A title az oldal címe. Nem összekeverendő az URL-lel (angolul Uniform Resource Locator), ami a honlap webes hivatkozása, azaz az a cím, amit a böngészőbe beírva eljutsz az adott honlapra.
A title az a cím, ami meghatározza az oldal témáját.
Ennek a honlapnak a főoldai title-je: SEOStratégia – SEO, webshop keresőoptimalizálás, woocommerce webáruház
Jól látod, a főoldali title-ben megjelennek az oldal főoldali kulcsszavai.
A főoldali title általában nem látható a felhasználó számára. Úgy tudod előcsalni, ha az Internet Explorerben a böngésző ablak tetejére viszed az egeret.
A title szerepe a keresőoptimalizálásban
A title bemutatja a Google keresőrobot számára az oldal témáját. Ez alapján tudja a Google eldönteni, hogy egy keresésre megjelenítse-e a honlapodat.
A title megjelenik a Google találati listájában is. Ebben a formájában bemutatja az oldalt a felhasználónak. A felhasználó ez alapján dönti el, hogy azt az információt kapta-e meg, amit keresett.
Title beállítása
A title beállítása rendszerenként eltérő módon történik. Általában minden weboldalon biztosítva van a főoldali title beállíthatósága.
WordPressben ezt a Beállítások / Általános beállításokban tudod megadni, a weboldal rövid leírása mezőben.
Title-t azonban nem elég a főoldalra beállítani!
Minden egyes aloldalra meg kell adni, legyen az egy blogbejegyzés, egy kategória oldal, vagy egy termék aloldal a webáruházadban.