fbpx

SEO versenytárselemzés: a sikeres keresőoptimalizálás alapköve

Írta: Csernai Kata

   |   

Frissítve: 2023. 09. 21

   |   

Olvasási idő:

SEO versenytárselemzés header

Egy vállalkozás indításának egyik első lépése mindig a versenytárselemzés kell(ene) legyen. Te is biztosan készítettél ilyet, amikor a saját bizniszedet indítottad. Ezért most én nem fogok az általános konkurenciakutatásról, kérdőívezésről, fókuszcsoportos interjúról  vagy az elsődleges, másodlagos és közvetett konkurensekről beszélni. Beszéljünk inkább arról, miért fontos a SEO versenytárselemzés, és hogyan is kell azt csinálni!

Miben különbözik a SEO versenytárselemzés a „normál” konkurenciakutatástól?

A „normál” konkurenciakutatás során a célpiac és az azon tevékenykedő, hasonló terméket vagy szolgáltatást nyújtó cégek lehető legtöbb tulajdonságát vizsgáljuk. A SEO versenytárselemzés csupán egy dologra fókuszál: kik azok, akik a saját témánkban megelőznek minket a Google találati listáján?

Mondhatjuk azt is, hogy ez egy sokkal egyszerűbb és kisebb feladat. Tapasztalatunk alapján a magyar piacon a SEO alapú versenytárs elemzés néhány óra alatt elvégezhető. Feltéve, ha pontosan tudjuk, mit is kell csinálnunk, és milyen eszközöket használjuk hozzá. 

Miért fontos a SEO konkurencia elemzés?

Ma már nincs olyan téma a világon, amiről ne készült volna legalább egy weboldal. Angol nyelven biztosan van már, de a magyar weben is egyre nehezebb olyan niche-t, azaz réspiacot találni, ahol ne lenne már tartalom. (Ha a te témád ilyen, érdemes elgondolkodnod rajta, vajon miért nem foglalkozik ezzel senki más?!)

A Google hosszú évek óta hangoztatja azt, hogy a legfőbb célja a felhasználói kereséseknek lehető legjobb megfelelő találatok listázása, és a legjobb minőségű tartalmak megjelenítése. Ha ebből az alapelvből indulunk ki, akkor az egyetlen esélyünk a találati lista elejére kerülni, ha a mi weboldalunk tartalma lesz az (egyik) lehető legjobb elérhető tartalom. 

Ahhoz viszont, hogy tudjuk, hogyan készítsük el ezt a lehető legjobb tartalmat, tudnunk kell, jelenleg milyen tartalom érhető el magyarul. Hiszen a feladatunk az, hogy ennél jobbat készítsünk. 

Ugyanez a feladata az online piacra újonnan belépő versenytársnak is, aki még jobb tartalmat fog készíteni. Ebből következően a rossz hír az, hogy a SEO konkurencia elemzést nem csak egyszer, hanem időről időre újra el kell készítened. De ne szaladjunk ennyire előre!

Webshop SEO Esettanulmány

Stabil, ingyenes forgalom a Google-ből – hirdetési költségek nélkül. Így növeltük meg +130%-kal ügyfelünk organikus forgalmát.

Számtalanszor látjuk a kivitelezési projektjeink során, hogy az oldalak, különösen a webshopok minden különösebb online megfontolás nélkül kerülnek felépítésre. A legfőbb rendező elv gyakran a szakmai logika, rosszabb esetben a nagykereskedés vagy a készletkezelő rendszer termékstruktúrája. Egy másik szint, amikor az oldal felépítése egy az egyben másolja egy konkurensét – ha ő így csinálta, nekem is biztos jó lesz – miközben nincs arról megalapozott, belső információ, hogy az a felépítés valóban megfelelne a felhasználói igényeknek.

