fbpx

Így javítja a SEO-t a Trustindex

Tartalomjegyzék:

 


 

Egy amerikai kutatás szerint még sosem voltak ennyire fontosak a valós ügyfélértékelések az online és offline vállalkozások számára. Segítségükkel megismerheted ügyfeleid véleményét, növelheted a vállalkozásodba vetett bizalmat, ráadásul a versenytársaidtól is segít megkülönböztetni. De vajon milyen hatással van mindez a SEO-ra? Cikkünkben az egyik legnépszerűbb hazai és nemzetközi értékeléskezelő szoftver, a Trustindex és a SEO kapcsolatát vizsgáljuk.

Weboldal értékelések

Mi az a Trustindex?

A Trustindex egy 2018-ban indult magyar kezdeményezés, aminek 2022-ben már több, mint 30.000 felhasználója van a világ különböző országaiban. Lényegében egy professzionális értékeléskezelő szoftverről van szó, ami segít gyűjteni, rendszerezni és ami a legfontosabb: megjeleníteni a vállalkozásodról írt véleményeket a weboldaladon.

A felületen jelenleg 65 különböző platformon gyűjtött értékelést tudsz egy rendszerben kezelni és megjeleníteni, melyek közül a legnépszerűbbek:

  • Facebook
  • Google Cégem (Google My Business)
  • Árukereső
  • Árgép
  • Trustpilot
  • Tripadvisor
  • Foursquare
  • Booking
  • AirBnB

A különböző platformokról származó értékeléseket ezután több, mint 35 féle widgettel és számos widget stílussal tudod megjeleníteni a weboldaladon.

Trustindex értékelések egyik megjelenítési módja

A legjobb az egészben, hogy ehhez semmiféle fejlesztői háttértudásra nincs szükséged. A widgeteket és a bennük szereplő véleményeket egy könnyen használható vizuális szerkesztőben tudod „összekattintani”, melynek a végén egy shortcode-ot kapsz. Ezt a rövid kódrészletet kell a weboldalad megfelelő aloldalán elhelyezned, a többit pedig a rendszer elintézi helyetted.

Az egész folyamat néhány percet vesz igénybe.

Miért fontos értékeléseket gyűjteni?

Egy friss amerikai kutatás szerint a felhasználók 98%-a olvas véleményeket vállalkozásokról vásárlás vagy interakcióba lépés előtt. Kiemelten érinti ez a szolgáltatói szektort, a kereskedelmi szektort és az egészségügyi intézményeket.

Külön kiemelném, hogy a válaszadók csaknem fele (49%) úgy bízik az online értékelésekben, mintha azt valamelyik családtagjuk vagy barátjuk mondta volna nekik személyesen.

Gondoljunk csak bele: vásárlói vélemények már az internet előtt is jelen voltak, mindössze azokat a barátok és családtagok egymás között osztották meg személyesen.

Vélemény nyilvánítás régen, barátok és családtagok között

Manapság már jóval egyszerűbben és gyorsabban hozzájutunk emberek millióinak véleményéhez.

Egy online vállalkozás esetén (értsd ezalatt a webáruházakat is) még bizonytalanabbak a vásárlók, hiszen nem tudnak elmenni személyesen megnézni/megfogni/megszagolni/megízlelni azt, amit kínálsz.

Kizárólag a weboldalad, a kommunikációd és a vásárlóid véleménye alapján kénytelenek (vásárlói)döntést hozni.

De vannak egyáltalán vásárlói véleményeid? Ha nincsenek, akkor ideje változtatnod ezen.

Ha vannak, akkor pedig igyekezz úgy megjeleníteni azokat, hogy a potenciális ügyfeleid biztosan találkozzanak velük az érdeklődés és a vásárlás közötti időszakban.

Milyen előnyei vannak a Trustindex használatának?

Számos hasonló szolgáltatás létezik, de nem véletlenül a Trustindexet szoktuk ajánlani az ügyfeleinknek. Mi ezekért szeretjük:

Hiteles

A Trustindex saját hitelesítést használ minden értékeléshez, így tudja garantálni a felhasználóknak, hogy csak és kizárólag valós értékeléseket látnak a widgeteikben.

Esztétikus

A számtalan widget-stílus kombinációnak köszönhetően szinte bármilyen webdesign-hoz találhatsz passzoló megjelenést. Ráadásul a “véleményösszesítő oldaluk” is pofásan néz ki.

Felhasználóbarát

Nem kell hozzá fejlesztői tudás, szinte minden automatikusan történik. Néhány perc alatt össze is tudod kattintani az első widgetedet. Ha pedig elakadnál, az ügyfélszolgálat gyorsan szokott reagálni.

Automatikus

Nagyon fontos: amint megtörtént a platformokkal történő összekapcsolás, Te már hátra dőlhetsz. A rendszer automatikusan kinyeri a legújabb értékeléseket, így Neked ezzel már nem kell foglalkoznod.

