fbpx

Gyűjtő kulcsszó jelentése, használata SEO-ban

A gyűjtő kulcsszó olyan csoportosításra használt kulcsszót jelent, amellyel adott téma vagy tulajdonság alapján csoportosítjuk a tartalmat.

Leggyakrabban hírportálokon, blogokban, illetve webáruházakban alkalmazunk gyűjtő kulcsszavakat, de minden olyan oldalon van jelentősége, ahol 15-20 tartalmi elemnél több van. Tartalmi elem alatt itt főként szöveges tartalomra gondolok, mint pl. egy blogjegyzés, egy szakértő cikk, de ide érthetjük a termék aloldalakat is.

A webáruház keresőoptimalizálás egyik gyakran elhanyagolt része a gyűjtő kulcsszavak tudatos meghatározása. Tapasztalatom szerint a webáruház tulajdonosok gyakran szokásjog, vagy saját logika szerint rendezik csoportokba a termékeket. Holott a jól meghatározott gyűjtő kulcsszavakkal nagyon sok látogatóhoz juthatunk.

Lássuk, milyen gyűjtő kulcsszó típusok vannak!

Gyűjtő kulcsszó típus: kategória kulcsszó

A kategória kulcsszavak mindig az elsődleges csoportosítás szerinti gyűjtő kulcsszavakat jelentik.

Megtalálásukkor érdemes a JPE módszerhez folyamodni, azaz józan paraszti ésszel végiggondolni, hogy a termékeinket milyen fő csoportokra oszthatjuk. Ne felejtsük azonban az általunk kitalált gyűjtő kulcsszavakat ellenőrizni valamelyik kulcsszó kereső eszközben!

Kategória kulcsszóból több félét is találhatunk egy termékcsoporthoz, amelyek egymás alábontásai lehetnek. Ez adja ki a webáruház gerincét, az un. kategória fát. Érdemes a webáruház menürendszerét e szerint a kategória fa szerint felépíteni.

Ez így túl általános? Nézzünk egy gyakorlati példát!

Vegyünk egy háztartási nagygépekkel foglalkozó webáruházat, ami mindent árul, ami egy háztartásban kellhet. Tűzhelyt, sütőt, hűtőgépet, mosógépet, mosogatógépet és bármit, amit el tudsz képzelni.

Ezzel a felsorolással meg is vannak a fő kategóriánk. Azonban tűzhelyből és sütőből is rengetegféle van, tehát ezeket tovább tudjuk csoportosítani, pl. elektromos tűzhelyre és gáztűzhelyre. Majd ezeket még tovább bonthatjuk gyártók szerint is.

A végén egy ilyen kategória fát kapunk, ahol minden kategória megnevezés egy-egy sokat keresett kulcsszó egyben:

  • Tűzhely
    • Gáztűzhely
      • AEG gáztűzhely
      • Whirpool gáztűzhely
    • Légkeveréses gáztűzhely
      • AEG légkeveréses gáztűzhely
      • Whirpool légkeveréses gáztűzhely
    • Elektromos tűzhely
      • AEG elektromos tűzhely
      • Whirpool elektromos tűzhely
    • Kombinált tűzhely
      • AEG kombinált tűzhely
      • Whirpool kombinált tűzhely
  • Sütő
    • Gázsütő
      • AEG gáztsütő
      • Whirpool gázsütő
    • Elektromos sütő
      • AEG elektromos sütő
      • Whirpool elektromos sütő
    • Légkeveréses sütő
      • AEG légkeveréses sütő
      • Whirpool légkeveréses sütő
    • Gőzsütő
      • AEG gőzsütő
      • Whirpool gőzsütő

Gyűjtő kulcsszó típus: címke kulcsszó

A címke kulcsszó valamilyen másodlagos tulajdonság szerinti csoportosítást valósít meg. Azaz az eddigi csoportosításba hoz be egy új dimenziót.

A címke kulcsszavak megtalálása már nagyobb fantáziát kíván. Kiindulásként a részletesebb termék tulajdonságok irányába érdemes elindulni, mint például a méret, vagy a szín.

A fenti háztartási nagygépes példát folytatva bemutatok néhány lehetséges címke kulcsszót:

  • Mosogatógép
    • mosogatógép kicsi
    • mini mosogatógép
    • 4 terítékes mosogatógép
    • 6 terítékes mosogatógép
    • 9 terítékes mosogatógép
    • 12 terítékes mosogatógép
  • Párelszívó
    • páraelszívó 35 cm
    • páraelszívó 45 cm
    • páraelszívó 50 cm
    • páraelszívó 60 cm
    • páraelszívó 90 cm
    • páraelszívó 100 cm
    • páraelszívó 120 cm
  • Hűtőszekrény
    • retro hűtőszekrény
    • hűtőszekrény inox
    • italadagolós hűtőszekrény
    • fekete hűtőszekrény

Gyűjtő kulcsszavak megkülönböztetése: kategória vagy címke kulcsszó?

Mivel mindkét gyűjtő kulcsszó típus egy jellemző szerinti csoportosításra való, néha nehéz megkülönböztetni, hogy kategória vagy címke kulcsszóról van szó.

SEO szakembert ebben sokszor a rutin, és a megérzés vezeti. De van egy egyszerű ökölszabály, amit érdemes szem előtt tartani. A nagyobb keresésű gyűjtő kulcsszavakból érdemes kategóriákat, míg a kisebb keresésű kulcsszavakból címke kulcsszavakat képezni.

Fontos azonban, hogy egy adott logika mentén haladjunk, és ne keverjük össze a kétféle gyűjtő kulcsszót.

A kategória fát mindenképpen érdemes már a webáruház tervezésénél felállítani, és a menürendszert ez alapján kialakítani, majd a termék feltöltésnél megfelelően használni.

A tudatos tervezés itt elengedhetetlen! Egy több ezer, vagy több tízezer terméket tartalmazó webáruház kategória fáját utólag megváltoztatni rendkívül nagy feladat. Megoldható, de vagy iszonyatos mennyiségű manuális munkával jár, vagy profi fejlesztő kell az adatmigráció elvégzéséhez. Plusz le kell kezelni a módosítások SEO vonzatait is.

A címkézés egy könnyebb feladat, abból a szempontból, hogy a már feltöltött, és kategóriába rendezett termékeket szinte bármeddig lehet újabb és újabb szempontok szerint csoportosítani, azaz címkézni. Egy ökölszabály itt is van: sose rendeljünk hozzá minden terméket minden címkéhez!

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata Seostratéga

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és bivalyerős linkekkel foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.