Egy keresőoptimalizálási projekt elején nagyon fontos, hogy megnézzük, kikkel versenyzünk az online térben. Ez nem jelenti azt, hogy pontosan ugyanazt kell csinálnunk, amit nekik. Ezt ugyanis úgy hívják szépen megfogalmazva, hogy másolás. Ha csúnyán mondom, akkor pedig úgy, hogy lopás. Lopni pedig nem szép dolog, ugye?

Viszont nagyon sok információt leszűrhetünk abból, hogy milyen weboldalak vannak a találati lista elején az adott témában. Nem csak tartalmilag, hanem technikailag is érdemes őket megvizsgálni, és fontos megnézni a linkprofiljukat is. Gondoljunk ezekre az infókra úgy, mint építő elemekre, amiknek a felhasználásával valami egyedit hozunk létre.

A legnagyobb hibák, amiket elkövethetünk a SEO versenytárselemzés során

Mielőtt lépésről-lépésre megmutatnám, hogyan is csináljuk mi a versenytárs elemzést, mindenképpen beszélnünk kell a legnagyobb hibákról. Ezek teljesen félrevihetik a gondolkodásodat, és ezzel aláaknázhatják a SEO projekted sikerét.

1. SEO versenytárselemzés hiba: másolás

Erről már írtam korábban, de nagyon fontos: a versenytárselemzésnek nem az a célja, egy az egyben lemásolj egy másik weboldalt! 

Sajnos a mai napig tele vannak az üzleti csoportok olyan bejegyzésekkel, hogy „Jajj, lemásolták a komplett oldalamat, most mit csináljak?!”. Bár valóban tekinthetünk úgy erre, hogy csak azt másolják, aki sikeres, a másoló megítélése nem ilyen pozitív.

Ha SEO szempontból nézem, akkor egy teljesen azonos, vagy nagyon hasonló oldalt azért sem éri meg létrehozni, mert a Google az azonos tartalmak között mindig az elsőként megjelent vagy a nagyobb erejű domainen megjelent tartalmat részesíti előnyben. A másoló időben mindig később csinálja meg ugyanazt, ráadásul egy frissen indított domain ereje mindig alacsonyabb, mint azé, ami már évek óta létezik.

Van erre egy nagyon szomorú példám is. 

Egy korábbi ügyfelünk webshopjában nagyon szépen sikerült megerősíteni a termék oldalakat.  Egy jó réspiacon, nagyságrendileg száz körüli termékkel dolgoztak. Az ügyfél oldalon megvolt az a szaktudás, amit felhasználva nagyon részletes, értékes és jól optimalizálható termék oldalakat tudtunk létrehozni. Ezek a termék oldalak rövid időn belül rangsoroltak is a TOP5-ben, és hozták a konverziókat. 

Az ügyfél azonban nem volt elégedett a forgalommal, több látogatót szeretett volna. Hiába mondtuk el neki többször is, hogy a termék kulcsszavak keresési mennyiségéből ennyi látogatót lehet kihozni, mindenképpen többet akart. 

Mivel látta, hogy egyik fő piaci versenytársa rengeteg blogbejegyzést készít a termékekről, és úgy döntött, ő is ezen az úton indul el. Legyártottak rengeteg, valóban értékes tartalmat, amire elkezdtek özönleni a látogatók. A cél látszólag megvalósult, hiszen rengetegen jöttek az oldalra. Viszont a látogatók elkezdték olvasgatható magazinnak használni az oldalt, és nem webáruháznak. Ennek következtében a konverziós arány brutálisan visszaesett.

2. SEO versenytárs elemzés hiba: szakmai konkurensek vizsgálata

Mindig meg szoktuk kérdezni az ügyfeleinket, hogy ők kit tartanak a legnagyobb konkurensüknek. Általában árbevétel, vagy szakmai ismertség alapján határozzák meg, hogy kik azok. 

