemszerűen a legjobb a MOZ saját eszközét, a Link Explorer-t használni hozzá. Regisztráció után, havi 10 domain DA értékét kérheted le ingyen.

Egy rendkívül egyszerű módja a Domain Authority lekérdezésének a MozBar használata. Egy egy ingyenes, Chrome böngészőbe beépülő bővítmény, amely a DA értéken túl még számos más hasznos infót is megmutat a honlapokról.

Számos más Domain Authority checker is található a neten. Az én személyes kedvencem a SEO Review Tools eszköze, mivel ezzel korlátlan mennyiségű ellenőrzést lehet végrehajtani, ráadásul ingyen.

5 tipp a Domain Authority növelésére

Bár azt az elején tisztáztuk, hogy egy honlap magas DA értéke önmagában nem sokat jelent, mégis lehet olyan eset, amikor szeretnénk azt növelni. Például amikor a versenytársunk elé szeretnék kerülni a kereső találati listájában.

Mutatok egy öt lépésből álló gyakorlati módszert, amivel ezt megteheted.

  1. Mérd fel, milyen versenyben vagy!Almát körtével összehasonlítani nincs értelme. Ezért először is azonosítsd, hogy kik a versenytársaid, és melyikkel érdemes magad összemérni!A legkönnyebb helyzetben akkor vagy, ha pontosan ismered a versenytársaidat.Egy új piacon, vagy kevésbé kézzelfogható üzletben (pl. hirdetési bevételekre optimalizált weboldalak esetén) érdemes a versenytársad méretét és a honlapján található tartalom minőségét elemezve meghatározni a versenytársad.
  2. Elemezd a link profilokat!Amint kiválasztottad A Versenytársad, elemezd a saját honlapod és a versenytársad link profilját!Azaz nézd meg, hány és milyen honlapra mutató linkkel rendelkeztek.Ezt a saját honlapodnál értelemszerűen a Google Search Console-lal érdemes ellenőrizni, de a versenytárs esetében szükséged lesz egy külső link elemzőre. A már említett SEO Review Tools-nak van ingyenes Backlink Checker szolgáltatása is.A lényeg, hogy az oldaladra mutató linkek többsége un. dofollow link legyen, ugyanis ezek azok a linkek, amik képesek a linkerőt átadni a honlapodnak.
  3. Gyárts minőségi tartalmat!A minőségi tartalom a kulcsa a természetes linképítésnek: minél hasznosabb, érdekesebb a honlapodon lévő cikk, annál nagyobb az esélye, hogy mások is hivatkozzanak rá, azaz linkeljék vagy megosszák.Nézd meg, melyek aloldaladra mutat a legtöbb külső link! Ellenőrizd ezt a versenytársadnál is (a Moz Link Explorer Pages menüjében tudod megtenni)!Hasonlítsd össze ezeket az oldalakat tartalmilag is, és ha úgy látod, a sajátod gyengébb, javíts rajta!
  4. Ellenőrizd a legerősebb oldalaidat!
    Győződj meg róla, hogy a legtöbb rámutató linkkel rendelkező oldalaid valóban működnek-e, azaz aktívak és elérhetőek-e.Nagyon nagy baj, ha egy erős linkekkel rendelkező aloldalad nem található, és 404-es válaszkódot ad. Ez azonnali visszafordulásra készteti a látogatót, ami rontja a teljes domained értéket a Google szemében.
  5. Népszerűsítsd a tartalmad!Bár a jó tartalom eladja magát, arról azért gondoskodnod kell, hogy minél több ember tudjon róla, hogy létezik. Oszd meg a közösségi médiában, hírmegosztó oldalakon, küldd ki hírlevélben!Tégy meg mindent azért, hogy természetes módon szerezz közösségi média jeleket és linkeket a tartalmaidra.Próbálj meg releváns, azaz a témához kapcsolódó, a saját oldaladnál magasabb DA értékű honlapokról linkeket szerezni. Ha gyorsan szeretnél eredményt elérni, a természetes linképítésen vegyél igénybe a minőségi linképítés szolgáltatást!

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata Seostratéga

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és bivalyerős linkekkel foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.