Jó ár-érték arány

Számos hasonló szoftver közül a Trustindex rendelkezik a legjobb ár-érték aránnyal. Az ismert RichPlugin-hez képest sokkal több funkcióval rendelkezik, mégis olcsóbb nála. A piacvezető TrustPilot-hoz képest pedig kis túlzással csak aprópénzt kér a Trustindex.

Trustindex a keresőoptimalizálás részeként

Mindezek után felmerülhet a kérdés: hogyan kapcsolódik a SEO-hoz az ügyfélvélemény-szerzés és maga a Trustindex? Elsőre talán nem tűnik egyértelműnek, de közvetett és közvetlen hatással is javíthatja az oldalad keresőben elért eredményeit. Íme néhány példa:

1. Naprakész tartalom – közvetlen hatás

A SEO egyik „alapigazsága”, hogy mindig tartsd naprakészen a weboldalad. Persze itt elsősorban az új tartalmak előállítását és a régi tartalmak frissítését értjük, de az újabb és újabb értékelések is közrejátszanak abban, hogy az oldalad naprakész legyen a Google szemében.

Az értékelések egyfajta user-generated content-nek (UGC) felelnek meg, amit a keresőóriás kifejezetten szeret, hisz segít tisztább képet kapni a vállalkozásodról.

2. Több kulcsszó – közvetlen hatás

Ha már user-generated content, akkor ne hagyjuk figyelmen kívül azt, hogy a felhasználók által írt értékelések jó eséllyel olyan kulcsszavakat tartalmaznak, amik relevánsak a weboldalad és az azon található tartalom szempontjából.

Trustindex értékelés kulcsszóval kiegészítve

Egy thaiföldi nyaralásról szóló aloldalon található értékelés a “thaiföldi nyaralás” kulcsszó használatával

Ez azon túl, hogy segít a Google-nek világosabb képet kapni a tevékenységedről, még a kulcsszósűrűséget is növeli.

3. Külső linkek – közvetlen hatás

Egy Trustindex fiók létrehozásával egy ún. „véleményösszesítő oldal” is létrejön, amin a vállalkozásod összes platformon elérhető értékelése egy helyen összpontosul, sőt ide akár közvetlen értékeléseket is lehet írni.

Ezen az oldalon pedig megjelenik a weboldalak linkje is, amit természetesen a Google is lát: külső linkként kezeli.

A trustindex.io közel 30-as DA értékkel rendelkezik. Így ez sem egy utolsó szempont.

4. Visszafordulási arány csökkentése – közvetett hatás

A magas visszafordulási arány egy hatalmas felkiáltójel a Google szemében. Sok esetben a rendben van az oldalad tartalma, a webdesign szintúgy, mégis sokan faképnél hagynak konverzió végrehajtása nélkül. … Lehet, hogy pont a bizalom hiányzik? Némi ”bíztatás” javíthat ezen a statisztikán.

Emlékszel, hogy a felhasználók 49%-a úgy hisz az online értékeléseknek, mint a családtagjai és barátai véleményeinek? Ha ezek a felhasználók pozitív értékeléseket olvashatnak az oldaladon, jó eséllyel több időt fognak eltölteni ott és talán a konverziók száma is elkezd növekedni.

5. Közösségi média jelenlét – közvetett hatás

Ha a Trustindex fiókodban újabb és újabb értékelések jelennek meg, az jó eséllyel azt jelenti, hogy a különböző közösségi média oldalakon (pl. Facebook) a felhasználók beszélnek a vállalkozásodról (hiszen értékeléseket írnak róla).

A Google szakértője és keresési tanácsadója, John Mueller szerint a Google látja a közösségi média tartalmakat, mint például a posztokat, kommenteket, értékeléseket, stb. Így azt is látja, ha a Facebook oldaladon valós felhasználók, valós véleményeket írnak a vállalkozásodról.

Ez csak egy aprócska tényező a rangsorolásban, de akkor is számít!

A Trustindex widgetek SEO-barát felhasználása

Rendben, az értékelések fontosak SEO szempontból, de hogyan használjam a Trustindexet, ha ki szeretném aknázni az összes lehetőséget?

A „hogyan” helyett én inkább a „hol”-t helyezném középpontba. A különböző widgetek és stílusok egyaránt SEO barátok, így szinte mindegy melyik verziót használod az oldaladon. Az viszont már kevésbé mindegy, hogy hol használod őket.

Mielőtt ezt eldöntenéd, mindenképp vess egy pillantást a weboldalad Google Analytics fiókjára. Itt kiderül, hogy a felhasználók mely aloldalaidat látogatják a leginkább és melyeket kevésbé. Értelemszerűen azokkal kell foglalkoznod, amik a leglátogatottabbak.

Ez minden weboldal esetében eltérő, de íme néhány példa, hol használhatod a Trustindex widgeteket a weboldaladon, ha javítanál SEO-n vagy a konverziót szeretnéd növelni.