Ez a piac feltérképezéséhez mindenképpen fontos információ, fel is használjuk minden esetben arra, hogy képbe kerüljünk. Viszont, ha CSAK ezeket a konkurenseket vizsgáljuk, nagyon könnyen bekorlátozhatjuk magunkat, és téves következtetéseket vonhatunk le.

Attól ugyanis, hogy valaki hatalmas árbevételt csinál ugyanabból a termékből az offline boltjában, amit te is árulsz, még nem biztos, hogy az online jelenléte is erős.

Attól, hogy szakmailag felnézel rá, lehetséges, hogy a marketingje valójában csapnivaló. Vagy ha általában jól is marketingezik, egyáltalán nem biztos, hogy a keresőoptimalizálást, mint különálló marketing csatornát jól használja.

Érdemes kilépni ezek közül a korlátok közül, és nyitottan, befogadóképesen körülnézni az interneten, kik jelennek meg ott a saját témádban. Sokszor láttunk már komoly rácsodálkozásokat ilyenkor.

3. SEO versenytárs elemzés hiba: súlycsoport elmérése

A találati listára ránézve gyakran látjuk azt, hogy az első helyeket a „nagyok” dominálják. Szolgáltatók esetében gyakran a nagy tanácsadócégek, és elméleti definíciókat listázó oldalak vannak elől. Egészségügyi témában a nagyobb tematikus portálok viszik a prímet. A webáruházak esetében pedig az ár összehasonlító oldalak, illetve a nagy multistore-ok foglalják az első helyezéseket, mint az alza vagy az emag.

Sok esetben ezek az oldalak nem is feltétlenül azért vannak elől, mert annyira jó a SEO-juk. Egyszerűen annyi direkt forgalom ömlik rájuk a TV és rádió reklámok hatására, és annyi linket kapnak a felhasználók megosztásaiból, hogy önmagában ez elég ahhoz, hogy bármilyen témában az első helyre kerüljenek.

Belátható, hogy ezzel az erővel, és a mögötte álló marketing büdzsével egy magyar KKV nem tudja felvenni a versenyt. Ezért nagyon fontos, hogy megfelelően mérjük fel a saját súlycsoportunkat. Nem véletlen, hogy Kovács István Koko a maga pehelysúlyával sosem boxolt a nehézsúlyú Klicsko fivérek ellen. 

Amellett, hogy a nyilvánvaló óriásokat kizárjuk a versenytársak listájából, érdemes a KKV szektor versenyzőit is csoportosítani. Webshopok esetében nagyon fontos mérőszám pl. a termékszám. Egy néhány tíz, saját kézműves kozmetikumot forgalmazó webáruház sosem lesz összemérhető egy több ezer féle terméket áruló webáruházzal. Nagyon telített piacon, mit pl. a babafelszerélések piaca, akár még a földrajzi elhelyezkedést is érdeme figyelembe venni, főleg, ha van fizikai átvételi pontja is a boltnak.

A SEO versenytárs elemzés típusai

Sokféle eszközzel, többféle módszertan szerint lehet a SEO alapú versenytársakat elemezni. Én most azt a háromfajta elemzést mutatom be, amit minden egyes projektünk során elvégzünk. Előre is elnézésed kérem, de most kénytelen leszek angol kifejezéseket is használni, egyszerűen azért, mert nincs rájuk jó magyar szó.

A példákban egy elképzelt vitamin webáruház versenytárs elemzését mutatom be.

Topic competitor research

Magyarul talán téma alapú versenytárs kutatásnak nevezhetnénk ezt a fajta vizsgálatot. 

A kiinduláshoz szükségünk lesz a legfontosabb kulcsszavakra, amikre jól szeretnénk rangsorolni. Általában a weboldal fő kulcszavait, valamint a legfontosabb termékkategóriák és/vagy húzótermékek kulcsszavait szoktuk felhasználni. Arra érdemes ügyelni, hogy a megadott kulcsszavak egyértelműen határozzák meg a weboldalunk témáját. Ehhez általában öt, maximum tíz kulcsszónak elengedőnek kell lennie.

