Bár a következő nap már arról szóltak a hivatalos hírek, hogy a technikai problémát megoldották, valójában ez a mai napon (2019.04.08) még mindig fennáll.

Google Twitter post
Mit okoz a Google indexelési hiba valójában?
Forgalomesést. Egy kiegyensúlyozott marketing mixet használó és jól keresőoptimalizált weboldal látogatottságának 30-50%-a is jöhet a Google keresőből. Extrém esetben, ha egy oldal teljesen kikerül az indexből, azaz nem jelenik meg a Google találati listájában, akár ekkora forgalmat is elveszíthet.
Egyelőre nem látjuk, hogy a honlapok mekkora részét érinti ez a hiba. Úgy tűnik, hogy nem téma specifikus és nem korlátozódik földrajzi területre sem. Azaz bárkit érinthet.
Hogyan tudod ellenőrizni, hogy a honlapodat érinti ez a hiba?
Ha jelentős forgalomcsökkenést tapasztaltál az organikus forgalomban 2019. április 6-tól kezdve, valószínűleg te is beleestél az érintett oldalak körébe.
Érdemes a héten belüli ingadozást is figyelembe venni, hiszen a hibajelenség hétvégén jelent meg először. Ha tehát olyan terméked, szolgáltatásod vagy témád van, amire hétvégén nem igazán keresnek az emberek, nem biztos, hogy az indexelési hiba okozza a visszaesést. Mindenképpen nézd meg a Search Console-ban, hogy van-e a korábbi adatokban hullámzás. A jelenség valahogy így néz ki a grafikonon.

Search Console heti ingadozás
Mivel a Search Console adatok 3 nap késéssel jelennek meg, a forgalom visszaesést a Google Analyitcs-ben érdemes ellenőrizned.
Ha gyanús, hogy beleeshettél a hiba érintett honlapok körébe, akkor a legnagyobb forgalmú aloldalaidat érdemes egyesével megvizsgálnod a Search Console URL ellenőrző funkciójával (URL inspection tool).

Google Search Console URL inspection tool
Ha minden OK, ilyen képernyőt fogsz látni.

Google Search Console indexelt URL
Ha gond van, akkor pedig valami ilyet.

Google Search Console nem indexelt URL
Mit tehetsz a Google indexelési probléma ellen?
Többen próbálkoztak azzal, hogy a hiányzó linkeket újra beküldték indexelésre a Search Console-on keresztül. Volt, akinek ez hozott eredményt, és volt, akinek megjelent a beküldött URL-je az indexben, majd röviddel utána ismét eltűnt.
Mindenesetre a Google “hivatalos” tanácsa is az – már amennyire a Twitter kommunikáció hivatalos lehet – , hogy használjuk a Search Console indexelére való beküldését.

Google Twitter submit to indexing
Ezt a Search Console URL ellenőrzés menüjében tudod megtenni.

Search Console URL ellenőrzés
A kiválasztott URL ellenőrzése után, az “Indexelési kérelem” gombra kell kattintani. A linkeket egyesével tudod beküldeni, így ha sok linked esett ki az indexből, ez eltarthat egy darabig.
Nem nagyon tehetünk mást, mint hogy megvárjuk, amíg a Google mérnökei úrrá lesznek ezen az “apró” problémán.
Javaslom, hogy a kieső forgalmat más csatornán keresztül pótold! Ha van hírlevél listád – ugye, van? – ebben az időszakban küldj ki extra hírleveleket! Erősítsd a Facebook kommunikációd, és ha nagyon fontos most a látogatottság, akkor akár növeld az Adwords költésedet!