fbpx

WordPress keresőoptimalizálás – egyszerű, de elrontható

A WordPress keresőoptimalizás egyszerű, de könnyű elrontani. A WordPress honlap motor az egyik leg SEO-barátabb keretrendszer. Sokszor hallhattad már azt, hogy elég feltelepíteni egy WordPress weboldalt, és máris kész a keresőoptimalizált honlap.

Ez azonban csak részben igaz.

Az igaz, hogy a Yoast SEO plugin feltelepítése után nagyon egyszerű az on site SEO elemek beállítása egy WordPress honlapon.

Az nem igaz, hogy ez – vagy bármilyen más plugin – magától megcsinálja a WordPress keresőoptimalizálást.

A WordPress jelmondata így szól: ne harcolj, hanem publikálj!

Ennek a jelmondatnak megfelelően a WordPress közösség mindent megtesz azért, hogy egy bárki számára egyszerűen kezelhető honlap motort hozzon létre.

Tény, hogy átlagos számítógép felhasználói képességgel, a WordPress segítségével Te magad is képes vagy egy honlapot létrehozni, és folyamatosan élőn tartani.

A Yoast SEO plugin segítségével pedig a keresőoptimalizálási beállításokat is egyszerűen meg tudod csinálni. Nem kell a weboldal forráskódjában turkálni, hanem egy egyszerű kezelő felületen tudsz dolgozni.

YoastSEO kezelőfelület

YoastSEO kezelőfelület

Lássuk, miket kell feltétlenül beállítanod!

WordPress keresőoptimalizálás on site SEO elemek

Minden egyes aloldalon be kell állítanod a title és a meta leírás elemeket.

Ezeknek aloldalanként eltérőnek kell lennie, különben a Google nem fogja tudni eldönteni, hogy melyik aloldalad jelenítse meg. Ezzel együtt pedig hátrasorolja az oldaladat.

A title-nak és a meta description-nek is tartalmaznia kell az adott oldalra vonatkozó kulcsszót.

Minden bejegyzésben el kell helyezned legalább egy képet, aminek az alt tag-jében szintén szerepel a kulcsszó.

Érdemes a bejegyzésben belső linkeket elhelyezni. Ezek olyan linkek, amik a saját honlapodra már korábban feltöltött tartalmakra mutatnak.

A Google díjazza, ha a szövegben külső hivatkozások is vannak. Figyelj rá, hogy az oldalról kifelé mutató linkek releváns, azaz a témához kapcsolódó oldalra mutassanak!

Online marketing tipp: SEO ide vagy oda, értékesítési oldalba (angolul landing page) ne tegyél kifelé mutató hivatkozást!

A technikai elemek beállítása szükséges, de nem elégséges feltétele a sikeres keresőoptimalizálásnak. Kell hozzá a keresőoptimalizálási szemléletmód és egy SEO stratégia is.

WordPress keresőoptimalizálási stratégia

A keresőoptimalizálás szabályai minden oldal típusnál azonosak.

  • Egyértelműen határozd meg az oldal témáját a Google és a felhasználók számára.
  • A honlap tartalma az oldal témájához kapcsolódó kulcsszavakra készített tartalom legyen.
  • Különböző témákat külön holnapon publikálj!
  • Minden bejegyzés legyen releváns, és lényegre törő.
  • Adj olyan tartalmat, amit a felhasználók szeretnek, és ezt a Google is díjazni fogja.

Ezen felül számos olyan tényező van, aminek alkalmazási módja attól függ, hogy milyen típusú honlapod van.

Mást keresőoptimalizálási stratégiát kíván egy céges bemutató oldal, egy blog vagy egy webáruház. Mindegyiknél ugyanazokat a SEO technikákat kell használni, de eltérő arányban.

Míg egy céges oldalnál a főoldali kulcsszavak kiválasztása a legfontosabb, egy blognál minél több releváns kulcsszóra írt tartalmat kell készíteni.

Az, hogy a sikeres lesz-e az oldalad keresőoptimalizálása, nagy részben ettől függ.

A siker másik fontos tényezője a kitartásod. A SEO stratégia végrehajtása folyamatos, kitartó munkát kíván.

Az első eredmények már 3-6 hónap alatt megérkeznek, de a keresőben való stabil helyezések kb. 1 év után alakulnak ki. A jó hír az, hogy ezek az eredmények általában stabilan meg is maradnak.

A WordPress keresőoptimalizálás megtanulható

Ha az elkövetkező 1-2 évben több WordPress alapú holnapot tervezel indítani, és fontosnak tartod, hogy a lehető legtöbb látogatót tereld rájuk ingyen a keresőből, érdemes elvégezned egy WordPress keresőoptimalizálási tanfolyamot.

Egy ilyen tanfolyamon nem csak a SEO elméleti alapjait tudod megszerezni, hanem gyakorlati példákon keresztül azt is megismerheted, hogy hogyan kell a SEO technikai elemeket beállítani.

A tanfolyamot elvégzése után képes leszel:

  • kiválasztani a keresőoptimalizálási szempontból megfelelő WordPress sablont,
  • beállítani a Yoast SEO plugint,
  • beállítani a WooCommerce webáruház alap SEO elemeit,

és kapsz még rengeteg gyakorlati tippet és tanácsot is.

Ez mindenképpen elég ahhoz, hogy elkezd a WordPress oldalad keresőoptimalizálni.

A tanulópénzt azonban meg kell fizetned, és most itt nem a tanfolyam díjára gondolok. Hanem arra, hogy a keresőoptimalizálás is egy szakma, amit sok-sok gyakorláson keresztül lehet megtanulni.