A példaként alkalmazott vitamin webáruház fő kulcsszavai: 

  • vitamin webáruház
  • vitamin webshop
  • vitamin rendelés

A fő termékkategóriákhoz kapcsolódó kulcsszavak:

  • multivitamin
  • c vitamin
  • d vitamin

Ehhez az elemzéshez mi legtöbbször a SEO PowerSuite Rank Tracker alkalmazását használjuk.

Topic Competitors elemzés

A listázott 91 versenytársból látszik, hogy erősen telített piacot vizsgálunk. 

A szoftver a versenytársakat az intersection alapján rendezi sorrendbe. Azaz azokat teszi előre, akiknek a felhasznált kulcsszavai a legnagyobb arányban vannak átfedésben azokkal, amiket megadtunk.

Ezen felül mi a kulcsszavak számát (competitor total KWs), az organikus látogatószámot (organic traffic), és a domainre mutató linkek számát (sites linking to domain) figyeljük elsősorban. Az 50%-nál nagyobb átfedés mutató oldalakat az organikus forgalom alapján csökkenő sorrendbe rendezzük.

Topic competitor elemzés

Domain competitor research

A domain alapú konkurencia vizsgálathoz szintén a SEO PowerSuite eszközét használjuk. A szoftvernek saját honlapunk domainjét kell(ene) megadni. Mivel most egy elképzelt webáruházzal dolgozunk, a multi-vitamin.hu példájával megyünk tovább.

Egy nagyon hasonló mutatókat tartalmazó táblázatot kapunk.

Domain competitor elemzés

A táblázatot szemlélve feltűnhet, hogy a listázott versenytársak száma eltér, itt 101 konkurenst hoz a rendszer. Ráadásul a listában egészen más webshopok szerepelnek elől, mint amiket a topic competitor research mutatott. 

Ennek az oka igen egyszerű: a domain alapú versenytárs elemzés a megadott oldal ÖSSZES kulcsszavát vizsgálja. Mondhatjuk, hogy ezzel egy teljesebb képet kapunk arról, hogy pontosan kik a versenytársaink.

A versenytársakhoz viszonyított oldal erősséget egy buborék diagrammon is szemlélteti. 

Domain competitor elemzés

X tengely a rangsoroló kulcsszavak számát, az Y tengely pedig a kulcsszavakra érkező becsült organikus forgalom mennyiségét jelzi. A buborék mérete és elhelyezkedése ezektől a mutatószámoktól függ. 

Manuális vizsgálat

A nagyon okos szoftverek mellett mindig el szoktuk végezni a manuális vizsgálatot is. Ezt te is bármikor meg tudod csinálni, nem kell hozzá más, csak egy böngésző és egy Google kereső. Érdemes a keresést inkognitó ablakból futtatni, hogy minél kevésbé befolyásolja a találati listán megjelenő oldalakat az, hogy korábban mikre kerestél, ill. milyen érdeklődési körbe sorol a Google.

A manuális vizsgálat eredményét egy excelben rögzítjük. A kulcsszavakhoz rögzítjük a keresési mennyiségeket és a keresési nehézséget (SD) is. Ezeket az adatokat a találati listában elért helyezéssel súlyozva minden egyes weboldal egy pontszámot fog kapni. 

A manuális vizsgálathoz ugyanazokat a kulcsszavakat használjuk, mint amit a topic competitor research-nél is. A találati lista első öt organikus helyen szereplő weboldalát gyűjtjük ki az excelbe. 

Itt egy fontos lépés, hogy a nem azonos súlycsoportba tartozó, vagy nem azonos típusú weboldalakat kihúzzuk a listáról. A c vitamin példáján bemutatva ez rögtön érthető lesz.

