Bár a következő nap már arról szóltak a hivatalos hírek, hogy a technikai problémát megoldották, valójában ez a mai napon (2019.04.08) még mindig fennáll.
Mit okoz a Google indexelési hiba valójában?
Forgalomesést. Egy kiegyensúlyozott marketing mixet használó és jól keresőoptimalizált weboldal látogatottságának 30-50%-a is jöhet a Google keresőből. Extrém esetben, ha egy oldal teljesen kikerül az indexből, azaz nem jelenik meg a Google találati listájában, akár ekkora forgalmat is elveszíthet.
Egyelőre nem látjuk, hogy a honlapok mekkora részét érinti ez a hiba. Úgy tűnik, hogy nem téma specifikus és nem korlátozódik földrajzi területre sem. Azaz bárkit érinthet.
Hogyan tudod ellenőrizni, hogy a honlapodat érinti ez a hiba?
Ha jelentős forgalomcsökkenést tapasztaltál az organikus forgalomban 2019. április 6-tól kezdve, valószínűleg te is beleestél az érintett oldalak körébe.
Érdemes a héten belüli ingadozást is figyelembe venni, hiszen a hibajelenség hétvégén jelent meg először. Ha tehát olyan terméked, szolgáltatásod vagy témád van, amire hétvégén nem igazán keresnek az emberek, nem biztos, hogy az indexelési hiba okozza a visszaesést. Mindenképpen nézd meg a Search Console-ban, hogy van-e a korábbi adatokban hullámzás. A jelenség valahogy így néz ki a grafikonon.
Mivel a Search Console adatok 3 nap késéssel jelennek meg, a forgalom visszaesést a Google Analyitcs-ben érdemes ellenőrizned.
Ha gyanús, hogy beleeshettél a hiba érintett honlapok körébe, akkor a legnagyobb forgalmú aloldalaidat érdemes egyesével megvizsgálnod a Search Console URL ellenőrző funkciójával (URL inspection tool).
Ha minden OK, ilyen képernyőt fogsz látni.
Ha gond van, akkor pedig valami ilyet.
Mit tehetsz a Google indexelési probléma ellen?
Többen próbálkoztak azzal, hogy a hiányzó linkeket újra beküldték indexelésre a Search Console-on keresztül. Volt, akinek ez hozott eredményt, és volt, akinek megjelent a beküldött URL-je az indexben, majd röviddel utána ismét eltűnt.
Mindenesetre a Google “hivatalos” tanácsa is az – már amennyire a Twitter kommunikáció hivatalos lehet – , hogy használjuk a Search Console indexelére való beküldését.
Ezt a Search Console URL ellenőrzés menüjében tudod megtenni.
A kiválasztott URL ellenőrzése után, az “Indexelési kérelem” gombra kell kattintani. A linkeket egyesével tudod beküldeni, így ha sok linked esett ki az indexből, ez eltarthat egy darabig.
Nem nagyon tehetünk mást, mint hogy megvárjuk, amíg a Google mérnökei úrrá lesznek ezen az “apró” problémán.
Javaslom, hogy a kieső forgalmat más csatornán keresztül pótold! Ha van hírlevél listád – ugye, van? – ebben az időszakban küldj ki extra hírleveleket! Erősítsd a Facebook kommunikációd, és ha nagyon fontos most a látogatottság, akkor akár növeld az Adwords költésedet!