A negyedik, ötödik WordPress honlapod keresőoptimalizálása már biztosan gyors és hatékony lesz. Addig azonban még számos buktatót meg kell tapasztalnod a saját bőrödön.

WordPress keresőoptimalizálás SEO szakembertől

Egy jó SEO szakember már túl van ezeken a buktatókon, hiszen nem az első keresőoptimalizált WordPress honlapot építi.

Ha kevés időd van a SEO-ban való elmélyülésre, vagy magára a holnap keresőoptimalizálásra, jó döntés lehet ezzel egy SEO szakembert megbízni.

Mit várhatsz egy SEO szakembertől?

Elsősorban azt, hogy kellő elméleti tudással és gyakorlati tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy átlássa, a Te honlapod milyen SEO stratégiát kíván.

Másképpen kell egy újonnan indított honlapot, és egy már működőt előre hozni a Google keresőben.

Mást SEO stratégiát kíván egy tanácsadói honlap, egy blog vagy egy webáruház.

Természetesen tisztában kell lennie azzal is, hogy ezt a stratégiát hogyan lehet megvalósítani.

Ehhez adhat támpontokat egy SEO konzultáció keretén belül, vagy vállalhatja a honlap keresőoptimalizálásának kivitelezését is. Hosszú távú látogatottság növekedéshez pedig nem árt, ha időről-időre foglalkozik az oldaladdal.

Kell-e külön szakértelem a WordPress keresőoptimalizáshoz?

A keresőoptimalizálás alapelvei bármilyen weboldal esetén megvalósíthatók.

Kicsit olyan ez, mint az autóvezetés. Ha egyszer megszerezted a jogosítványod, bármilyen személyautót el tudsz vezetni. Nyilván a legügyesebb azzal az autóval leszel, amit nap mint nap használsz.

A WordPress egy jól keresőoptimalizálható honlap motor. Vannak sajátosságai, amiket érdemes megtanulni, és kezelni. Ezek néha nüansznyi apróságnak tűnnek, de keresőoptimalizálási szempontból sokat jelenthetnek. Néha csupán egy beállításon múlik, hogy a Google által büntetett duplikáció jön létre, vagy a keresőnek is tetsző tartalom.

Ha WordPress alapú oldalad van, érdemes olyan SEO szakembert választani, aki nem csak a keresőoptimalizáláshoz, hanem a WordPress-hez is ért. Így hatékonyabban és gyorsabban lehet a keresőoptimalizálási munkát elvégezni.

Ne várd azt, hogy egy SEO szakember fejlesztőként segítsen a honlapod kivitelezésében. Azt viszont várhatod – és elvárhatod – tőle, hogy megmondja a fejlesztődnek, hogy milyen beállításokra figyeljen.

Segítségre van szükséged a WordPress keresőoptimalizáláshoz?

Tudok Neked segíteni. Töltsd ki ezt az űrlapot!

Két munkanapon belül felveszem veled a kapcsolat, hogy megbeszéljük, hogyan tudok a segítségedre lenni.

Szerző: Csernai Kata
Csernai Kata SEO szakember vagyok. Online vállalkozóknak segítek folyamatosan új érdeklődőket szállítani a keresőből, hirdetési költségek nélkül. Főként tartalmai SEO-val és a komplex projektek stratégiájának meghatározásával foglalkozom. Nem egy webes rendszerben hiszek, hanem abban, hogy szakértelemmel és kellő alapossággal minden rendszerben meg lehet találni a kihagyott lehetőségeket.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

SZERZŐI JOGOK – TÁJÉKOZTATÁS – KÖTBÉR A SeoStrategia.hu teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A jogtulajdonos a szerző Csernai Kata SEO szakember .

A honlap tartalmáról, és a honlapról letölthető információs anyagokról tilos bármilyen olyan másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, saját hasonló terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján, amelyhez a szerző ill. a jogtulajdonos előzetesen nem járult hozzá, és amelyen szerzőségük nem került feltüntetésre.

Amennyiben a SeoStrategia.hu weboldalon szereplő bármilyen saját (szöveg, képi, videó, ábra, infografika vagy egyéb) tartalmát más személy vagy cég honlapján vagy bármely más online vagy offline felületén vagy eszközén, bizonyíthatóan azonos vagy nagy mértékben hasonló formában megjelenik, a weboldal üzemeltetője (yolo Kft., tulajdonos Csernai Katalin) másolt oldalanként 50.000 Ft / nap összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak.

A kötbért a felfedezést napjától számítva addig a napig kerül felszámításra, amely napon a kérdéses tartalmakat a jogtalan felhasználó véglegesen eltünteti saját felületéről. Szöveg esetén másolt oldalnak minősül, ha az átvétel az adott teljes oldal tartalom 10%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett tartalmat. Kép, videó, ábra, infografika átvétele és felhasználása esetén bármely átvett tartalom teljes oldalnak számít.

Az átvétellel és a felhasználással a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. A fent említett tartalmak átvételének és felhasználásának bizonyítására közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat. A közokirat költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználó köteles megtéríteni.

WEBSHOP SEO HÍRLEVÉL

 

Érthető és könnyen kivitelezhető SEO tippek látogatószám növeléshez

 

Trükkök, gyakorlati példák és valós ügyfélsztorik egyetlen cél érdekében, az organikus forgalomnövelésért. Mert az organikus látogató a jó legjobb látogató.