A keresőoptimalizálás kiindulópontja ugyanis a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Ehhez szükséged van kulcsszóválasztó eszközre.
A jó hír az, hogy a legtöbb kulcsszó kereső eszköz:
- könnyen elérhető,
- a legtöbb esetben ingyenes,
csak tudnod kell használni őket.
Kulcsszó kereső módszerek
JPE módszer
A legegyszerűbb kulcsszó kereső módszer az, amikor józan paraszti ésszel végiggondolod, hogy a témádhoz milyen kifejezések tartoznak.
Vegyél elő egy kockás papírt, vagy ennek számítógépes megfelelőjét, egy táblázatkezelőt.
Kezdd el gondolkodás nélkül felírni azokat a szavakat, amik a témád kapcsán eszedbe jutnak!
Most még ne rangsorolj, ne töprengj azon, hogy mennyire lehet népszerű ez a kifejezés.
Egyszerűen írj fel mindent, ami az eszedbe jut.
Ügyfelek, érdeklődök megkérdezése
Amikor személyesen találkozol az érdeklőiddel, vevőiddel, figyeld meg, milyen szavakat használnak!
Mint a saját témád szakértője, biztosan hallasz majd helytelenül használt szakkifejezéseket. Ez bánthatja a füled és szakmai önérzeted is, de tedd ezt félre! A reménybeli vevőid nem biztos, hogy ismerik ezeket a szakkifejezéseket.
Ha van rá lehetőséged, írd le azokat a szavakat, amiket hallottál.
Ha nincs rá módod, hogy személyesen gyűjts információt, nézd át a témádhoz kapcsolódó fórumokat, blogokat!
Keresd az ismétlődő kifejezéseket, szófordulatokat! Ezek azok, amik az emberek fejében vannak, ha a témában megoldást keresnek, ezt fogják beírni a keresőbe.
SEO tipp: a fórumok böngészése közben biztosan találsz majd ismétlődő kérdéseket, problémákat. Gyűjtsd össze ezeket! Amikor elkezded a honlapod tartalommal feltölteni, kezd ezekkel a témákkal. Írj mindegyikre egy keresőoptimalizált bejegyzést. Így már a kezdet kezdetén a látogatók számára hasznos tartalom kerül ki az oldaladra.
Csinálhatsz kérdőíves kutatást is. A kérdőívben legyen minél több nyitott kérdés, amikre az emberek a saját szavaikkal kell válaszoljanak.
A leghatékonyabb, ha a kérdőívet megosztod az ismerőseiddel a Facebook-on, és megkéred őket, hogy töltsék ki. Indíthatsz rá akár fizetett hirdetést is.
Kerüld viszont a nyereményjátékot! A nyeremény olyan embereket is bevonz, akiket egyáltalán nem érdekel a témád. A tőlük kapott válaszok félrevezetőek lehetnek.
Konkurencia elemzés
Nézd meg a konkurenseid honlapját! Ha sok időd van, olvasd át a bejegyzéseiket, nézd meg miről és hogyan írnak.
Ha gyorsan szeretnél eredményt elérni, keresd célirányosan a konkurens honlapok kulcsszavait.
Ezeket a honlap forráskódjában fogod megtalálni. Ne aggódj, ez egyszerűbb, mint gondolnád!
A böngészőben kattints az egér jobb gombjával, majd a felugró menüben kattints az Oldal forrásának megtekintése menüpontra!
Ekkor megnyílik az oldal html kódja.
Nyomd meg a CTRL és az F billentyűt. A böngésző jobb felső sarkában lévő keresőmezőbe írd be: title
A böngésző beszínezi a html kódban lévő title szavakat. Nézd meg, milyen kulcsszavak vannak ide beírva!
A következő lépés, hogy a keresőmezőbe a description kifejezést írod be. Ez az un. meta description-t fogja kijelölni neked. (Ez a Google találati listában megjelenő szöveg.) Nézd meg, mit írtak ide a konkurenseid!
Ha végigmentél minden általam ajánlott kulcsszó kereső módszeren, a táblázatodban lesz egy csomó kulcsszó ötlet. Nincs más dolgod, mint a kulcsszó kereső szoftverekkel ellenőrizni, hogy valóban keresnek-e az emberek ezekre a kulcsszavakra.
Kulcsszó kereső szoftverek
A kulcsszó kereső szoftverek megkönnyítik a munkádat. Találgatás és megérzések helyett konkrét adatokra támaszkodva tudsz kulcsszavakat választani.