Manuális SEO versenytárs elemzés

A benu.hu oldalt azért húztuk ki a listáról, mert egy országos gyógyszertár lánchoz tartozó webáruház, azaz egy nehézsúlyú versenyző. A Wikipedia és a Webbeteg pedig nem webáruház típusú oldal.

Utolsó lépésként az egyes kulcsszavakra kapott pontok domainenként összeadjuk, és pontszám szerint sorba rendezzük a listát.

Manuális SEO versenytárs elemzés

A SEO versenytárs elemzés eredménye

A három módszerrel három különböző listát kaptunk a versenytársakról. Az, hogy mindhárom listában a példaként vizsgált multi-vitamin.hu shop van elől, egy kifejezetten jó hír. Azt jelenti, hogy a témában ez az oldal SEO szempontból piacvezetőnek számít*. 

A háromféle vizsgálat eredményét összevetve azt látjuk, hogy vannak olyan szereplők, amely mindhárom listában megjelennek. Ezeket a szereplőket tekintjük mi abszolút követendő konkurensnek. Azaz megtaláltuk azt a két fő konkurenst, akinek a SEO tevékenységét elemezve felépíthetjük a saját SEO stratégiánkat.

*Kérlek, tekintsük el most attól, hogy a vitaminok, táplálékkiegészítők témában a telített piac miatt egy sokkal mélyebb, több kulcsszót tartalmazó versenytárs elemzés lenne indokolt. Itt is most csak a módszertan bemutatása a cél, a módszertan alapján pedig jelen példában a multi-vitamin.hu az abszolút vezető szereplő.

A SEO versenytárselemzés lépései

Most, hogy már tudjuk, kik a versenytársaink, jó lenne tudni azt is, hogy mihez kezdjük velük, ugye?
Vizsgálni fogjuk a technikai SEO eredményeket, a tartalmi SEO-t és a linkprofilt egyaránt.

Technikai SEO elemzése

A magyar KKV piacon a legtöbb esetben valamilyen keretrendszerben készülnek a weboldalak. A blogok, szolgáltatói oldalak általában WordPress alapúak, míg a webshopok általában valamilyen bérelhető vagy nyílt forráskódú rendszeren futnak. 

A használat motor nagyban befolyásolja az oldal technikai mutatóit. Ezért sok esetben elég az, ha tudjuk, melyik motoron fut az oldal. Ezt nagyon egyszerűen, a What CMS online szolgáltatással is le tudjuk kérni. A webshopok esetében pedig segít, ha belenézünk az adatkezelési tájékoztatóba, ugyanis az ott feltüntetett tárhely szolgáltató sok esetben azonos a bérelhető webshop motort üzemeltető céggel.

Ha új webáruházat indítunk, akkor még eldönthetjük, melyik webshop motort használjuk. Ilyenkor érdemes korszerű, jövőbe mutató megoldást választani. Különösen akkor, ha látjuk, hogy a konkurensek esetleg egy régebbi, a SEO technikai követelményeinek kevésbé megfelelő webshop motort használnak.

Már létező webshopnál csak azért, mert a versenytársak mást használnak, ne váltsunk webshop motort! A technikai SEO ma már az esetek többségében sokkal kisebb mértékben nyom a latba a Google rangsorolásnál, mint azt gondoljuk. 

Az egyetlen mutató, amire érdemes odafigyelni, a betöltési sebesség. Ha ez a mi oldalunknál jelentősen magasabb, mint a konkurenciánál, vizsgáljuk meg, hogy mi okozza! Sok esetben a túl nagy képek, vagy nem megfelelő kép formátum használata áll a jelenség mögött, ami könnyen orvosolható. 

Bérelhető webshop esetén sokkal több ráhatásunk nincs is a webshop technikai mutatóira, így ennél több időt nem érdemes vesztegeti erre a témára.

Tartalmi SEO elemzés

Ez egy hatalmas, és igen bő téma. Igyekszem csak a legfontosabb szempontokat kiemelni, hiszen magát a szakmát, amiben a SEO Stratégia csapatának összeségében több mint 10 év tapasztalata van, lehetetlen egyetlen cikkben leírni.

