fbpx

Meta leírás jelentése, használata a SEO-ban

Írta: Csernai Kata

   |   

Frissítve: 2023. 08. 13

   |   

Olvasási idő:

A jó meta leírás mindig tartalmazza a kulcsszót
A meta leírás – angolul meta description –  nem jelenik meg a honlapodon, mégis nagyon fontos on site SEO elem. Érdemes az elkészítésébe nagy energiát fektetni, mert ez határozza meg, hányan kattintanak át az oldaladra.

A meta leírás a keresőnek szól

A meta leírás a honlapodon nem jelenik meg, a felhasználó nem is látja. Miért olyan fontos mégis?

A Google robotok naponta bejárják az egész internetet, és indexelik a honlapok tartalmát. A Google indexelés az alapja a Google keresőmotornak. Olyan tartalom, amit a keresőrobot nem indexelt, nem is jelenik meg a Google találati listájában.

A Google robotok a weboldalak tartalmát a a meta leírásokból ismerik meg. Ezeket indexelik, ebben keresik a kulcsszavakat. Ha a meta leírás a Google számára egyértelműen van megírva, és tartalmazza a kulcsszót, a Google előre sorolja a találatok között.

A meta leírás a felhasználónak szól

Hogy szólhat a meta description a felhasználónak, ha nem is jelenik meg a honlapon?

Úgy, hogy megjelenik a Google találati listájában.

Meta leírás

Meta leírás

A meta description az a leírás, ami eladja a bejegyzésedet az olvasónak. Ha a szöveg figyelemfelkeltő, akkor sokan fognak átkattintani az oldaladra. Azaz a jó meta leírás aranyat ér.
Gondolj rá úgy, mint egy apróhirdetésre, amivel „eladod” az alodlalad tartalmát a látogatóknak.

Milyen a jó meta leírás?

A meta description valójában egy rövid marketing szöveg. Ha tanultál már marketing szövegírást, vagy hirdetés készítést, nyugodtan alkalmazd az ott tanultakat. A meta leírás legyen figyelemfelkeltő, tartalmazzon valami ígéretet. Lehetőleg olyat, amire a felhasználó vágyik, és amit az átkattintás után meg is kap.

Jól működnek a titok, tudás szavak, illetve a szövegben elrejtett számok. Példa: 3 titok SEO-ról, amit máshol nem árulnak el neked.

Ha webáruház keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor a termékek meta description-jébe mindenképpen tegyél bele valamilyen ügyfél előnyt. Ez lehet az ingyenes kiszállítás, extra garancia, vagy bármi más, ami a Te vásárlóidnak fontos.

Mindenképen legyen  meta leírás végén egy un. call to action, egy cselekvésre való felhívás! Lehetőség szerint NE a „kattints ide” frázist használd, hanem valamilyen kreatívabb módon vedd rá a felhasználót az átkattintásra. Például: nézd meg, olvass bele, tudd meg stb.

SEO szempontból a jó meta leírás mindig tartalmazza a kulcsszót. Lehetőség szerint az elején, ragozatlan alakban. Ez ugyan nem rangsorolási faktor, azonban ha a meta leírás nem tartalmazza a kulcsszót, akkor a Google felülírhatja azt. Helyette egy olyan önkényesen meghatározott szövegrészt emel ki az aloldal szövegéből, amelyikben benne van a kulcsszó. Ez viszont könnyen lehet, hogy nem győzi meg a látogatót arról, hogy átkattintson.

A meta leírás maximális hossza 155 karakter. Blogbejegyzések esetén a Google gyakran megjeleníti az elején a blogbejegyzés plublikálásának dátumát, így a hasznos rész 141 karakterre csökken. Tartsd ezt észben, mert fontos, hogy a call to action megjelenjen a találati listában!

A meta leírás lehet hosszabb 155 karakternél, a Google tudja értelmezni. Annyi történik csupán, hogy levágja a szöveg végét és … -tal helyettesíti. Viszont mivel a meta leírás nem rangsorolási szempont, „csupán” arra szolgál, hogy a találati listában „reklámozza” a tartalmadat, teljesen felesleges azzal az időt tölteni, hogy hosszabbakat készítesz.

A meta leírás minimális hossza 145 karakter. Ha ennél rövidebb, a Google kiegészíti az oldalról vett egyéb szöveggel vagy másikat választ helyette, ami nem szerencsés.

Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és a komplex projektek stratégiájának meghatározásával foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Keresés SEO tippek között

Kapcsolódjunk

INGYENES SEO TIPPEK

Nem küldünk kéretlen levélszemetet.
A legjobb SEO tippekért iratkozz fel a hírlevelünkre!

 

 

Ezek is érdekelhetnek

WEBSHOP SEO HÍRLEVÉL

 

Érthető és könnyen kivitelezhető SEO tippek látogatószám növeléshez

 

Trükkök, gyakorlati példák és valós ügyfélsztorik egyetlen cél érdekében, az organikus forgalomnövelésért. Mert az organikus látogató a jó legjobb látogató.