A keresőoptimalizálás nem hoz egy csettintésre látogatókat az oldaladra. A jól kialakított SEO stratégia viszont hosszú távon, stabilan szállítja az ÉRDEKLŐDŐKET a honlapodra.
Minél több, az oldalad témája iránt érdeklődő látogató jut el a honlapodra, annál nagyobb az esélye, hogy elérd a célod. Legyen ez a cél címlista gyűjtése, a saját személyes márkád növelése, a szolgáltatásod megismertetése, termékek értékesítése vagy egyszerűen reklám bevételek generálása.
Teljesen mindegy, hogy blogod, céges honlapod vagy webáruházad van. Ahhoz, hogy sikeres légy vele, folyamatosan egyre több és több látogatót kell szerezned. Többet, mint a versenytársaidnak.
Szerezhetsz látogatókat drága pénzen hirdetéssel. Ez a látogatószerzés leggyorsabb formája: minél többet hirdetsz, annál nagyobb lesz a honlapod látogatottsága. Ez a végtelenségig növelhető, feltéve, ha végtelen mennyiségű pénzed van a hirdetésekre.
De mi történik akkor, ha már nem tudsz, vagy nem akarsz hirdetésre költeni?
A látogatók száma csökkenni kezd, rossz esetben drasztikus visszaesik. Ezzel együtt csökken az online bevételed is.
Nem jó kilátás, igaz?
Ezzel szemben a keresőoptimalizálás ingyen és folyamatosan szállítja Neked az érdeklődőket. Akkor is, ha aznap éppen nem fut egyetlen kampányod sem.
A keresőoptimalizálás stratégiai gondolkodást kíván
Azt már mondtam, hogy a SEO nem hoz gyors megoldást – bár egy-két alap beállítással is jelentős javulást lehet elérni.
Persze itt is igaz, mint az élet minden területén, hogy csinálni kell. Ha minden nap csak fél órát foglalkozol a honlapod keresőoptimalizálásával, biztosan lesznek eredményeid.
Te csak a csatát, vagy a háborút akarod megnyerni?
Egy-egy csatát egy jó ötlet is eldönthet. A látogatókért folyó háborút viszont csak akkor tudod megnyerni, ha kitartóan menetelsz a kitűzött célod felé.
Lehetnek kiváló ötleteid. De az ötletelés, a témák és feladatok közötti csapongás nem tesz jót a keresőoptimalizálásnak.
Ide stratégiai gondolkodás kell.
Az, hogy kitűzd a célod, és hónapról-hónapra, hétről-hétre tudd, mik azok a lépések, amiket a cél eléréséért meg kell tenned. És nem elég tudni, mi lesz a következő lépés, végre is kell hajtani!
A SEO stratégia típusai
Más a célja egy bloggernek, aki a gondolatait szeretné minél több emberrel megosztani.
Más a célja egy cég tulajdonosnak, aki minél több ügyfelet akar szerezni.
Más a célja egy webáruház tulajdonosnak, aki az eladásait szeretné növelni.
Bár a keresőoptimalizálás lépései azonosak, különböző célok elérése érdekében más-más arányban kell ezeket a lépéseket alkalmazni.
- A blog keresőoptimalizálás során a tartalomgyártás és a közösségi média minél jobb kihasználása a legfontosabb.
- A céges honlap keresőoptimalizálás során a célcsoportnak szóló kulcsszavak megtalálása, és az ügyfelek ki nem mondott kérdéseinek megválaszolása vezet eredményre.
- A webáruház keresőoptimalizálás során a keresőoptimalizált termékleírások készítése, valamint a tudatos kategorizálás és címkézés a célravezető.
A SEO stratégia attól jó, hogy személyre szabott. Azt a célt támogatja, amit Te tűztél ki magad elé.