A tartalmi SEO elemzés legfontosabb része a konkurensek által használt kulcsszavak feltérképezése. Szerencsére erre számos eszköz áll rendelkezésünkre. Ilyen pl. az Ubersuggest, amit igen kedvező havidíjért el lehet érni. Bár a SEO szakmában gyakran lebecsülik ezt az eszközt, ár-érték arányban, főleg, ha valaki csupán egyetlen weboldal keresőoptimalizálásához keres szoftveres támogatást, kifejezetten meggyőző.

Az Ubersuggest Traffic Estimation (forgalom becslés) funkciójával áttekintő képet kaphatunk a konkurens oldal teljesítményéről. 

Ubersuggest elemzés Traffic estimation

A szoftver megmutatja a SEO szempontból legerősebb aloldalakat is.

Ubersuggest elemzés Traffic estimation

De, ami a legfontosabb, kilistázza azokat a kulcsszavakat, amelyekre a konkurens oldal rangsorol!

Ubersuggest elemzés Traffic estimation

Ez a legnagyobb érték számunkra, hiszen ezek azok az építőkövek, amiket a saját oldalunk kialakításánál is fel kell használnunk. Szerencsére a lista fölött EXPORT TO CSV funkcióval a kulcsszó listát le is tudjuk tölteni.

Ha ezt minden, főbb konkurensünkre megtesszük, egy excelben némi képletezés segítségével meg tudjuk határozni, melyek azok a kulcsszavak, amelyeket a konkurenseink többsége használ. Ha emellé a saját oldalaink kulcsszavait is fellistázzuk (például a Google Search Consolból kinyerve őket), akkor azt is meg tudjuk határozni, mik azok a kulcsszavak, amiket a konkurenseink használnak, mi viszont nem. Ez a mágikus „keyword gap” lista, amely nélkül egyetlen keresőoptimalizálási projektet sem szabad elkezdeni!

Szerencsére a keyword gap listát ennél egyszerűbben is elő lehet állítani. A már említett SEO PowerSuite Rank Tracker alkalmazás két gombnyomással legenerálja a listát nekünk. Nem beszélve a nagy, nemzetközi szoftverekről, mint például a Semrush.

SEMrush keyword gap elemzés

A Semrush ráadásul megmutatja azokat a kulcsszavakat is, amelyek a legjobb lehetőségeket nyújtják az oldal eredményének javításához.

SEMrush keyword gap elemzés - top opportunities

Most tehát megtaláltuk azokat a kulcsszavakat, amiket fel kell használjunk az oldalunk bővítésénél. De honnan tudjuk, hogy ezekre milyen tartalmat készítsünk?

Ehhez hívhatjuk segítségül a Search Intent, vagy magyarul keresési szándék fogalmat. A keresési szándék megmutatja, milyen típusú tartalmat szeretne a felhasználó az adott kulcsszóra való keresésre látni. A nagyobb szoftverek, mint pl. a Semrush ezt is megmutatja.

SEMrush Search Intent (keresési szándék)

A keresési szándékot a jó öreg JPE módszerrel is ki tudod deríteni. Egyszerűen csak írd be a kulcsszót a Google keresőbe, és nézd meg, hogy milyen típusú tartalmak jelennek meg rá az első 3-5 helyen. Termék kategóriák? Akkor neked is egy termék kategória oldalhoz kell felhasználnod. Szöveges aloldalak? Akkor neked is szöveges tartalmat kell rá gyártanod.

Most már tudjuk, hogy milyen kulcsszóra, milyen típusú aloldalt készítsünk. De mi kerüljön arra az oldalra pontosan? 

