Domain Authority jelentése és helyes használata

0

A Google Page Rank befagyasztása óta egy domain erősségét a MOZ által létrehozott Domain Authority mérőszámmal jellemezzük. Az mindenki tudja, hogy minél nagyobb a DA, annál jobb. De valójában mit is jelent a Domain Authority érték, és hogyan növelhető?

Domain Authority jelentése

A Domain Authority vagy röviden DA érték azt a potenciált mutatja meg, hogy egy adott domain várhatóan mennyire fog jó helyen megjelenni a kereső találati listájában.

Olvasd el újra az előző mondatot, mert fontos!

Sokan félreértelmezik a DA jelentését, mivel egy abszolút mérőszámot látnak benne. Minél nagyobb egy domain DA értéke, annál jobb. A Domain Authority-t egytől százig tartó skálán mérik, tehát akkor a cél a 100 DA?

Akkor most elárulom, hogy nem létezik DA 100 értékű oldal. Ennek a cikknek az írásakor maga a Google.com is “csak” 99-es DA értéket tudhat a magáénak.

A 100-as érték egy elméleti maximum, amely a világ valaha volt legerősebb domain-ját jelenti.

A Domain Authority-t ráadásul logaritmikus skálán mérik, azaz minél magasabb értéken áll egy oldal, annál nehezebb onnan felkerülnie. Egy induló honlap DA értéke 1-es. Ennek a honlapnak egyről a kettőre, vagy akár tízre vagy húszra sokkal könnyebb felkerülni, mint egy viszonylag magas, például DA50-es oldalnak DA60-ra.

Azaz a magas Domain Authority érték elérése sosem lehet a keresőoptimalizálás célja. A DA aktuális értéke megmutatja, hogy az adott pillanatban a domain mennyire erős.

Mivel a DA értéket gépi tanulási módszerrel állapítják meg, több mint 40 számítási faktor egyidejű figyelembe vételével, ezért egy-egy honlap DA értéke gyakran változhat.

Befolyással van rá gyakorlatilag minden, ami az Interneten történik:

  • új weboldalak létrehozása,
  • régebbi weboldalak megszűnése,
  • a honlapra mutató új linkek létrejötte,
  • korábbi linkek megszűnése,
  • a honlapok tartalmának változása,
  • a versenytársak SEO tevékenysége.

Egyszóval a Domain Authority egy tájékoztató érték, amely önmagában nem jelent sem jót, sem rosszat egy adott domainről ill. honlapról.

Domain Authority helyes használata

Ahogy Chiaryn, a MOZ egyik mérnöke magyarázza, a Domain Authority-t összehasonlító mérőszámként érdemes használni. Magyarul arra tudod felhasználni, hogy megnézd, egyik honlap a másikhoz képest mennyire erős.

De van-e értelme almát a körtével összehasonlítani? Azaz érdemes-e a saját honlapod a  DA99-es értékű Google.com-hoz, vagy akár az egyik legmagasabb értékű magyar oldalhoz, az index.hu-hoz (DA80) vagy az edigital.hu-hoz (DA51) hasonlítani?

Ha így kérdezem, akkor a válasz nyilván a NEM. Az összehasonlítást mindig a saját pályánkon érdemes végezni. Azaz elsősorban a hasonló témájú és méretű honlapok összehasonlítására.

A DA értéknek elsősorban a konkurencia elemzés és a linképítés során van gyakorlati haszna.

Domain Authority ellenőrzése

Azt, hogy az oldalad – vagy a versenytárs honlapja – milyen DA értékkel rendelkezik, többféleképpen is ellenőrizheted.

Értelemszerűen a legjobb a MOZ saját eszközét, a Link Explorer-t használni hozzá. Regisztráció után, havi 10 domain DA értékét kérheted le ingyen.

Egy rendkívül egyszerű módja a Domain Authority lekérdezésének a MozBar használata. Egy egy ingyenes, Chrome böngészőbe beépülő bővítmény, amely a DA értéken túl még számos más hasznos infót is megmutat a honlapokról.