Online vásárlás, kosárba gomb

Landing oldalak/Sales oldalak

Talán az egyik legegyértelműbb felhasználási helye a Trustindex widgeteknek, a különböző landing oldalak és sales oldalak.

Ezeken az oldalakon értelemszerűen valamire rá szeretnéd venni a felhasználókat (pl. vásárlás, hírlevél feliratkozás, teszt kitöltés, telefonhívás, űrlap kitöltés, stb.). Ez felhasználói szemmel egy kockázatos lépés – senki sem szeret kiadni csak úgy adatokat magáról. Mit tudsz tenni ilyenkor?

Helyezz el egy tetszőleges Trustindex modult, ideálisan a Call-to-Action mező előtt. Így mielőtt a felhasználó bármit is végrehajt, megbizonyosodhat a döntése helyességéről, mások véleményeit elolvasva.

Kapcsolat oldal

Tipikusan olyan oldalról beszélünk, ahova a felhasználó azért látogat el, hogy megtudjon valamilyen információt a vállalkozásoddal kapcsolatban. Lehet, hogy ez épp a konverzió előtti utolsó lépés a részéről.

Ajánlott a kapcsolat oldalra is elhelyezni egy Trustindex widgetet, hogy a felhasználó a kapcsolatfelvétel előtt is megbizonyosodhasson a vállalkozásod megbízhatóságáról.

Szolgáltatás oldal/Termék oldal

Magától értetődő, hogy a szolgáltatás oldaladon bizony ott a helye egy Trustindex widgetnek. A felhasználókat sokkal előbb meggyőzi egy hiteles és pozitív értékelés, mint az általad írt több ezer karakteres szövegek. Persze nem elég csak az értékelésekkel operálni, de fontos, hogy a megfelelő helyen ezek is megjelenjenek.

Termékoldalak esetében inkább a klasszikus „termékvélemények” a javasoltak, hiszen azok a kereső találati listáján is megjelenhetnek. De adott esetben a Trustindex is jó választás lehet.

Főoldal

Az abszolút Jolly Joker. A legtöbb weboldal esetében a főoldalra érkezik a legtöbb látogató, így magától értetődő, hogy ide is érdemes elhelyezni egy Trustindex widgetet. Persze nem kell a hajtás fölé tenni, elég, ha az oldal közepén jelenik meg.

Így már azok a felhasználók is olvashatnak értékeléseket a vállalkozásodról, akik egyetlen aloldaladra sem kattintottak tovább.

Kedvezményes előfizetés a Trustindex-re

Ha ideáig eljutottál, gondolom feltűnt, hogy mennyire szeretjük ezt a szolgáltatást. Számos ügyfelünk használja már hosszú ideje, nagy megelégedéssel. És hidd el, mi sem írtunk volna róla egy ekkora cikket, ha egy csapnivaló kezdeményezés lenne.

2022. elején három különböző csomagot kínálnak, amivel 1, 5 és korlátlan számú weboldalon használhatod az értékelésösszesítő widgeteket. De egy 7 napos próbaidőszak is a rendelkezésedre áll, ha fizetés nélkül szeretnéd kipróbálni a szolgáltatást.

Trustindex árak 2022 márciusában

JÓ HÍRÜNK VAN SZÁMODRA!

Mivel a seostrategia.hu része a Trustindex Partner Programjának, most nem kell a teljes összeget kifizetned a különböző csomagokra.

Az alábbi linken keresztül létrehozott fiók esetén 30% kedvezményben részesülsz a Single, Pro és Ultimate csomagok áraiból: KÉREM A 30% KEDVEZMÉNYT!

A tisztánlátás végett: az előfizetésed után mi is kapunk egy apró jutalékot a rendszertől. De mivel Te is jól jársz – Mi is jól járunk, ez egy win-win szituáció.

Ha elakadtál a folyamatban, vagy segítségre van szükséged a fiók beállításában, küldj egy levelet a hello@seostrategia.hu e-mail címre!

Csernai Kata SEO szakember

Csernai Kata Seostratéga

Honlaptulajdonosoknak segítek kiszámítható, stabil látogatottságot szerezni a Google keresőből, hirdetési költségek nélkül.

Ha most találkozol velem először, még nem tudhatod, miért bízz bennem. Nézd meg, milyen szakmai utat jártam be, és milyen eredményeket értem el. Ezek alapján döntsd el magad, érdemes-e SEO kérdéseken rám hallgatnod.

Ismerj meg

Keresés SEO tippek között

seo szolgáltatások

kiemelt seo témák

Szerző: Peller Kevin
Peller Kevin vagyok, SEO munkatárs. Számos ügyfél és in-house projekt operatív kivitelezéséért és stratégiájáért felelek. Leginkább az on-site SEO-ban érzem otthon magam, de lázba hoz szinte minden online marketing feladat.

Hasonló bejegyzések

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (SEO Stratégia Bt., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.