fbpx
+36 70 380 2745 csernaikata@seostrategia.hu

Meta leírás jelentése, használata a SEO-ban

A meta leírás – angolul meta description –  nem jelenik meg a honlapodon, mégis nagyon fontos on site SEO elem.

Érdemes az elkészítésébe nagy energiát fektetni, mert ez határozza meg, hányan kattintanak át az oldaladra.

A meta leírás a keresőnek szól

A meta leírás a honlapodon nem jelenik meg, a felhasználó nem is látja. Miért olyan fontos mégis?

A Google robotok naponta bejárják az egész internetet, és indexelik a honlapok tartalmát. A Google indexelés az alapja a Google keresőmotornak. Olyan tartalom, amit a keresőrobot nem indexelt, nem is jelenik meg a Google találati listájában.

A Google robotok a weboldalak tartalmát a a meta leírásokból ismerik meg. Ezeket indexelik, ebben keresik a kulcsszavakat.

Ha a meta leírás a Google számára egyértelműen van megírva, és tartalmazza a kulcsszót, a Google előre sorolja a találatok között.

A meta leírás a felhasználónak szól

Hogy szólhat a meta description a felhasználónak, ha nem is jelenik meg a honlapon?

Úgy, hogy megjelenik a Google találati listájában.

Meta leírás

Meta leírás

A meta description az a leírás, ami eladja a bejegyzésedet az olvasónak. Ha a szöveg figyelemfelkeltő, akkor sokan fognak átkattintani az oldaladra.

Azaz a jó meta leírás aranyat ér.

Milyen a jó meta leírás?

A meta description valójában egy rövid marketing szöveg. Ha tanultál már marketing szövegírást, vagy hirdetés készítést, nyugodtan alkalmazd az ott tanultakat.

A meta leírás legyen figyelemfelkeltő, tartalmazzon valami ígéretet. Lehetőleg olyat, amire a felhasználó vágyik, és amit az átkattintás után meg is kap.

Jól működnek a titok, tudás szavak, illetve a szövegben elrejtett számok.

Példa: 3 titok SEO-ról, amit máshol nem árulnak el neked.

Ha webáruház keresőoptimalizálással foglalkozol, akkor a termékek meta description-jébe mindenképpen tegyél bele valamilyen termék előnyt. Ez lehet az ingyenes kiszállítás, extra garancia, vagy bármi más, ami a Te vásárlóidnak fontos.

SEO szempontból a jó meta leírás mindig tartalmazza a kulcsszót. Lehetőség szerint az elején, ragozatlan alakban.

Ha nem tartalmazza a kulcsszót, akkor a Google felülírja, és hiába dolgoztál vele.

A hossza max. 156 karakter lehet, blogbejegyzés meta leírás esetén viszont csak 141 karakter. Ennél hosszabb lehet, a Google tudja értelmezni. Annyi történik csupán, hogy levágja a szöveg végét és … -tal helyettesíti.

A meta leírás hossza minimum 110-120 karakter legyen. Ha ennél rövidebb, a Google kiegészíti az oldalról vett egyéb szöveggel.

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata SEO szakember

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és bivalyerős linkekkel foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

SZERZŐI JOGOK - TÁJÉKOZTATÁS - KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.