Számos más Domain Authority checker is található a neten. Az én személyes kedvencem a SEO Review Tools eszköze, mivel ezzel korlátlan mennyiségű ellenőrzést lehet végrehajtani, ráadásul ingyen.

5 tipp a Domain Authority növelésére

Bár azt az elején tisztáztuk, hogy egy honlap magas DA értéke önmagában nem sokat jelent, mégis lehet olyan eset, amikor szeretnénk azt növelni. Például amikor a versenytársunk elé szeretnék kerülni a kereső találati listájában.

Mutatok egy öt lépésből álló gyakorlati módszert, amivel ezt megteheted.

  1. Mérd fel, milyen versenyben vagy!

    Almát körtével összehasonlítani nincs értelme. Ezért először is azonosítsd, hogy kik a versenytársaid, és melyikkel érdemes magad összemérni!A legkönnyebb helyzetben akkor vagy, ha pontosan ismered a versenytársaidat.

    Egy új piacon, vagy kevésbé kézzelfogható üzletben (pl. hirdetési bevételekre optimalizált weboldalak esetén) érdemes a versenytársad méretét és a honlapján található tartalom minőségét elemezve meghatározni a versenytársad.

  2. Elemezd a link profilokat!

    Amint kiválasztottad A Versenytársad, elemezd a saját honlapod és a versenytársad link profilját!

    Azaz nézd meg, hány és milyen honlapra mutató linkkel rendelkeztek.Ezt a saját honlapodnál értelemszerűen a Google Search Console-lal érdemes ellenőrizni, de a versenytárs esetében szükséged lesz egy külső link elemzőre. A már említett SEO Review Tools-nak van ingyenes Backlink Checker szolgáltatása is.

    A lényeg, hogy az oldaladra mutató linkek többsége un. dofollow link legyen, ugyanis ezek azok a linkek, amik képesek a linkerőt átadni a honlapodnak.

  3. Gyárts minőségi tartalmat!

    A minőségi tartalom a kulcsa a természetes linképítésnek: minél hasznosabb, érdekesebb a honlapodon lévő cikk, annál nagyobb az esélye, hogy mások is hivatkozzanak rá, azaz linkeljék vagy megosszák.

    Nézd meg, melyek aloldaladra mutat a legtöbb külső link! Ellenőrizd ezt a versenytársadnál is (a Moz Link Explorer Pages menüjében tudod megtenni)!

    Hasonlítsd össze ezeket az oldalakat tartalmilag is, és ha úgy látod, a sajátod gyengébb, javíts rajta!

  4. Ellenőrizd a legerősebb oldalaidat!
    Győződj meg róla, hogy a legtöbb rámutató linkkel rendelkező oldalaid valóban működnek-e, azaz aktívak és elérhetőek-e.

    Nagyon nagy baj, ha egy erős linkekkel rendelkező aloldalad nem található, és 404-es válaszkódot ad. Ez azonnali visszafordulásra készteti a látogatót, ami rontja a teljes domained értéket a Google szemében.

  5. Népszerűsítsd a tartalmad!

    Bár a jó tartalom eladja magát, arról azért gondoskodnod kell, hogy minél több ember tudjon róla, hogy létezik. Oszd meg a közösségi médiában, hírmegosztó oldalakon, küldd ki hírlevélben!

    Tégy meg mindent azért, hogy természetes módon szerezz közösségi média jeleket és linkeket a tartalmaidra.

    Próbálj meg releváns, azaz a témához kapcsolódó, a saját oldaladnál magasabb DA értékű honlapokról linkeket szerezni. Ha gyorsan szeretnél eredményt elérni, a természetes linképítésen vegyél igénybe a minőségi linképítés szolgáltatást!

Share.

About Author

Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. IT tanácsadóként 15 évnyi tapasztalatom van informatikai projektek vezetésében, az ügyfelek és fejlesztők közötti kapcsolatteremtésben. 2006 óta üzemeltetek webáruházakat. Fő szakterületem a webáruház SEO.

Leave A Reply