A legjobb kulcsszó kereső szoftvereket maga a Google készítette.
Ha figyelembe vesszük, hogy a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb célja az, hogy a Google keresőben minél előbbre kerüljön a honlapunk, ez nem meglepő. Hiszen ki más ismerhetné jobban a Google algoritmusokat, mit maga a Google?
Google Trends
“Fedezze fel a Google felkapott keresési témaköreit a Google Trends segítségével
A Google Trends tényleg erre való: megmutatja, hogy az emberek mire keresnek a leggyakrabban.
Remek funkció ez arra, hogy rengeteg időt eltölts vele, és rácsodálkozz, mi érdekli az embereket. Igazi szociológiai tanulmány.
De ennél hasznosabb funkciója is van a Google Trends-nek. Megmutatja, hogy hogyan változott az érdeklődés egy adott kulcsszóra vonatkozóan.
Ehhez használd a Google Trends felfedezés opcióját.
Itt nem fogsz pontos számokat látni, csupán százalékokat. Viszont ezt megnézheted akár az elmúlt 5 évre, vagy az elmúlt 4 órára!
Ez alapján látni fogod, hogy a témád iránt éppen növekszik, vagy lanyhul az érdeklődés.
Google Adwords kulcsszó tervező
A Google Adwords a Google pénztermelő gépezete. Ezen keresztül lehet hirdetéseket megjeleníteni a Google találati listájában, ill. a display hálózaton.
Emiatt egy hasznos eszközt fejlesztett ide a Google, a kulcsszó tervezőt.
Alapvetően ennek az a célja, hogy megtaláld azokat a kulcsszavakat, amikre hirdetni fogsz a Google-ben.
De semmi nem tiltja azt, hogy ezt az eszközt keresőoptimalizálási célra használd.
A legfontosabb, hogy hónapra lebontva látod azt, hogy az adott kulcsszóra hányan kerestek. Ez alapján eldöntheted, hogy a honlapodat milyen kulcsszavakra érdemes optimalizálni.
SEO tipp: nem feltétlenül az a jó megoldás, ha a legnagyobb keresésű kulcsszavakat célzod meg. Erről részletesebben a Kulcsszavak kiválasztása című cikkemben olvashatsz.
Az Adwords kulcsszó tervező használatát egy másik bejegyzésben részletesen bemutatom.
Google Search Console
Ha még csak most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, akkor a Google Search Console számodra az az eszköz, amiben az eddig elvégzett SEO munka eredményét mérni tudod.
Megmutatja ugyanis, hogy az oldalad milyen kulcsszavakra hányszor jelent meg, hányadik helyen, és hányan kattintottak át.
Sok esetben olyan kulcsszavakat is találsz ebben a listában, amikre nem is gondoltál. Pláne nem készítettél rájuk tartalmat.
Így új kulcsszavakra is bukkanhatsz. Ha olyan kulcsszóra is feljön az oldalad, amivel eddig nem foglalkoztál, érdemes lehet kicsit “rágyúrni”. Azaz kulcsszóként megcélozni, és a honlapod témájával kapcsolatos bejegyzést készíteni rá.
Ha már haladó szinten űzöd a keresőoptimalizálást, a Search Console adatokból nagyon sok értékes következtetést vonhatsz le.
Übersuggest.io
Biztosan találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy amikor a Google-be beírsz egy keresőszót, automatikusan feldobja annak kiegészítéseit, variációit. Ez néha már-már rémisztő, olyan, mintha helyetted gondolkodna.
Ezeket a kulcsszó variációkat a Google mások keresései alapján teszi eléd.
Keresőoptimalizálási szempontból ez egy remek lehetőség arra, hogy a témádhoz kapcsolódó újabb kulcsszavakat találj.
Sok-sok manuális munkával kigyűjtheted ezeket az új kulcsszó ötleteket.
A jó hír az, hogy van rá megoldás, hogy ezt a sok munkát megspórold!
Az Übersuggest.io oldal ugyanis legyűjti helyetted a Google által relevánsnak ítélt kulcsszó variációkat.
Ráadásul ezeket egy gombnyomással lementheted.
SEO tipp: attól, hogy itt megjelenik egy kulcsszó variáció, még nem biztos, hogy arra jelentős számú keresés van. Ezért az itt kapott kulcsszó listát mindig ellenőrizd le a Google Adwords kulcsszó keresőjében!