fbpx
+36 70 380 2745 csernaikata@seostrategia.hu

Kulcsszavak kiválasztása–3 tipp a sikeres keresőoptimalizáláshoz

A kulcsszavak kiválasztása a sikeres keresőoptimalizálás sarokköve. Elsőre jó ötletnek tűnhet minden olyan szót felsorolni, ami a honlapunk témájához kapcsolódik. Ez azonban kulcsszóhalmozáshoz vezethet, amit a Google büntet. Most azt gondolhatod, hogy a kulcsszavak kiválasztása nehéz feladat. Az biztos, hogy legjobb kulcsszavak kiválasztásához nagy gyakorlat kell.

A jó hír viszont az, hogy ha betartasz néhány egyszerű szabályt, máris sikeresebb leszel a keresőoptimalizálásban.

Kulcsszavak kiválasztása 1. tipp: a téma legyen a fókuszban!

Fókusz

Fontos, hogy a kulcsszavak kiválasztásánál a honlap témáját tartsd szem előtt.

Olyan kulcsszavakat válassz, amik kapcsolódnak a kiválasztott témádhoz, azaz relevánsak. Ráadásul  Google szemében relevánsak!

A kulcsszókutatás során gyakran használjuk a Google Adwords-öt.

A Google Adwords megmutatja, hogy az általad beírt kulcsszóhoz milyen más releváns kulcsszavakat társít a Google.

Írj minél több releváns kulcsszóra keresőoptimalizált szöveget! A releváns kulcsszavakkal szerzett átkattintások a fő kulcsszavad helyezésére is jó hatással lesznek.

Kulcsszavak kiválasztása 2. tipp: ez emberek szavait használd!

Emberek

A saját témájáról mindenkinek határozott elképzelése van.

Az adott szakmának megvannak a szakszavai, cégen belül vagy az alvállalkozókkal beszélgetve Te is ezeket használod.

Kézenfekvő, hogy a honlapod kialakítása során is ezeket a szakkifejezéseket veszed elő.

A témád szakkifejezéseire általában a szakmabeliek keresnek. Ők jó eséllyel a versenytársaid is egyben.

Az átlagemberek, a jövőbeni vásárlóid lehet hogy nem is hallották még ezeket a kifejezéseket.

Nekik van egy problémájuk, és arra a problémára keresnek megoldást.

Gyakran úgy, hogy beírják a Google-be.

Optimalizáld a honlapod azokra a kulcsszavakra, amiket az emberek használnak!

Hogyan tudhatod meg ezeket?

Ebben is segít a Google Adwords a kulcsszó javaslataival. De a legbiztosabb, ha megkérdezed őket.

Ha van offline boltod, könnyű helyzetben vagy. Beszélgess a betérő vevőkkel, érdeklődőkkel! Figyeld meg, milyen szavakat használnak a problémájuk vagy a terméked leírására.

Ha csak online működsz, készítsd kérdőíveket, és nézd át a témához kapcsolódó fórumokat!

Kulcsszavak kiválasztása 3. tipp: a kevesebb több!

A kevesebb több

Amikor kulcsszókutatást végzel, Te is találkozol olyan kulcsszavakkal, amikre több ezren keresnek egy hónapban.

Ilyenkor elsőre megörül az ember: hohó, itt az aranybánya, ez a kulcsszó kell nekem!

Gondolj bele, mindenki így van vele, aki egy picit is foglalkozik a keresőoptimalizálással.

Ezért a nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakra nagyon sok tartalom születik. Azaz nagy a verseny rájuk.

Valószínűleg azok, akik hosszú évek óta a piacodon vannak, szintén ezeket a kulcsszavakat célozták meg.

Ők helyzeti előnyben vannak, hiszen az elmúlt évek alatt már sok tartalmat legyártottak a témában.

Őket nem, vagy csak nagyon nehezen fogod megelőzni.

A nagy keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak magunkban hordozzák a sikertelenséget. Sok-sok munkát beleölve csak kis eredményt tudsz elérni velük. Ez pedig elveheti a kedved az egész keresőoptimalizálástól.

Induláskor válassz inkább olyan kulcsszavakat, amikre kevesebb keresés van. Néhány száz, vagy kevésbé felkapott téma esetében akár száz alatti ez a szám.

Mivel ezeket a kulcsszavakat sokan a “futottak még” kategóriába sorolják, kevés tartalom születik rájuk.

Egy jól megírt, keresőoptimalizált szöveggel könnyen és gyorsan kerülhetsz előkelő helyre a találati listában. És bár ezekre a kulcsszavakra kevesen keresnek, minél több ilyen könnyű kulcsszót célzol meg, összességében annyival több látogató jut el rajtuk keresztül a honlapodra.

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata SEO szakember

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és bivalyerős linkekkel foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

SZERZŐI JOGOK - TÁJÉKOZTATÁS - KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.