Ebben segít az un. TF-IDF elemzés. Ez valójában egy statisztikai elemzési módszer, ami megmutatja, hogy az adott szövegben egy szó hányszor, ill. milyen gyakorisággal jelenik meg. Magyarul a TF-IDF elemzés megmutatja számodra, hogy az adott kulcsszóra készült tartalomban milyen más kulcsszavakat, kifejezéseket használnak fel a versenytársaid. Ezeket érdemes neked is felhasználni. 

Website Auditor TF-IDF elemzés

Őszintén szólva, én jobban szeretem a JPE módszert használni. Azaz megnézem, hogy a főbb konkurensek aloldalai, amik a kiválasztott kulcsszóra legjobban rangsorolnak, hogyan vannak felépítve. Mik azok az elemek, témakörök, amelyeket több konkurens oldalán is szerepelnek. 

Például, ha mindenki ír a C-vitamin kategória oldal leírásban arról, hogy a C vitamint egyébként aszkorbinsavnak is hívják, akkor ezt nekem is bele kell írnom. Ha a hosszú felszívódási időt is említik mindannyian, akkor nekem is említenem kell.

Webshop SEO Esettanulmány

Stabil, ingyenes forgalom a Google-ből – hirdetési költségek nélkül. Így növeltük meg +130%-kal ügyfelünk organikus forgalmát.

Linkprofil elemzés

A link profil elemzés menete nagyon hasonló ahhoz, mint ahogyan a keyword gap-et képezzük, csak itt nem a kulcsszavakat, hanem az oldalra mutató linkeket, vagy más néven back linkeket vizsgáljuk.

A webáruházak linképítéséről máshol már írtunk, így nagyon nem megyek bele a részletekbe. A lényeg, hogy a link profil azt mutatja meg, hogy egy weboldalra hány és milyen másik weboldalról mutatnak linkek. Ezek között lehetnek akár káros linkek (spam linkek) is, és lehetnek hasznos, tematikus oldalról vagy magas DA értékű weboldalról származó linkek. 

A káros linkeket lehetőség szerint el kell távolítani, és minél több hasznos linket kell építeni. A linképítés során figyelni kell arra, hogy azokról a weboldalakról, ahonnan a konkurencia linket kapott, lehetőség szerint mi is kapjunk. Ezzel azonos szintre juthatunk, azonban, ha meg is akarjuk előzni a versenytársakat, nekünk több, vagy inkább jobb linkeket kell szerezzünk.

Végszó

Ahogy ennek a cikknek a hossza is mutatja, bár a SEO versenytárs elemzés elsőre egyszerűnek tűnik, valójában egy komplex, nagy gyakorlatot igénylő feladat. Addig, hogy azonosítsuk az online térben lévő versenytársainkat, viszonylag könnyű eljutni. Ha nem követjük el a legnagyobb hibákat, jó esélyünk van rá, hogy a megfelelő versenytársakra találjunk rá. 

A neheze azonban itt kezdődik: elemezni és értelmezi kell a versenytársak adatait. Itt már könnyebb elcsúszni, és rossz következtetéseket levonni. Ez pedig alááshatja az egész stratégiát, akár egy szolgáltatói oldal, akár egy webshop keresőoptimalizálásáról beszélünk. 

Ha úgy érzed, a SEO alapú konkurenciakutatás túl nagy falat számodra, mi itt vagyunk. Keress minket bizalommal!

Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és a komplex projektek stratégiájának meghatározásával foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Keresés SEO tippek között

Kapcsolódjunk

INGYENES SEO TIPPEK

Nem küldünk kéretlen levélszemetet.
A legjobb SEO tippekért iratkozz fel a hírlevelünkre!

 

 

Ezek is érdekelhetnek

WEBSHOP SEO HÍRLEVÉL

 

Érthető és könnyen kivitelezhető SEO tippek látogatószám növeléshez

 

Trükkök, gyakorlati példák és valós ügyfélsztorik egyetlen cél érdekében, az organikus forgalomnövelésért. Mert az organikus látogató a jó legjobb látogató.